Podatkowy nowy ład: na co musi przygotować się branża turystyczna? [PODCAST #33]
Nowy Ład staje się faktem już od stycznia 2022. Co prawda Senat przyjął poprawkę, która odraczała wprowadzenie zmian w systemie podatkowym w ramach Polskiego Ładu do początku 2023 roku. Jednak w piątek Sejm głosami Zjednoczonej Prawicy odrzucił pomysł wydłużenia vacatio legis. Oznacza to, że Polski Ład wejdzie w życie już na początku 2022 roku, a wraz z nim m.in. wyższa składka zdrowotna. O tym, co czeka przedsiębiorców w ramach zmian podatkowych rozmawiamy z Justyną Zając-Wysocką, prezes Małopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych.
Za sprawą Polskiego Ładu dojdzie m.in. do podwyższenia kwoty wolnej od podatku do 30 tys. zł. Podniesiono też próg podatkowy, do którego obowiązuje stawka PIT 32 proc. z 85 tys. zł do 120 tys. zł. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o pozytywne zmiany. Przedsiębiorców czeka mnóstwo nowych obciążeń, a przyznane ulgi mające je rekompensować niestety w zdecydowanej mierze nie dotyczą branży turystycznej.
Przedsiębiorcy będą odprowadzać składkę zdrowotną liczoną proporcjonalnie do dochodu (9 proc.) oraz, podobnie jak przy umowie o pracę, nie będą jej odliczać. Jednak wyższe koszty zatrudnienia na etat to nie jedyne, co powinno niepokoić przedsiębiorców. “Najgorsze jest to, w jaki sposób napisane są nowe przepisy. Ich nie da się prawidłowo zastosować, zawierają masę błędów, nie ma jednoznacznej interpretacji. To, że będziemy płacili więcej, już wiemy, niestety jest mnóstwo nowych przepisów, co do których nie wiemy, jak prawidłowo je rozumieć” – komentuje Justyna Zając-Wysocka.
RSS https://feeds.acast.com/public/shows/6061d42357ed335bef3b2883
Spotify https://open.spotify.com/show/3kJhLEovsVHpwwrLJ6vG0v
Patreon: https://www.patreon.com/waszaturystyka
Google Podcasts: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5hY2FzdC5jb20vcHVibGljL3Nob3dzLzYwNjFkNDIzNTdlZDMzNWJlZjNiMjg4Mw
Apple Podcasts: https://apple.co/31LUJ5A
Stitcher: https://www.stitcher.com/show/waszaturystykapl-podcast
POWIĄZANE WPISY
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
5 października 2024
Afera dziennikarza BBC. Brak wózków pokładowych dotyczy większości przewoźników
Frank Gardner, dziennikarz BBC podróżując z Warszawy do Londynu spotkał się z brakiem…
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
2 października 2024
Poznań stolicą turystyki! Dlaczego warto być na Tour Salon 2024?
Od 4 do 6 października 2024 roku Poznań zamieni się w centrum polskiej turystyki. Na…
0 Komentarzy4 Minuty
26 września 2024
Malta – raj dla wielbicieli historii, sportów wodnych i plażowania
Wśród kierunków oferowanych przez Rainbow na sezon letni 2025 wyróżnia się Malta –…
0 Komentarzy5 Minuty
25 września 2024
Dolny Śląsk czeka na turystów. Powódź dotknęła tylko 5 proc. atrakcji
Sytuacja na Dolnym Śląsku jest pod kontrolą – mimo ostatnich doniesień o powodzi,…
0 Komentarzy6 Minuty