Podróże pokolenia Y
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Allianz Worldwide Partners 96 proc. Polaków w wieku 18-30 lat podróżuje.
W lutym sprawdzono opinie i podejście do wyjazdów Millenialsów z 11 państw: Polski, Francji, Niemiec, Australii, Austrii, Chin, Hiszpanii, USA, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Badanie pokazało, że niezależnie od długości czy szerokości geograficznej młodym ludziom nieobce są podróże. Najwyższy wskaźnik zanotowano w Hiszpanii (99 proc.), ale nie jest on drastycznie wyższy od najniższego, na poziomie 93 proc. który zaobserwowano w Chinach.
Dwoma najpopularniejszymi przyczynami podróży młodych ludzi jest chęć poznania nowych miejsc oraz wypoczynek. Niespokojna natura i pragnienie odkrywania nieznanych im obszarów dają o sobie znać przede wszystkim u Hiszpanów (62 proc.), Francuzów (59 proc.), Holendrów (55 proc.), Włochów (51 proc.) i mieszkańców Wielkiej Brytanii (46 proc.). Z kolei Polacy (61 proc.), Niemcy (60 proc.), Austriacy (60 proc.), Chińczycy (51 proc.) oraz Australijczycy (50 proc.) cenią sobie przede wszystkim możliwość oderwania się od codziennych spraw i wypoczynek. Co ciekawe, głównym motywem wyruszenia poza miejsce zamieszkania w przypadku obywateli USA jest odwiedzenie przyjaciół i rodziny (56 proc.).
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance, skomentował: “Mniejsze zróżnicowanie postaw możemy z kolei zauważyć w przyczynach wyboru miejsca podróży. Najczęściej wskazywanym czynnikiem są koszty jakie musimy ponieść w związku z wyjazdem. Spośród wszystkich badanych narodowości wyróżniają się jedynie nasi rodacy, Chińczycy oraz Holendrzy. Polacy (56 proc.) oraz mieszkańcy Państwa Środka (39 proc.) nad cenę przedkładają atrakcyjność miejsca, do którego się wybierają. Z kolei Holendrzy przede wszystkim zwracają uwagę na klimat i warunki pogodowe panujące w wybranej destynacji (55 proc.).”
Przedstawiciele pokolenia Y dokonując wyborów często polegają przede wszystkim na rekomendacjach najbliższego otoczenia i przed podjęciem ostatecznej decyzji starają się poznać jak najwięcej opinii na temat wybranej marki/produktu/usługi. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku planowania wyjazdów. W odpowiedzi na pytanie w jaki sposób planują swój wyjazd i dokonują rezerwacji, większość Millenialsów wskazała, że bazują na ocenie rodziny i znajomych. Robią tak mieszkańcy USA (55 proc.), Australijczycy (53 proc.), obywatele Wielkiej Brytanii (49 proc.), Polacy (44 proc.), Francuzi (44 proc.), Holendrzy (38 proc.) i Chińczycy (37 proc.). Austriacy (50 proc.) i Niemcy (47 proc.) najczęściej zaufanie pokładają w informacjach prezentowanych na międzynarodowych i lokalnych portalach turystycznych, a Hiszpanie decyzje podejmują na podstawie stron hotelowych. Włosi z kolei najbardziej cenią sobie opinie zamieszczone na stronach linii lotniczych.
Jak wiadomo nieodłącznym atrybutem nowoczesnego, młodego człowieka jest smartfon. Dlatego też, w trakcie podróży, możliwość sprawnej komunikacji i szybkiego znalezienia najpotrzebniejszych informacji, postrzegane jest jako podstawowe zabezpieczenie w razie nagłych zdarzeń. Podejście to charakteryzuje przede wszystkim respondentów z Polski (69 proc.), USA (62 proc.), Włoch (59 proc.), Hiszpanii (58 proc.), Niemiec (55 proc.) i Austrii (53 proc.).
Podstawowym zabezpieczeniem w oczach Chińczyków (67 proc.), Australijczyków (60 proc.), Brytyjczyków (58 proc.) oraz Holendrów (53 proc.) jest za to posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Francuzi najczęściej czują się bezpieczni, jeżeli posiadają przy sobie fotokopie najpotrzebniejszych dokumentów (39 proc.).
Piotr Ruszowski, dodał: “Pokładanie ufności w urządzeniach mobilnych i możliwości szybkiej komunikacji są jednymi z głównych cech wyróżniających przedstawicieli pokolenia Y. Jednak nie możemy zapominać o komforcie jaki daje nam posiadanie ubezpieczenia turystycznego. Dzięki niemu otrzymujemy nie tylko całodobowe wsparcie specjalistów z wielu dziedzin, ale co najważniejsze nie musimy martwić się o koszty związane z udzieleniem pomocy, której możemy potrzebować.”
POWIĄZANE WPISY
30 grudnia 2024
Skok z Powerem do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty