Podsumowanie przedsprzedaży letniej oferty Neckermanna

Trzy pierwsze miesiące sprzedaży letniej oferty to duży sukces. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku biuro podróży Neckermannodnotowuje 20 proc. wzrost sprzedaży. W tym zanotowano aż dwukrotny wzrost liczby klientów w hotelach koncepcyjnych

Letnia oferta Neckermanna to ponad 90 kierunków i bogaty wybór regionów z dojazdem własnym i z wylotem z lotnisk lokalnych. Wakacje z Neckermannem zaplanują zarówno miłośnicy plażowania, rodziny szukające atrakcji dla dzieci, jak i osoby nastawione na aktywność. Przy rezerwacji oferty do końca lutego biuro oferuje nawet 25 proc. zniżki.
W okresie przedsprzedaży najczęściej wybieranymi kierunkami były: Bułgaria, Grecja, Turcja, Hiszpania i Chorwacja. Niekwestionowanym liderem jest Bułgaria, gdzie Neckermann ma najszerszą ofertę na rynku. Kierunek od kilku lat przeżywa swój wielki renesans. Wielu turystów tam wraca i odkrywa Bułgarię ponownie, ale dla większości jest to nowe miejsce wypoczynku. Turcja to kierunek, który notuje najwyższe wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego.

Tomasz Pędzik, dyrektor produktu Neckermann Polska powiedział: „Specjalny katalog z trzykrotnie większą ofertą w Turcji niż rok wcześniej, dogodna siatka połączeń i świetny stosunek jakości do ceny, przynoszą oczekiwane rezultaty. – Naszym atutem jest również duże zróżnicowanie oferty mające swoje odzwierciedlanie zarówno w możliwości wyboru kurortów, jak i samych obiektów. Obok hoteli niskobudżetowych np. hoteli naszej własnej marki smartline klienci znajdą luksusowe hotele z rozbudowanymi aquaparkami oraz hotele z polskimi animatorami Happy Events.”

Wyniki przedsprzedaży letniej oferty wskazują na duże zainteresowanie ofertą sprofilowaną. Rodzice wyjeżdżający z dziećmi najchętniej wybierali ofertę ze specjalnie dedykowanego katalogu „Rodzinne wakacje”, w tym przede wszystkim wypoczynek w klubach Happy Events z polskimi animatorami oraz Aquamanię, czyli hotele z parkami wodnymi.
Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży biuro podróży notuje w hotelach koncepcyjnych grupy Thomas Cook: smartline i SENTIDO.

Marka smartline jest dostępna w portfolio Neckermanna od roku. W sezonie Lato 2014 biuro podróży oferuje 35 tego typu obiektów na najpopularniejszych wakacyjnych kierunkach. Ich wyróżnikiem jest sprawdzony standard i atrakcyjna cena. Według ankiety przeprowadzonej latem wśród gości hoteli smartline 86 proc. z nich poleciałoby je na wakacje a aż 92 proc. było zadowolonych z relacji ceny do jakości.

SENTIDO zaś, to hotele dla wymagających wyróżniające się wyjątkowym serwisem i atmosferą. Klienci cenią w nich zdrową kuchnię oraz bogatą ofertę zajęć odpowiadającą ich różnorodnym wymaganiom (m.in.: zajęcia sportowe, joga, medytacje, spa i wellness, animacje dla dzieci i rodziców). W letniej ofercie Neckermanna klienci znajdą 40 obiektów SENTIDO, z których cześć jest tylko dla dorosłych. Neckermann notuje wzrost 91 proc. sprzedaży tego brandu w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Neckermann jest także zadowolony z dotychczasowej sprzedaży hoteli SunConnect, które są nową koncepcją koncernu Thomas Cook. Szerokie badania ankietowe przeprowadzone wśród klientów grupy wykazały rosnącą potrzebę połączenia wypoczynku z technologią cyfrową. W sezonie lato 2014 SunConnect startuje z 10 hotelami, w których klienci mogą liczyć na takie udogodnienia jak m.in. bezpłatny dostęp do internetu, możliwość rezerwacji codziennych atrakcji przez smartfon i tablet czy gry na konsolach Xbox.
Tomasz Pędzik skomentował: „Duże zainteresowanie ofertą rodzinną czy ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w hotelach koncepcyjnych potwierdzają, że polscy klienci szukają ofert „szytych na miarę”. Na wakacje często czekamy przez cały rok i chcemy ten czas wykorzystać optymalnie, mając dostęp do oferty w pełni przystosowanej do naszych wymagań. Rozwój ofert sprofilowanych jest wpisany w naszą strategię, jest naszą odpowiedzią na zmieniające się trendy.”

W ostatnim sezonie Lato 2013 wyjechało z Neckermannem ponad 21 proc. klientów więcej niż w poprzednim. Cały rok turystyczny 2013 biuro podróży skończyło z 9,7 milionowym zyskiem. W tym czasie firma obsłużyła 140 tysięcy klientów – o 14 proc. więcej niż rok wcześniej – a jej obroty sięgnęły 277 milionów złotych.