Polacy chcą jeździć na city breaki. Ponad jedna trzecia kilka razy w roku zwiedza duże miasta

Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Leonardo Hotels wynika, że więcej niż co trzecia osoba korzysta z wyjazdów w modelu city break aż kilka razy w roku. Jedną z motywacji jest to, aby płacić mniej niż za dłuższe wakacje.
Około 24 proc. ankietowanych w ogóle nie korzysta z city breaków – pozostali korzystają z tej formy wyjazdu w różnym wymiarze. Ponieważ osoby o odmiennych upodobaniach decydują się na takie wakacje z różną częstotliwością, różni je też motywacja do wybierania się na city break. Może to być ogólny relaks, zwiedzanie konkretnych lokalizacji i zabytków, odkrywanie kultury i atrakcji turystycznych.
Więcej do zobaczenia, taniej i krócej
Najwięcej ankietowanych wskazało, że ich motywacją jest zwiedzanie, chęć poznania miasta i jego historii oraz zobaczenie zabytków – było to 29 proc. Na drugim miejscu uplasowała się możliwość poznania kilku różnych miejsc, zamiast spędzania dłuższego czasu w jednym miejscu – na ten czynnik wskazało 21 proc. respondentów. Na trzecim miejscu wymieniono aspekt finansowy, ponieważ city breaki są tańszą i bardziej dopasowaną do finansowych możliwości respondentów formą wypoczynku – tak twierdzi 18 proc. ankietowanych. Pozostałe czynniki to: eventy w dużych miastach, koncerty, zakupy, ale również aspekt czasowy, ponieważ 10 proc. ankietowanych wskazało, że nie ma czasu na dłuższe wakacje.
O wyborze kierunku decyduje koszt
Ankietowanych zapytano o to, jaki aspekt decyduje o wyborze miejscowości na city break. Największa grupa – 31 proc. – wskazała na ogólny koszt takiego wyjazdu. Na drugim miejscu – 23 proc. – wskazano na zainteresowanie konkretnym, jeszcze niepoznanym miejscem. Dalej wymieniano powrót do ulubionego miejsca, rekomendację znajomych, wygodne połączenia lotnicze i dojazd czy ofertę kulinarną danej miejscowości oraz ofertę miejsca noclegowego. Cena jest też głównym czynnikiem wyboru hotelu, w którym goście spędzą city break – wskazało na nią aż 60 proc. ankietowanych.
Zapytani o najlepsze towarzystwo do wypadu, ankietowani odpowiedzieli jednoznacznie: 43 proc. wskazało na partnera/partnerkę. Tuż za nimi znalazła się rodzina z dziećmi – 28 proc. – oraz znajomi i przyjaciele – 17 proc. Zaledwie 8 proc. ankietowanych wybrałoby się na city break w pojedynkę.
POWIĄZANE WPISY
1 kwietnia 2025
Marrakesz: wszystkie kolory Orientu
Maroko z roku na rok przyciąga coraz więcej turystów z Polski - w roku ubiegłym…
0 Komentarzy4 Minuty
31 marca 2025
Nowy dyrektor Slovakia Travel
Narodowa organizacja promocji turystyki Slovakia Travel ma nowy zarząd. Dyrektorem…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Nowości w ofercie turystycznej Szwajcarii na 2025 rok
Switzerland Tourism zaprezentował dziennikarzom najnowsze atrakcje i najciekawsze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Kiwi.com: loty na Wielkanoc 2025 tańsze niż rok wcześniej
Według danych Kiwi.com liczba rezerwacji podróży na okres świąt wielkanocnych wzrosła o…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
29 lotów tygodniowo z Polski do Paryża w letnim rozkładzie Air France
Air France zaprezentował strategię na sezon letni 2025, kontynuując rozwój swojej siatki…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Hiszpania: wzrost satysfakcji turystów w 2024 roku
Hiszpański Instytut Turystyki przeprowadził trzecie badanie satysfakcji turystów…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
Stolica Łotwy zajęła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025
Ryga, stolica Łotwy, zdobyła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 kwietnia 2025
Marrakesz: wszystkie kolory Orientu
Maroko z roku na rok przyciąga coraz więcej turystów z Polski - w roku ubiegłym…
0 Komentarzy4 Minuty
31 marca 2025
Nowy dyrektor Slovakia Travel
Narodowa organizacja promocji turystyki Slovakia Travel ma nowy zarząd. Dyrektorem…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Nowości w ofercie turystycznej Szwajcarii na 2025 rok
Switzerland Tourism zaprezentował dziennikarzom najnowsze atrakcje i najciekawsze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2025
Kiwi.com: loty na Wielkanoc 2025 tańsze niż rok wcześniej
Według danych Kiwi.com liczba rezerwacji podróży na okres świąt wielkanocnych wzrosła o…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
29 lotów tygodniowo z Polski do Paryża w letnim rozkładzie Air France
Air France zaprezentował strategię na sezon letni 2025, kontynuując rozwój swojej siatki…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Hiszpania: wzrost satysfakcji turystów w 2024 roku
Hiszpański Instytut Turystyki przeprowadził trzecie badanie satysfakcji turystów…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
Stolica Łotwy zajęła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025
Ryga, stolica Łotwy, zdobyła drugie miejsce w rankingu European Best Destinations 2025,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 kwietnia 2025
Marrakesz: wszystkie kolory Orientu
Maroko z roku na rok przyciąga coraz więcej turystów z Polski - w roku ubiegłym…
0 Komentarzy4 Minuty