Polacy chcą jeździć na city breaki. Ponad jedna trzecia kilka razy w roku zwiedza duże miasta
Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Leonardo Hotels wynika, że więcej niż co trzecia osoba korzysta z wyjazdów w modelu city break aż kilka razy w roku. Jedną z motywacji jest to, aby płacić mniej niż za dłuższe wakacje.
Około 24 proc. ankietowanych w ogóle nie korzysta z city breaków – pozostali korzystają z tej formy wyjazdu w różnym wymiarze. Ponieważ osoby o odmiennych upodobaniach decydują się na takie wakacje z różną częstotliwością, różni je też motywacja do wybierania się na city break. Może to być ogólny relaks, zwiedzanie konkretnych lokalizacji i zabytków, odkrywanie kultury i atrakcji turystycznych.
Więcej do zobaczenia, taniej i krócej
Najwięcej ankietowanych wskazało, że ich motywacją jest zwiedzanie, chęć poznania miasta i jego historii oraz zobaczenie zabytków – było to 29 proc. Na drugim miejscu uplasowała się możliwość poznania kilku różnych miejsc, zamiast spędzania dłuższego czasu w jednym miejscu – na ten czynnik wskazało 21 proc. respondentów. Na trzecim miejscu wymieniono aspekt finansowy, ponieważ city breaki są tańszą i bardziej dopasowaną do finansowych możliwości respondentów formą wypoczynku – tak twierdzi 18 proc. ankietowanych. Pozostałe czynniki to: eventy w dużych miastach, koncerty, zakupy, ale również aspekt czasowy, ponieważ 10 proc. ankietowanych wskazało, że nie ma czasu na dłuższe wakacje.
O wyborze kierunku decyduje koszt
Ankietowanych zapytano o to, jaki aspekt decyduje o wyborze miejscowości na city break. Największa grupa – 31 proc. – wskazała na ogólny koszt takiego wyjazdu. Na drugim miejscu – 23 proc. – wskazano na zainteresowanie konkretnym, jeszcze niepoznanym miejscem. Dalej wymieniano powrót do ulubionego miejsca, rekomendację znajomych, wygodne połączenia lotnicze i dojazd czy ofertę kulinarną danej miejscowości oraz ofertę miejsca noclegowego. Cena jest też głównym czynnikiem wyboru hotelu, w którym goście spędzą city break – wskazało na nią aż 60 proc. ankietowanych.
Zapytani o najlepsze towarzystwo do wypadu, ankietowani odpowiedzieli jednoznacznie: 43 proc. wskazało na partnera/partnerkę. Tuż za nimi znalazła się rodzina z dziećmi – 28 proc. – oraz znajomi i przyjaciele – 17 proc. Zaledwie 8 proc. ankietowanych wybrałoby się na city break w pojedynkę.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
„C the Unseen” – Chemnitz Europejską Stolicą Kultury 2025
Na pytanie, jak nazywa się miasto na C leżące na wschodzie Niemiec, odpowiedź powinna być…
0 Komentarzy4 Minuty
2 stycznia 2025
Ras Al Khaimah po raz szósty z rekordowym noworocznym widowiskiem
Ras Al Khaimah szósty rok z rzędu Nowy Rok świętuje rekordem. Emirat przywitał 2025 rok…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty