Polacy jesienią chętnie odwiedzają duże miasta
Czterodniowy przedłużony weekend sprzyja planowaniu bliższych i dalszych wyjazdów, z czego chętnie korzystają hotele z całej Polski. Średnia cena za dobę odnotowana przez hotele.pl w listopadzie wynosi 150 zł, czyli jest o 3 proc. niższa niż w ubiegłym roku, kiedy za noc trzeba było zapłacić 155 zł.
Kinga Fromlewicz z hotele.pl powiedziała: „W tym roku obserwujemy ciekawą tendencję, jeśli chodzi o kierunki wyjazdów. Częściej są to duże miasta, co świadczy o tym, że coraz chętniej korzystamy z formuły City Break również podczas wypoczynku w Polsce. Wynika to zapewne z większych możliwości spędzenia wolnego czasu w chłodne listopadowe dni jakie oferują miasta, a o które trudniej w miejscowościach typowo wypoczynkowych.”
Dlatego też wśród najpopularniejszych miast na długi weekend znalazły się w tym roku Kraków, Wrocław, Toruń, Gdańsk i Sandomierz. Najwięcej za dobę w trakcie krajowego city break trzeba zapłacić w Gdańsku – 180 zł, a najmniej w Krakowie – 139 zł. W klimatycznym Sandomierzu średnia cena to 140 zł, niewiele droższy jest Toruń z ceną 144 zł. Porównywalny do Gdańska jest za to Wrocław, gdzie trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 170 zł za dobę.
Na tegorocznych listopadowy długi weekend najczęściej wyszukiwane były noclegi w hotelach 3*, w których chce się zatrzymać ponad 32 proc. turystów. Dużym zainteresowaniem cieszą się też droższe hotele z 4*. W hotelach 3* średnia cena za dobę to 162 zł, czyli o 14 proc. drożej niż przed rokiem. Z kolei nocleg w wyższej kategorii to średni wydatek 206 zł, podczas gry rok temu było to 240 zł.
Tym, co świadczy o zamiłowaniu Polaków do długich weekendów jest na pewno wyprzedzenie z jakim klienci rezerwowali hotele na listopadowy wyjazd. Średnio już 45 dni wcześniej decydowali na nocleg w wybranym miejscu, podczas gdy średnie wyprzedzenie rezerwacji dla 2014 jest o połowę krótsze i wynosi 21 dni.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty