Polacy jesienią lubią city break i plażowanie
Według wyników badań przeprowadzonych przez Travelplanet.pl, najwięcej polskich turystów jesienią wybiera krótkie wypady do miast europejskich lub kurortów śródziemnomorskich. Coraz więcej turystów decyduje się krótki, maksymalnie 4 dniowy pobyt. Ubiegłej jesieni (od połowy września do połowy listopada) było to tylko 2,5 proc klientów Travelplanet.pl. Tej jesieni na krótki wypad zdecydowało się 6,2 proc. turystów.
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl powiedział: „Mniej więcej połowa z nich wybiera tzw. city break w europejskich miastach.”
Spośród grona turystów, którzy tej jesieni zaplanowali kilkudniowy wypad za granicę (w tym do śródziemnomorskich kurortów), najbardziej popularne miasto to Barcelona, gdzie chce odpocząć 9,2 proc. klientów Travelplanet.pl. Niewiele mniej, bo 8,6 proc. wybiera się do Budapesztu. Ponad 7 proc. turystów jedzie do Cannes a 6,6 proc. – do Wilna. Paryż, Praga, Wiedeń, Londyn czy Rzym tej jesieni są mniej atrakcyjne dla klientów Travelplanet.pl. Do Paryża chce zajrzeć na kilka dni 4,2 proc. turystów a do pozostałych metropolii od 1,5 do 2 proc. turystów.
Radosław Damasiewicz skomentował: „Wyjazdy typu city break to tzw. wyprawy budżetowe. Turyści zwiedzający europejskie metropolie najczęściej rezerwują tylko przelot i hotel ze śniadaniami. W wypadku miast położonych względnie blisko Polski, jak Wiedeń, Praga, Budapeszt czy Wilno, często rezygnują z przelotu wybierając dojazd własny.”
W okresie jesiennym klienci Travelplanet.pl równie chętnie jak w europejskich stolicach wypoczywają maksymalnie 4 dni w śródziemnomorskich kurortach w Turcji, Grecji, na Malcie a także w Egipcie i Maroku.
Damasiewicz zauważył: „Warto jednak pamiętać, że tej jesieni przeszło 9 na 10 klientów Travelplanet.pl zarezerwowało sobie regularny, co najmniej tygodniowy wypoczynek w Grecji, Egipcie, Turcji Hiszpanii i Tunezji. Ceny wyjazdów typu last minute tych krajów na kilka dni a nawet tydzień jesienią oscylują wokół 1100 – 1300 zł i są porównywalne z kosztami kilkudniowego, budżetowego pobytu w europejskich metropoliach.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty