Polonus wprowadził płatności kartą u kierowcy
Od 1 lipca za przejazdy na wszystkich kursach realizowanych przez PKS Polonus można płacić kartą płatniczą za bilety kupione bezpośrednio w autobusie.
Bez zmian pozostają stosowane dotychczas opłaty gotówkowe oraz zakup biletów na stronie www.pkspolonus.pl, www.DworzecOnline.pl oraz za pośrednictwem partnerskich platform sprzedażowych.
Możliwość płatności kartą w autobusie, program lojalnościowy dla klientów kupujących bilety on-line, przedłużenie do 31 sierpnia promocji „5-10-15 zł” oraz „Tanie powroty” na bilety sprzedawane przez internet, systematyczne rozszerzanie kanałów sprzedaży i do tego zwiększenie w maju 2017 roku taboru o 8 autobusów – to tylko niektóre z inwestycji PKS Polonus, wdrożonych w pierwszej połowie 2017 roku na rzecz klientów korzystających z połączeń autobusowych polskiego przewoźnika.
Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus , powiedział: „Wdrożenie opcji transakcji bezgotówkowych to kolejny, znaczący krok w kierunku udogodnień dla naszych pasażerów. Pierwsze efekty już widać – mimo systematycznie spadającego już od kilku lat rynku przewozów autobusowych, PKS Polonus nie tylko utrzymuje poziom sprzedaży, ale co więcej – zyskuje nowych pasażerów. Dlatego planujemy już kolejne inwestycje, których zadaniem będzie ułatwienie podróżnym korzystanie z usług PKS Polonus.”
Sprzedaż biletów przez kierowców stanowi największy jak dotąd kanał sprzedaży PKS Polonus. Koszt inwestycji w: tablety, drukarki biletowe, terminale do płatności kartą oraz oprogramowanie jest przy tym o połowę niższy niż zaangażowanie finansowe, wymagane do odnowienia wykorzystywanych dotąd przez kierowców bileterek. Wdrożenie Aplikacji Kierowcy – nowego narzędzia sprzedażowego oznacza też – poza korzyściami dla samych klientów – ogromną zmianę jakościową w systemie zarządzania sprzedażą biletów. Wprowadzone na poziomie technologicznym rozwiązania pozwolą przede wszystkim na usprawnienie przepływu informacji między kierowcami i pozostałymi punktami dystrybucji biletów na terenie Polski, a tym samym na kompleksowe i co więcej – realizowane w czasie rzeczywistym – monitorowanie procesu sprzedaży biletów. Brak konieczności zamykania sprzedaży przed odjazdem każdego kursu to możliwość kontynuowania sprzedaży biletów w internecie oraz w punktach agencyjnych i kasowych leżących na trasie kursu, jak też korelowanie jej ze sprzedażą dokonywaną przez kierowców na każdym przystanku. Oznacza to też wreszcie koniec niezrozumiałego przez pasażerów braku możliwości zakupu biletu na dworcach, mimo tego, że nieraz do odjazdu autokaru pozostawało wiele godzin, a bilety mimo to już były niedostępne.
Andrzej Padziński dodał: „Średnio od 40 do 70 proc. biletów na kursy PKS Polonus sprzedawanych jest właśnie przez kierowców. Po wprowadzeniu nowego rozwiązania, nasi kierowcy mają do dyspozycji – zamiast starych bileterek – innowacyjną Aplikację Kierowcy zainstalowaną na tabletach, połączonych systemowo z bileterkami nowego typu oraz terminalem do płatności kartowych, dzięki czemu możemy między innymi w trybie on-line nadzorować proces sprzedaży biletów w całym kraju. Dotychczas dane o biletach kupionych u kierowcy nie były rejestrowane automatycznie w systemie, co uniemożliwiało sprzedaż online w przypadku autobusów, które ruszyły już w trasę.”
Nowa aplikacja zabezpiecza również proces sprzedaży biletów przed próbami fałszerstw oraz pełni rolę konduktora do automatycznej kontroli biletów i odznaczania obecności pasażera na kursie, co odbywa się przez skanowanie kodu QR, drukowanego na biletach internetowych i kasowych lub odznaczanie przez kierowcę.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Ryanair połączy Katowice z Brukselą
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska, od 1 kwietnia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Bilety tańsze o 15 proc.
Ryanair uruchomił dziś (12 listopada) popularną 48-godzinną promocję na zimowe podróże w…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Lotnisko w Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024 roku
11 listopada lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2024
Air Baltic połączył Rzeszów z Rygą
Od 8 listopada 2024 roku z lotniska w podrzeszowskiej Jasionce można polecieć do Rygi.…
0 Komentarzy3 Minuty
8 listopada 2024
Polscy turyści polecieli do Bahrajnu. Exim Tours uruchomił rejsy z Katowic
Exim tours zabrał pasażerów na pierwszą podróż do Bahrajnu. Premierowy lot wystartował 1…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
Emirates wznawiają codzienne loty z Dubaju do Edynburga
Emirates wznowiły codzienne loty z Dubaju do Edynburga. Nowe połączenie jest ósmym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
TAP Air Portugal wznawia połączenia z Lizbony do Manaus
TAP Air Portugal wznowił połączenia z Lizbony do Manaus w brazylijskim stanie Amazonas.…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty