Polska branża szkoli się, by przyjąć turystów z Azji
W ubiegłym roku za granicę wyjechało 83 mln Chińczyków, z tego ok. 25 proc do Europy, w tym niecałe 50 tys., odwiedziło Polskę. W sumie Chińczyków, Hindusów i Japończyków przyjeżdża do nas mnie niż 150 tysięcy.
Podczas konferencji w Warszawie przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej i firmy szkoleniowej Quality Watch podsumowali cykl szkoleń dla branży turystycznej.
Jak podkreślił Jacek Janowski, koordynator szkoleń z POT: „ Celem szkoleń było przekazanie informacji, jak skutecznie nawiązać współpracę z branżą turystyczną z rynków chińskiego, indyjskiego i japońskiego; jak przygotować się na przyjęcie turystów z tych trzech rynków; jak przygotować narzędzia komunikacji, by kontakt zarówno z branżą turystyczną, jak i turystami z tych krajów był skuteczny”.
W szkoleniach wzięło udział ok. 300 osób z całej Polski. Organizatorzy największą wagę przywiązywali do merytoryki szkoleń, stąd postarali się o fachowców znających rynki, zwyczaje panujące w danych krajach, ich gospodarkę i turystykę.
Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT: powiedziała: „Od początku zainteresowanie szkoleniami było ogromne. Nam w ramach projektu, na który dostaliśmy od Unii europejskiej 50 milionów, udało się przygotować cykl szkoleń pomagających branży być gotowym do obsługi turystów z Chin, Indii i Japonii. To specyficzne rynki, wymagający turyści. Na przykład Chińczykom przedstawiamy Polskę jako „Europę w pigułce”, bo mamy przecież tutaj trochę Zachodu i trochę Wschodu. Chodzi o to, by tych turystów przyciągnąć, a potem umiejętnie obsłużyć. Mam nadzieję, że cząstka tego tortu, jakim jest rynek Chin, Indii i Japonii będzie naszym udziałem”.
Podczas szkoleń zwracano uwagę na różnice kulturowe, typowe zachowania, preferencje kulinarne gości z Azji, a także na to, co lubią zwiedzać i co ich zupełnie w Polsce może nie interesować (np. dość zimny Bałtyk). Współpracując lub goszcząc Chińczyków trzeba pamiętać o różnicy w stylu komunikowania się i o tym, że dla nich na przykład cel biznesowy i relacyjność nie mogą być rozdzielone a także o zasadzie przez nich wyznawanej: „Im lepiej się znamy, tym większa szansa zrobienia wspólnego interesu”.
Równie ważna jest wiedza, że goście z Chin lubią, gdy ich kuchnia jest dostępna w danym kraju i że są wymagający i że nie znają zachodnich manier. Z kolei Japończycy zachwycają się krajobrazami i miastami z bogatą historią a w restauracji zwracają uwagę na wystrój i… powitanie grupy przez właściciela. Indyjscy turyści chcą mieć dużo wolnego czasu na zakupy (na nich lubią kupować drogą biżuterię, np. z bursztynami) i klimatyzowany autokar z muzyką indyjską…
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty