Polska stała się dla Grecji trzecim rynkiem źródłowym. Grecy chcą promować mniej standardowe oferty
To pierwsze spotkanie poświęcone turystyce w Grecji, które odbyło się po dwuletniej przerwie, spowodowanej pandemią. Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna zorganizowała spotkanie z przedstawicielami firm turystycznych, wśród nich były m.in.: biura podróży i hotele. Większość ofert przedstawiała Kreta.
„Głównym celem wydarzenia jest nawiązanie kontaktów pomiędzy polskimi i greckimi uczestnikami. W wydarzeniu udział wzięły greckie przedsiębiorstwa turystyczne, hotele i regiony z całej Grecji, a także wiodące polskie biura podróży” – mówi Nikoletta Nikolopoulou, Dyrektor GNTO na Polskę i Czechy.
„Mimo trudnej sytuacji pandemicznej, organizacja tego rodzaju spotkań łączących partnerów biznesowych jest bardzo ważna dla budowania nowych i utrzymywania istniejących relacji. Tym bardziej, że Grecja jest jednym z ulubionych kierunków wyjazdów Polaków. Wszyscy liczą na to, że na wiosnę sytuacja wreszcie się ustabilizuje i wrócimy do „normalnego” trybu działania” – dodaje Robert Szulc, dyrektor Veniti sp. z o.o.
Miniony sezon letni wypadł lepiej niż zakładano. W planach przewidywano 50 proc. wyniku z 2019 roku, a do dziś wynosi on ponad 60 proc. Polska przyczyniła się do osiągnięcia tego wyniku, bowiem w miesiącach letnich znaleźliśmy się w pierwszej trójce na liście rynków źródłowych dla greckiej turystyki, zaraz po Niemczech i Francji.
„Polska jest obecnie jednym z głównych krajów dla greckiej turystyki. Według ostatnich danych, Polska była trzecim krajem pochodzenia turystów przylatujących do Grecji, w miesiącach lipiec – sierpień – wrzesień 2021 roku. Chcemy zaprosić więcej gości z Polski do odkrywania niezbadanych i ukrytych skarbów Grecji” – dodaje Nikoletta Nikolopoulou.
„Z roku na rok przybywa gości z Polski. Stają się coraz bardziej aktywni. Nie pamiętam, ilu z nich gościliśmy w tym roku, ale znajdują się w pierwszej dziesiątce. Uważam, że w ciągu kolejnych 3-4 lat wejdą do pierwszej piątki” – mówi George Perrakis, menadżer hotelu Civitel Creta Beach w Heraklionie.
Do tej pory greckie firmy bardziej skupiały się na sprzedaży klasycznej oferty i gdzieś umykało im przedstawianie ciekawych programów jakie posiadają. Celem tego spotkania była więc głównie promocja turystyki poza sezonem i miejsc dotąd nieznanych.
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2025
Biura podróży – ceny wyjazdów powróciły do wzrostów
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty