Polska w stylu slow promowana w Austrii i Szwajcarii przez ZOPOT w Wiedniu

Druga edycja kampanii „Poland Soul Travel” prezentuje Austriakom i Szwajcarom możliwości wypoczynku w rytmie slow po Polsce. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu wybrał atrakcje w pięciu regionach: na Mazurach, Ziemi Kłodzkiej, Lubelszczyźnie, w Bieszczadach oraz Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

Kampania, korzystając z trendu slow, pokazuje to, co nad Wisłą najatrakcyjniejsze: dziką naturę, warunki do uprawiania sportów, historię, unikatowe zabytki kultury, zdrowe jedzenie i tworzone z pasją domy gościnne, w tym przede wszystkim gospodarstwa agroturystyczne.

O regionach Polski opowiedzą lokalni przewodnicy – gospodarze wybranych pensjonatów, obrońcy przyrody, pasjonaci i promotorzy sportów, organizatorzy docenianych festiwali. Poland Soul Travel obejmuje także współpracę z lokalnymi organizacjami turystycznymi z wybranych regionów, touroperatorami oraz influencerami i dziennikarzami.

Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal 3 mln odbiorców w Austrii i Szwajcarii, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie.

„Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę” – mówi Marcin Płachno, dyrektor ZOPOT Wiedeń.

Promocja kampanii będzie odbywać się poprzez stronę polandsoultravel.com oraz media społecznościowe. W tym roku planowane są również podróże studyjne, prasowe i influencerskie, które mają przybliżyć odbiorcom promowane regiony.