„Polska Zobacz Więcej” rusza za dwa tygodnie
Akcja, podczas której będzie można za połowę ceny kupić w Polsce noclegi, bilety wstępu, przejazdy i przeloty, odbędzie się w weekend 15-17 marca. Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki zorganizowały spotkanie z dziennikarzami i debatę poświęconą zagadnieniu wydłużenia sezonu turystycznego.
Akcja „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” odbędzie się po raz szósty, wiosenna edycja promowana jest obecnie w mediach. W restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich w Warszawie spotkali się z dziennikarzami twórcy akcji oraz niektórzy jej uczestnicy. Tematem rozmowy, oprócz samej akcji, były sposoby na wydłużenie sezonu turystycznego.
„Jako ambasador Polski na świecie otwieramy pokłady dla tych, którzy chcą zwiedzić nasz kraj. Cieszy nas każda inicjatywa wydłużająca sezon turystyczny, bo korzystają na tym wszyscy uczestnicy rynku” – mówił Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.
„Rozwój połączeń lotniczych sprzyja rozwojowi hotelarstwa, traktujemy akcję POT od początku jako akcję marketingową, nie tylko sprzedażową. Oczywiście oferujemy w hotelach możliwości zakupu miejsc w połowie ceny, ale to jest inwestycja w przyszłość. Coraz więcej hotelarzy rozumie, że tu nie chodzi tylko o sprzedaż. Z punktu widzenia tego jednego weekendu być może to się nie opłacać, ale długofalowo – na pewno. Nasze hotele w tym okresie przeważnie są pełne, ale zawsze znajdujemy pokoje w allotmencie, które oferujemy za pół ceny w ramach „Polska zobacz więcej. Uważamy, że ta akcja jest swego rodzaju misją. Mamy dzięki niej szansę wspierania innych hoteli” – przekonywał Georghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
„Dla turystyki ważny jest też sport, który jest magnesem dla publiczności. Za wydarzeniami sportowymi ludzie zawsze będą jeździli. 600 mld dolarów rocznie na świecie to branża sportowa, ona bardzo szybko rośnie, a dodatkowo wiąże się z tematami zdrowotnymi, zachęca do dbania o zdrowie, wiąże się z branżą wellness” – mówił Tomasz Zahorski, pełnomocnik zarządu Legii Warszawa.
Damian Konieczny, prezes zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” mówił, że jeśli chodzi o szczyt sezonu, boryka się raczej z nadmiarem chętnych, ale co innego poza okresem wakacyjnym.
„Dziś mamy problem z przepustowością, w wysokim sezonie nie jesteśmy wpuścić tylu turystów, ilu byśmy chcieli. Ale kopalnie funkcjonują cały rok, w różnych warunkach pogodowych. Dzięki akcji docieramy do nowych osób, budujemy świadomość. Braliśmy udział w pięciu edycjach, w sumie u nas z akcji skorzystało 10 tys. osób” – powiedział Damian Konieczny.
„Wszyscy doświadczamy tego samego problemu – jak obsłużyć turystę w czasie wysokiego sezonu, kiedy brakuje wszystkiego: infrastruktury, ludzi. Powinniśmy zrobić wszystko, żeby wydłużyć sezon również po to, żeby dać przedsiębiorcom możliwość rozłożenia przychodów na cały rok. W gastronomii ważna jest tzw. turystyka michelinowa – moglibyśmy bardziej ją promować, to jest coś, co bardzo przyciąga ludzi” – mówił Artur Zymerman, dyrektor generalny Belvedere – Cafe Łazienki Królewskie.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki zapowiedział, że jesienna edycja akcji będzie promowana za granicami Polski.
„Jestem przekonany, że to przyciągnie jeszcze więcej partnerów. W 2018 roku 19,3 mln Polskę odwiedziło turystów z zagranicy. Ale widzimy też, że Polacy coraz chętniej wypoczywają w Polsce, w 2018 roku odbyło się 47,5 mln krajowych podróży krótkookresowych i długookresowych. Krótkookresowych było ok. 20 mln, co oznacza kilkuprocentowy wzrost” – powiedział.
Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki dodała, że turystyka jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. „Ponadto, więcej osób może pozwolić sobie na podróżowanie dzięki środkom, które trafiły do budżetów domowych w ramach programu 500 plus” – dodała.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych – świeże spojrzenie na tworzenie produktów turystycznych
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to długofalowy projekt Mazowieckiej Regionalnej…
0 Komentarzy4 Minuty
9 grudnia 2024
10 lat z Modą na Mazowsze
Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT…
0 Komentarzy5 Minuty
9 grudnia 2024
Aktywna zima na Mazowszu
Oto trzy wybrane propozycje na aktywne spędzenie zimowych dni w Warszawie i na Mazowszu.
0 Komentarzy3 Minuty