Polski Holding Hotelowy chce budować hotele wokół CPK
Centralny Port Komunikacyjny podpisał list intencyjny z Polskim Holdingiem Hotelowym, który jest wstępem do współpracy obejmującej m.in. przygotowanie koncepcji infrastruktury hotelowej na obszarze wokół planowanego Portu Solidarność.
Na mocy podpisanego porozumienia strony zobowiązują się podjąć wspólne działania dotyczące m.in. oceny rynku hotelowego (szczególnie działalności w obszarze lotnisk), wypracowania rekomendacji w zakresie bazy hotelowej na terenie tzw. Airport City (obszaru wokół Portu Solidarność), a także określenie wymagań lokalizacyjnych czy analiza rentowności.
Ponadto PHH ma zostać włączony do prac koncepcyjnych nad zagospodarowaniem obszarów udostępnionych do wykorzystania po przeniesieniu cywilnego ruchu lotniczego Lotniska Chopina.
Mikołaj Wild, prezes spółki CPK, powiedział: „CPK wykorzystuje potencjał spółek państwowych. PHH już obecnie jest jednym z największych właścicieli hoteli lotniskowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki CPK przed spółką otwiera się nowe pole ekspansji. Dla CPK z kolei współpraca z doświadczonym partnerem trwale obecnym na polskim rynku to gwarancja najlepszej jakości usług dla pasażerów korzystających z Portu Solidarność.”
Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego, dodał: „Jesteśmy spółką posiadającą największe doświadczenie na polu hoteli przylotniskowych, nie tylko w Polsce, ale również w tej części Europy. Posiadamy 7 hoteli przy portach lotniczych, które w swoim segmencie biznesowym są liderami rynku i to doświadczenie chcemy wnieść do projektu, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny.
Od początku przedstawienia idei CPK byliśmy zwolennikami tych rozwiązań, tym bardziej, że będąc bardzo blisko biznesowo ruchu lotniczego w Warszawie widzimy ile potencjału ucieka z Polski ze względu na ograniczone możliwości Lotniska Chopina. Jestem przekonany, że planowane otwarcie CPK, wstępnie dla 40 mln pasażerów rocznie, jest jak najbardziej uzasadnione, zwłaszcza przy tych wynikach jakie obecnie osiąga stołeczny port i przy ogólnym rozwoju ruchu lotniczego w Europie. Tym bardziej nie może nas zabraknąć przy tej inwestycji, gdzie również widzimy duże szanse rozwoju dla nas.”
POWIĄZANE WPISY
9 stycznia 2025
PHH: Courtyard, Renaissance i Hampton liderami w swoich segmentach
Wszystkie trzy warszawskie hotele przylotniskowe należące do Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
Dwa loty dziennie z Poznania do Amsterdamu od 30 marca 2025
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zapowiedziały, że zwiększą liczbę połączeń z…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
Władysław Grochowski przedstawia plany Arche na 2025. Pięć nowych hoteli rocznie i rozwój EkoFarmy
Notowane na Catalyst Arche S.A. to deweloper hotelowo-mieszkaniowy oraz największy w…
0 Komentarzy7 Minuty
8 stycznia 2025
2024 rok rekordowy dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost zakończył 2024 rok z rekordowym wynikiem 82 887…
0 Komentarzy2 Minuty
3 stycznia 2025
Wizz Air podsumowuje działania w kierunku zrównoważonego rozwoju
Wizz Air zaprezentował coroczny raport pt. „Latanie w kierunku zrównoważonego rozwoju”.…
0 Komentarzy4 Minuty
3 stycznia 2025
Ryanair: 13,6 mln pasażerów w grudniu 2024
3 stycznia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za grudzień 2024. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Coral Travel zakontraktował na lato i zimę miejsca w Enter Air za 564,6 mln zł
Enter Air i Coral Travel Poland zawarły umowę dotyczącą usług czarterowych w sezonie lato…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
19 grudnia Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na międzynarodowym…
0 Komentarzy2 Minuty