Polski Holding Hotelowy startuje i przejmuje 20 hoteli
20 hoteli będących własnością spółek Skarb Państwa (Agencji Mienia Wojskowego, Gliwickiej Agencji Turystycznej, Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Usług Turystycznych) jeszcze w pierwszej połowie roku zostanie przejętych przez powstały Polski Holding Hotelowy.
Gheorghe Marian Cristescu, prezes PHH, podczas dzisiejszej konferencje w warszawskim hotelu Renaissance Warsaw Airport, powiedział: „W tym tygodniu Chopin Airport Development (CAD) zmienia nazwę (na PHH) i logo. Mamy przed sobą zadanieie stworzenia liczącego kilkadziesiąt obektów holdingu hotelowego. Mamy doświadczenie w zarządzaniu hotelami. Wystarczy popatrzeć na nasze wyniki z ubiegłego roku. Rok 2018 zaczynaliśmy z 4 hotelami i kapitałem własnym w wysokości 141,7 mln złotych, zaś kończyliśmy z 8 hotelami i zarządzanymi kolejnymi dwoma oraz kapitałem powiększonym do 509,4 mln złotych.
Zeszły rok był znaczący dla CAD: w kwietniu otworzyliśmy hotel Renaissance Warsaw Airport, który osiągnął obłożenie w wysokości 63 proc. i znalazł się na 5. pozycji według Tripadvisor. Następnym krokiem do przodu była budowa hotelu Holiday Inn w Rzeszowie oraz hotelu Moxy przy lotnisku w Poznaniu. – pierwszego hotelu Moxy w Polsce. W październiku przejęliśmy hotele Golden Tulip Gdańsk Residence i Golden Tulip Międzyzdroje Residence.”
Spółka PPH jest obecnie spółką Skarbu Państwa (CAD należała do Państwowych Portów Lotniczych). W swoim portfolio PPH ma osiem obiektów hotelowych z 1173 pokojami, a kolejne cztery hotele, które będą zarządzane przez spółkę, są w budowie. Spółka współpracuje z pięcioma międzynarodowymi sieciami hotelowymi (Marriott International, Intercontinental Hotel Group, Hilton International, Louvre Hotels Group, Best Western Hotels & Resorts).
W pierwszym etapie rozbudowy PHH, przejętych zostanie 20 hoteli (13 należących do tej pory do Agencji Mienia Wojskowego, 3 – do Gliwickiej Agencji Turystycznej, 3 – do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Usług Turystycznych oraz Hotel Kopernik w Olsztynie) dysponujących 1755 pokojami
Jak podkreślił prezes Cristescu: „Cele są sprecyzowane. Konsolidacja bazy hotelowo-turystycznej i integracja obiektów hotelowych w jednej wyspecjalizowanej spółce o wysokim know-how branżowym. Wykorzystanie potencjału obiektów hotelowych pod względem lokalizacji i nowych realiów rynkowych oraz modernizacja infrastruktury. Podniesienie rentowności i poprawa wyników finansowych. Budowa różnorodnej oferty hotelowej dostępnej dla szerokiego grona odbiorców – od hoteli 5-gwiazdkowych po obiekty ekonomiczne – na terenie całego kraju. Działanie w zgodzie z zasadami odpowiedzialności społecznej, tworze¬nie perspektyw rozwoju zawodowego dla pracowników, budowanie kompetencji hotelarskich poprzez szkolenia i zdobywanie doświadczenia w obiektach holdingu.”
Wielką zaletą obiektów przejmowanych przez PHH jest ich lokalizacja. W drugiej połowie roku PHH przejmie kolejne obiekty z innych spółek Skarbu Państwa.
Wszystkie obiekty czeka modernizacja, na którą PHH wyda kilkadziesiąt milionów złotych.
Mateusz Berger, departamentu skarbu państwa w KPRM, ocenił: „Na przejęcie przez PHH obiektów należących do Skarbu Państwa patrzymy z punktu widzenia właściciela. Moglibyśmy je sprywatyzować już teraz, ale cena uzyskana ze sprzedaży byłaby niska. Liczymy, że obiekty te w kilka lat nabiorą wartości. Po prostu porządkujemy nasze aktywa,podnosimy ich wartość.
Dariusz Futoma, partner w firmie doradczej Horwath HTL, doradzającej PHH dodał: „Przejmowane hotele nie stanowiły o tej pory konkurencji dal innych, przyniosły niskie dochody i uniemożliwiały same sobie dalszy rozwój. Po przejęciu tych obiektów ich potencjał lokalizacyjny zostanie wydobyty. Konsolidacja zaś da efekt skali, obniżenie kosztów, powiększy dostęp do bazy klientów oraz możliwość poszerzenia programu lojalnościowego.”
Bogdan Czajkowski, prezes HRCA, doradca ds. budownictwa, modernizacji z doświadczeniem w hotelarstwie (m.in. był odpowiedzialny za modernizacje hoteli ORBIS-u w latach 2008-2018), podkreślił: „Przejmowane przez PH obiekty odbiegają znacznie od standardów obowiązujących w dzisiejszym hotelarstwie. Nie ma w nich chociażby szybkiego internetu, wystrój pochodzi sprzed 20-30 lat. To trzeba koniecznie poprawić.”
Prezes Cristescu podkreślił: „Nie mogę powiedzieć, że w tych hotelach pracuje zła kadra. Jestem pewien, ludzie tam pracujący potrzebują impulsu, że oni czekają na zmiany, które my przyniesiemy. Chcemy inwestować w ludzi, którzy tam pracują a nowych pracowników będziemy sami szkolić, chcemy budować przyszłe kadry polskiego hotelarstwa, zatrzymywać najlepszych pracowników w Polsce. To także będzie misją PHH.”
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty