Polskie start-upy wprowadzają innowacje w wykrywaniu Covid – pomogą globalnej turystyce
Polskie spółki w awangardzie nowych rozwiązań w wykrywaniu Covid. Czy testy ze śliny i Covid Detector pomogą globalnej turystyce wstać z kolan?
W ostatnich dniach w obszarze testowania i wykrywania Covid ukazały się bardzo budujące informacje. Co ciekawe, dwie z nich pochodzą od niezwykle dynamicznych polskich firm /start-upów.
Genomtec – rewolucja w diagnostyce – test na Covid ze śliny
Zaczynamy od najświeższej nowości. Wrocławski start-up Genomtec, ogłosił przed kilkoma dniami, że otrzymał autoryzację do produkcji i wprowadzenia na rynek europejski covidowych testów na bazie śliny. (raport_10_espi_17_maja_direct_saliva.pdf (genomtec.com)
Wiadomość momentalnie obiegła media. Rozpisywały się o niej portale na całym świecie. Trudno się dziwić, nowatorskie rozwiązanie polskiej spółki posiada bowiem kilka istotnych zalet.
Przede wszystkim niewielka inwazyjność samego badania. Obecnie stosowane wymazy dla wielu osób są drastycznie inwazyjne i mówimy tu o osobach dorosłych, a co mówić o dzieciach.
Na korzyść rozwiązania świadczy też krótki czas samego badania i oczekiwania na wyniki (15 minut), przekłada się to także bezpośrednio na istotnie niższe koszt procedury.
Wydaje się, że światowa/polska branża turystyczna i transportowa czekają na tego typu rozwiązania z otwartymi ramionami.
Genomtec, to nie tylko testy na Covid, ale np. także na Boreliozę
Warto nadmienić, że Genomtec stanowczo podkreśla, iż nie jest jego głównym celem obszar diagnozowania Covidowego, robi je niejako przy okazji. Ambicje i strategiczne cele spółki są dużo większe. Zawierają rewolucje w wykrywaniu wielu utrudniających życie patogenów. Jedną z chorób, jaką wzięto na cel jest m.in. Borelioza.
Nie trzeba wspominać, że także w tym przypadku rysują się elementy synergii z branżą turystyczną. Inwazja kleszczy i obawy turystów w przeszłości istotnie wpływały na decyzje konsumentów co do wyboru destynacji. Teraz leśne destynacje będą mogły zaoferować skuteczne testowanie ? Jest na to realna szansa.
Więcej o tej ultra innowacyjnej spółce można przeczytać we właśnie opublikowanym raporcie kwartalnym.
https://genomtec.com/wp-content/uploads/2021/05/prezentacja-genomtec_q1-2021.pdf
ML System innowator w zaawansowanej fotowoltalice wchodzi w diagnostykę z Covid Detectorem
Kolejny innowacyjny start-up, który zadziwił świat informacjami z obszaru diagnostyki Covid to ML System. Ta spółka pokazała swój autorski projekt Covid Detector.
Pierwsze wyniki urządzenia wskazują na dużą szanse projektu na skuteczną komercjalizacje, także w tym przypadku mamy do czynienia z istotnym skróceniem czasu badania, jak i jego małej uciążliwości dla badanego.
Projektem zainteresowały się już lotniska, testy i prezentacje urządzenia przeprowadzono m.in. na lotnisku Rzeszów-Jasionka. Film z prezentacji możemy obejrzeć na You-Tubie.
Także w tym przypadku testowanie Covid zdaje się nie być jedynym potencjalnym obszarem działania Covid Detectora – informacje z ostatniej chwili pokazują, że spółka myśli o wykrywaniu nowotworów.
Odpowiednie umowy na badania w tym zakresie podpisano właśnie z nowoczesnym szpitalem w Rzeszowie.
Turystyka czeka na innowacje w obszarze testowania
Z pewnością cała branża turystyczna czeka na nowe szybkie nie inwazyjne testy na Covid, które dodatkowo będą wykrywały równie skutecznie kolejne mutacje wirusa.
To niezwykle budujące, że do progresu w tej dziedzinie przykładają rękę polskie innowacyjne spółki. Ich sukces spowoduje, że polska branża turystyczna i transportowa będą miały łatwy i szybki dostęp do tych innowacji.
Taką tezę zdaje się potwierdzać wspomniana wyżej współpraca ML System z Portem Lotniczym Jasionka.
Trzymamy kciuki za udane wdrożenia powyższych rozwiązań.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
Brawo!!!
Mam nadzieję, że sprzedawcy i markiting już działają, żebyśmy zobaczyli te urządzenia na każdym stadionie Euro20, a potem na Olimpiadzie 🙂
Okienko czasowe (oportunity window) nie będzie trwać wiecznie.