Ponad 17 tys. Polaków odwiedziło Mauritius w 2024 roku

W 2024 roku Mauritius odwiedziło 17 560 podróżnych z Polski, co oznacza wzrost o 3 036 osób względem roku 2023 (14 524). Po raz pierwszy liczba ta przekroczyła również poziom sprzed pandemii (11 411 w 2019 r.).
Dane wskazują na stabilny i dynamiczny rozwój ruchu turystycznego między Polską a Mauritiusem. W 2020 i 2021 roku liczba turystów naturalnie znacząco spadła, ale już od 2022 zaczęliśmy obserwować wyraźne odbicie (8 197 odwiedzających). W 2023 liczba wzrosła do 14 524, by w minionym roku osiągnąć historyczne 17 560 przyjazdów – co stanowi wzrost o ponad 50 proc. w zestawieniu z 2019, sprzed pandemii.
„Z ogromną satysfakcją informujemy, że w 2024 roku Mauritius odwiedziło aż 17 560 turystów z Polski – to najwyższy wynik w historii. Oznacza to wzrost o 3 036 osób w porównaniu z 2023 rokiem (14 524). Cieszy nas również fakt, że liczba odwiedzających przekroczyła poziom sprzed pandemii (11 411 w 2019 roku), co dowodzi, że Polacy coraz chętniej wybierają Mauritius jako swój wymarzony kierunek podróży” – mówi Katarzyna Kajak, Country Manager Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) na Polskę.
Kluczowe działania promocyjne i plany na 2025
- Aktywne kampanie w prasie, mediach społecznościowych i TV – podkreślające wyjątkowość Wyspy oraz jej całoroczny charakter.
- Webinaria, szkolenia i prezentacje dla agentów turystycznych – wzmocnienie kompetencji osób doradzających klientom oraz poszerzenie ich wiedzy o Mauritiusie.
- Udział w prestiżowych wydarzeniach branżowych – promocja wyspy w roli partnera oraz wystawcy.
- Wsparcie oferty czarterowej i współpraca z TUI na sezon 2024/2025.
- Kontynuacja kampanii „Feel Our Island Energy” – ukazującej różnorodne oblicza Mauritiusu oraz zachęcającej do odwiedzin o każdej porze roku.
Od początku 2025 MTPA kontynuuje intensywne działania. W styczniu zorganizowano roadshow w Krakowie oraz Warszawie, w którym uczestniczyło 14 partnerów (hotele, DMCs i linie lotnicze) oraz blisko 100 przedstawicieli polskiej branży turystycznej.
„Nie zwalniamy tempa. Planujemy kolejne inicjatywy, spotkania i kampanie mediowe, aby jeszcze mocniej zakorzenić Mauritius w świadomości polskich turystów. Nasz cel to utrzymanie tendencji wzrostowej oraz dalsze umacnianie pozycji Mauritiusu jako jednego z najatrakcyjniejszych kierunków egzotycznych dla Polaków” – podsumowuje Katarzyna Kajak.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty










