Ponad 17 tys. Polaków odwiedziło Mauritius w 2024 roku

W 2024 roku Mauritius odwiedziło 17 560 podróżnych z Polski, co oznacza wzrost o 3 036 osób względem roku 2023 (14 524). Po raz pierwszy liczba ta przekroczyła również poziom sprzed pandemii (11 411 w 2019 r.).

Dane wskazują na stabilny i dynamiczny rozwój ruchu turystycznego między Polską a Mauritiusem. W 2020 i 2021 roku liczba turystów naturalnie znacząco spadła, ale już od 2022 zaczęliśmy obserwować wyraźne odbicie (8 197 odwiedzających). W 2023 liczba wzrosła do 14 524, by w minionym roku osiągnąć historyczne 17 560 przyjazdów – co stanowi wzrost o ponad 50 proc. w zestawieniu z 2019, sprzed pandemii.

„Z ogromną satysfakcją informujemy, że w 2024 roku Mauritius odwiedziło aż 17 560 turystów z Polski – to najwyższy wynik w historii. Oznacza to wzrost o 3 036 osób w porównaniu z 2023 rokiem (14 524). Cieszy nas również fakt, że liczba odwiedzających przekroczyła poziom sprzed pandemii (11 411 w 2019 roku), co dowodzi, że Polacy coraz chętniej wybierają Mauritius jako swój wymarzony kierunek podróży” – mówi Katarzyna Kajak, Country Manager Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) na Polskę.

Kluczowe działania promocyjne i plany na 2025

  • Aktywne kampanie w prasie, mediach społecznościowych i TV – podkreślające wyjątkowość Wyspy oraz jej całoroczny charakter.
  • Webinaria, szkolenia i prezentacje dla agentów turystycznych – wzmocnienie kompetencji osób doradzających klientom oraz poszerzenie ich wiedzy o Mauritiusie.
  • Udział w prestiżowych wydarzeniach branżowych – promocja wyspy w roli partnera oraz wystawcy.
  • Wsparcie oferty czarterowej i współpraca z TUI na sezon 2024/2025.
  • Kontynuacja kampanii „Feel Our Island Energy” – ukazującej różnorodne oblicza Mauritiusu oraz zachęcającej do odwiedzin o każdej porze roku.

Od początku 2025 MTPA kontynuuje intensywne działania. W styczniu zorganizowano roadshow w Krakowie oraz Warszawie, w którym uczestniczyło 14 partnerów (hotele, DMCs i linie lotnicze) oraz blisko 100 przedstawicieli polskiej branży turystycznej.

„Nie zwalniamy tempa. Planujemy kolejne inicjatywy, spotkania i kampanie mediowe, aby jeszcze mocniej zakorzenić Mauritius w świadomości polskich turystów. Nasz cel to utrzymanie tendencji wzrostowej oraz dalsze umacnianie pozycji Mauritiusu jako jednego z najatrakcyjniejszych kierunków egzotycznych dla Polaków” – podsumowuje Katarzyna Kajak.