Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika, że był to niezwykle udany czas dla biur podróży i agentów turystycznych. We Fly.pl wzrost ten sięgnął ponad 50 proc.
Polacy coraz chętniej decydują się na zagraniczne wyjazdy w czasie zimy. Paradoksalnie wśród ulubionych kierunków podróży królują jednak nie ośrodki narciarskie, a kraje, które kuszą słoneczną pogodą i wakacyjnymi temperaturami przez cały rok. Za ciepłymi kierunkami przemawiają także atrakcyjne ceny wczasów w zimie – o wiele niższe niż w trakcie lata. W sezonie Zima 2023/2024 można było zauważyć kilka ciekawych trendów.
Więcej rezerwacji, niższe ceny
Zima 2023/2024 okazała się bardzo udana dla branży turystycznej. Produkt, który zaoferowali touroperatorzy, był zdecydowanie szerszy niż w poprzednich latach. Wpływ na to miało m.in. pojawienie się na polskim rynku nowych brandów turystycznych. W ich ofercie znalazła się szeroka gama ciekawych wycieczek zagranicznych w atrakcyjnych cenach – zarówno do bliskich i popularnych kierunków, jak i dalekich, egzotycznych destynacji. Zwiększyła się więc konkurencyjność biur podróży, dzięki czemu klienci zyskali większy wybór wyjazdów w zdecydowanie niższych cenach.
Efekty tego widać w wynikach sprzedaży. Według danych Fly.pl w trakcie Zimy 2023/2024 odnotowano znaczący wzrost liczby zrealizowanych rezerwacji w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. We Fly.pl wzrost ten sięgnął aż 50,36 proc., co stanowi znakomity wynik. Większy popyt nie wpłynął jednak znacząco na strukturę rezerwacji – na zimowe wczasy równie chętnie co przed rokiem wyjeżdżały rodziny z dziećmi, pary i single.
Magnesem, który przyciągnął klientów do zimowej oferty Fly.pl, były wyjątkowo atrakcyjne ceny. Sprawiły one, że podróż za granicę stała się bardziej dostępna. a co za tym idzie – większa liczba osób mogła sobie na nią pozwolić. Średnia cena rezerwacji w porównaniu z Zimą 2022/2023 spadła o 14,23% – z 7146 zł na 6129 zł. To prawdopodobnie jeden z kluczowych czynników, który zachęcił Polaków do wyjazdów.
Kolejnym był oficjalny koniec pandemii i pełna swoboda podróżowania. Klienci, którzy w ostatnich latach unikali wyjazdów za granicę, wreszcie poczuli się w pełni bezpiecznie. Dla części z nich mogło być to motywacją do nadrabiania wycieczkowych zaległości.
Egipt niekwestionowanym królem zimowych wakacji
Na podstawie danych sprzedażowych Fly.pl można uznać, że polscy turyści zimą najchętniej udają się tam, gdzie jest ciepło. Królują jednak nie egzotyczne kraje, lecz te, do których można dostać się samolotem w zaledwie kilka godzin. Pierwsza piątka najpopularniejszych kierunków sezonu zimowego 2023/2024 pozostała taka sama jak w roku ubiegłym – są to Egipt, Malta, Cypr, Turcja i Hiszpania. Widoczne są jednak pewne zmiany co do udziałów każdej z tych destynacji.
Niekwestionowanym królem zimowych wyjazdów okazał się Egipt, którego udział w sprzedaży Fly.pl wyniósł ponad połowę wszystkich rezerwacji (51,14 proc.). Na ten świetny wynik mogła wpłynąć zarówno szeroka oferta wypoczynku w egipskich kurortach, takich jak Hurghada, Sharm El Sheikh czy Marsa Alam, jak i atrakcyjne ceny wycieczek. Konsekwencją dominacji Egiptu było zmniejszenie zainteresowania ofertą pozostałych topowych kierunków, z których największy spadek odnotował Cypr.
Zima to także czas wyjazdów do egzotycznych krajów. W sezonie 2023/2024 w ofercie touroperatorów poza dobrze znanymi kierunkami pojawiły się też nowe destynacje – Wenezuela i Brazylia. Największym zainteresowaniem w tej grupie kierunków cieszyły się ponownie Zjednoczone Emiraty Arabskie. Zaraz za nimi na podium znalazły się także Tanzania (Zanzibar) oraz Tajlandia. W porównaniu z sezonem zimowym 2022/2023 zmieniła się jedynie druga pozycja – wówczas zajęła je Dominikana.
Zimowe wakacje w dobrym standardzie
Polscy turyści stawiają na komfort i najchętniej wybierają hotele o bardzo dobrym standardzie. Widać więc, że cenią wygodę, profesjonalną obsługę oraz dostęp do różnorodnych rozrywek i udogodnień. Pod tym względem różnice między tegorocznym i zeszłorocznym sezonem zimowym nie są zbyt duże. W 2023/2024 na pobyt w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych zdecydowało się aż 85 proc. klientów rezerwujących wyjazdy na Fly.pl (poprzednio było to 80 proc.). Zauważalny był też 9-procentowy wzrost zainteresowania obiektami 4-gwiazdkowymi.
All Inclusive wciąż na topie
Pragnienie komfortu i wygody przejawia się nie tylko w wyborze hoteli o dobrym standardzie, lecz także rodzaju wyżywienia Polacy najczęściej decydują się na wypoczynek w formule All Inclusive – zarówno w trakcie lata, jak i podczas zimowych wyjazdów. W sezonie Zima 2023/2024 na opcję „wszystko w cenie” zdecydowało się o 9 proc. turystów więcej niż w roku ubiegłym – wybrało ją aż 72% klientów Fly.pl. Spadło za to zainteresowanie wyżywieniem Half Board – o 6 proc.. Opcję Bed&Breakfast wybrało tyle samo podróżnych co przed rokiem.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
„C the Unseen” – Chemnitz Europejską Stolicą Kultury 2025
Na pytanie, jak nazywa się miasto na C leżące na wschodzie Niemiec, odpowiedź powinna być…
0 Komentarzy4 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty