POT podsumował kampanię „Bajkowy urlop w Polsce”
Od 6 czerwca do 18 września trwała w całym kraju akcja promocyjna Polskiej Organizacji Turystycznej pod hasłem „Bajowy urlop w Polsce”. Reklamowała ona atrakcje turystyczne wszystkich szesnastu województw. Miała pokazać, jak w ramach projektu Promujmy Polskę Razem Polska Organizacja Turystyczna reklamuje Polskę za granicą i zachęca turystów do odwiedzania naszego kraju. Na konferencji prasowej podsumowującej kampanię, prezes POT, Rafał Szmytke powiedział m.in.: „Okazało się, że Polacy potrafią się świetnie bawić. We wspólnej zabawie konkursu „Zostań twarzą regionu” wzięło udział ponad półtora tysiąca osób, w głosowaniu internetowym – ponad 80 tysięcy. patrzymy na tę kampanię także, jako na wystawę prezentującą zaangażowanie lokalnych społeczności we wspólne zachęcanie turystów do odwiedzania i odkrywania ich regionów.”
Wspomniany konkurs odbywał się przez cztery letnie miesiące w każdym z szesnastu polskich województw. W specjalnie przygotowanej scenografii, wykorzystującej bajkową kreację z kampanii POT (za każdym razem inną – dedykowaną poszczególnym regionom), uczestnicy zabawy aranżowali scenki inspirowane walorami turystycznymi danego regionu oraz wspomnianym bajkowym motywem.
Jak podkreślił współorganizator konkursu Artur Żyrkowski z Agencji Promocji Miast i Regionów: „Z oryginalnych zdjęć „bajkowych” znanych z banerów promujących poszczególne regiony, „wycięliśmy” plenery i na ich tle robiliśmy zdjęcia osobom chcącym zostać „twarzą regionu”. Baliśmy się trochę, czy da się taką akcję zorganizować w każdym regionie w ten sam sposób. Udało się.”
Uczestnicy wykorzystywali przy inscenizacjach przygotowane przez organizatorów kartonowe rekwizyty, a pomocą w pokonaniu scenicznej tremy służyli animatorzy teatralni zawodowi aktorzy.
Wszyscy chętni byli fotografowani, a ich były zdjęcia publikowane na internetowej stronie konkursu i poddane pod głosowanie. Głosowanie internetowe wyłoniło po osiem nominacji w każdym z regionów (w opolskim – dziewięć), a spośród tej ósemki nominowanych, jury Polskiej Organizacji Turystycznej wybrało po jednym zdjęciu. Te zwycięskie znalazły się na 256 wielkoformatowych plakatach w całej Polsce, a ich autorzy stali się twarzami regionów. W każdym województwie można obejrzeć pełną reprezentację kraju , czyli zwycięską inscenizację z danego województwa oraz z piętnastu pozostałych.
W realizację projektu Promujmy Polskę Razem, zaangażowały się z Regionalne Organizacje Turystyczne (ROT) w poszczególnych województwach. Zależało im przede wszystkim na promowaniu najważniejszych dla regionów produktów turystycznych. Zwrócenie uwagi na mniej do tej pory znane miejsca i atrakcje turystyczne, które można znaleźć w każdym regionie, było ważnym celem kampanii. W związku z tym trakcie kampanii w szczególny sposób zwracano uwagę na Certyfikowane Produkty Turystyczne, czyli te, które zostały docenione w ramach prowadzonego przez POT konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny.
Jak podkreśliła Justyna Jedlińska, dyrektor departamentu współpracy regionalnej POT: „Nasza kampania wpisywała się zarówno w dotychczasowe przedsięwzięcia POT ukierunkowane na rozwój rynku turystycznego, jak również w szereg działań regionalnych, zachęcających do odkrywania tych atrakcji, które są niemal na wyciągnięcie ręki i które można poznać choćby w trakcie krótkiego, weekendowego wypadu.”
Koszt kampanii wyniósł ok 960 tys. zł, z tego 15 proc. wyniósł wkład POT, pozostałe 85 proc. pochodziło ze środków unijnych.
Prezes Szmytke podkreślił: „Ekwiwalent reklam medialnych wyniósł ponad 1,5 mln. Zawsze staramy się, by ekwiwalent medialny był wyższy niż koszty. Na reklamy i artykuły promujące podobna akcję wydać musielibyśmy bowiem wspomniane 1,5 mln, ale prawdopodobnie były to pieniądze wydane w gorszy sposób. Uzyskany ekwiwalent pokazuje, że idziemy dobrą drogą. Poza tym, akcja pozwoliła zaangażować we wspólną zabawę setki ludzi a my zyskaliśmy nowych „ambasadorów regionów”.”
Justyna Jedlińska przyznała: „Średnio w każdym z województw sfotografowało się ok. 70 osób. Były jednak miasta, gdzie chętnym do konkursu było mniej niż 50. Jednak wiele osób nie zgodziło się na publikację swych zdjęć. Podane 1500, to osoby, których fotografie wzięły udział w konkursie.”
Dorota Lachowska, dyrektor biura zarządu Lubelskiej Organizacji Turystycznej dodała: „Kampanię traktujemy, jak zasianie ziarna w żyznej glebie. Musimy po nie działać, żeby efekty kampanii nam wyrosły i dały efekty. U nas w regionie już teraz istnieją biura, które w swoich ofertach mają poszczególne produkty turystyczne. Oczywiście, większość z nich obsługuje grupy młodzieżowe oraz osoby starsze, ale krok w kierunku lepszej promocji i sprzedaży tych najważniejszych produktów regionalnych został zrobiony.”
Paweł Mierniczak, zastępca dyrektora ds. programowych Małopolskiej Organizacji Turystycznej ocenił: „Pomysł kampanii był świetny i chcę go pogratulować POT-owi. Wspólna promocja 16 województw pod hasłem „Promujmy Polskę razem” pozwoliła nam zaprezentować się w innych regionach, ale także np. w samym Krakowie. Najważniejszy był efekt synergii. Nasze – MOT – najbliższe działania promocyjne są swoistą kontynuacją akcji POT. Nasz najnowszy spot reklamujący Małopolskę został utrzymany w bajkowej konwencji.”
Już niedługo, szerzej o działalności POT, będziecie mogli przeczytać w wywiadzie z wiceprezesem Bartłomiejem Walasem.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Powstaje pierwsze Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty