POT podsumował kampanię „Bajkowy urlop w Polsce”
Od 6 czerwca do 18 września trwała w całym kraju akcja promocyjna Polskiej Organizacji Turystycznej pod hasłem „Bajowy urlop w Polsce”. Reklamowała ona atrakcje turystyczne wszystkich szesnastu województw. Miała pokazać, jak w ramach projektu Promujmy Polskę Razem Polska Organizacja Turystyczna reklamuje Polskę za granicą i zachęca turystów do odwiedzania naszego kraju. Na konferencji prasowej podsumowującej kampanię, prezes POT, Rafał Szmytke powiedział m.in.: „Okazało się, że Polacy potrafią się świetnie bawić. We wspólnej zabawie konkursu „Zostań twarzą regionu” wzięło udział ponad półtora tysiąca osób, w głosowaniu internetowym – ponad 80 tysięcy. patrzymy na tę kampanię także, jako na wystawę prezentującą zaangażowanie lokalnych społeczności we wspólne zachęcanie turystów do odwiedzania i odkrywania ich regionów.”
Wspomniany konkurs odbywał się przez cztery letnie miesiące w każdym z szesnastu polskich województw. W specjalnie przygotowanej scenografii, wykorzystującej bajkową kreację z kampanii POT (za każdym razem inną – dedykowaną poszczególnym regionom), uczestnicy zabawy aranżowali scenki inspirowane walorami turystycznymi danego regionu oraz wspomnianym bajkowym motywem.
Jak podkreślił współorganizator konkursu Artur Żyrkowski z Agencji Promocji Miast i Regionów: „Z oryginalnych zdjęć „bajkowych” znanych z banerów promujących poszczególne regiony, „wycięliśmy” plenery i na ich tle robiliśmy zdjęcia osobom chcącym zostać „twarzą regionu”. Baliśmy się trochę, czy da się taką akcję zorganizować w każdym regionie w ten sam sposób. Udało się.”
Uczestnicy wykorzystywali przy inscenizacjach przygotowane przez organizatorów kartonowe rekwizyty, a pomocą w pokonaniu scenicznej tremy służyli animatorzy teatralni zawodowi aktorzy.
Wszyscy chętni byli fotografowani, a ich były zdjęcia publikowane na internetowej stronie konkursu i poddane pod głosowanie. Głosowanie internetowe wyłoniło po osiem nominacji w każdym z regionów (w opolskim – dziewięć), a spośród tej ósemki nominowanych, jury Polskiej Organizacji Turystycznej wybrało po jednym zdjęciu. Te zwycięskie znalazły się na 256 wielkoformatowych plakatach w całej Polsce, a ich autorzy stali się twarzami regionów. W każdym województwie można obejrzeć pełną reprezentację kraju , czyli zwycięską inscenizację z danego województwa oraz z piętnastu pozostałych.
W realizację projektu Promujmy Polskę Razem, zaangażowały się z Regionalne Organizacje Turystyczne (ROT) w poszczególnych województwach. Zależało im przede wszystkim na promowaniu najważniejszych dla regionów produktów turystycznych. Zwrócenie uwagi na mniej do tej pory znane miejsca i atrakcje turystyczne, które można znaleźć w każdym regionie, było ważnym celem kampanii. W związku z tym trakcie kampanii w szczególny sposób zwracano uwagę na Certyfikowane Produkty Turystyczne, czyli te, które zostały docenione w ramach prowadzonego przez POT konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny.
Jak podkreśliła Justyna Jedlińska, dyrektor departamentu współpracy regionalnej POT: „Nasza kampania wpisywała się zarówno w dotychczasowe przedsięwzięcia POT ukierunkowane na rozwój rynku turystycznego, jak również w szereg działań regionalnych, zachęcających do odkrywania tych atrakcji, które są niemal na wyciągnięcie ręki i które można poznać choćby w trakcie krótkiego, weekendowego wypadu.”
Koszt kampanii wyniósł ok 960 tys. zł, z tego 15 proc. wyniósł wkład POT, pozostałe 85 proc. pochodziło ze środków unijnych.
Prezes Szmytke podkreślił: „Ekwiwalent reklam medialnych wyniósł ponad 1,5 mln. Zawsze staramy się, by ekwiwalent medialny był wyższy niż koszty. Na reklamy i artykuły promujące podobna akcję wydać musielibyśmy bowiem wspomniane 1,5 mln, ale prawdopodobnie były to pieniądze wydane w gorszy sposób. Uzyskany ekwiwalent pokazuje, że idziemy dobrą drogą. Poza tym, akcja pozwoliła zaangażować we wspólną zabawę setki ludzi a my zyskaliśmy nowych „ambasadorów regionów”.”
Justyna Jedlińska przyznała: „Średnio w każdym z województw sfotografowało się ok. 70 osób. Były jednak miasta, gdzie chętnym do konkursu było mniej niż 50. Jednak wiele osób nie zgodziło się na publikację swych zdjęć. Podane 1500, to osoby, których fotografie wzięły udział w konkursie.”
Dorota Lachowska, dyrektor biura zarządu Lubelskiej Organizacji Turystycznej dodała: „Kampanię traktujemy, jak zasianie ziarna w żyznej glebie. Musimy po nie działać, żeby efekty kampanii nam wyrosły i dały efekty. U nas w regionie już teraz istnieją biura, które w swoich ofertach mają poszczególne produkty turystyczne. Oczywiście, większość z nich obsługuje grupy młodzieżowe oraz osoby starsze, ale krok w kierunku lepszej promocji i sprzedaży tych najważniejszych produktów regionalnych został zrobiony.”
Paweł Mierniczak, zastępca dyrektora ds. programowych Małopolskiej Organizacji Turystycznej ocenił: „Pomysł kampanii był świetny i chcę go pogratulować POT-owi. Wspólna promocja 16 województw pod hasłem „Promujmy Polskę razem” pozwoliła nam zaprezentować się w innych regionach, ale także np. w samym Krakowie. Najważniejszy był efekt synergii. Nasze – MOT – najbliższe działania promocyjne są swoistą kontynuacją akcji POT. Nasz najnowszy spot reklamujący Małopolskę został utrzymany w bajkowej konwencji.”
Już niedługo, szerzej o działalności POT, będziecie mogli przeczytać w wywiadzie z wiceprezesem Bartłomiejem Walasem.
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2025
Nocowanie.pl: Polacy coraz częściej planują wakacje z wyprzedzeniem
Portal rezerwacyjny Nocowanie.pl przeprowadził analizę preferencji wyjazdowych Polaków,…
0 Komentarzy5 Minuty
17 marca 2025
Odlotowa Małopolska zaprasza na IV edycję Festiwalu Balonów
W dniach 27-30 marca 2025 roku, Festiwal Odlotowa Małopolska przekształci Podhale w…
0 Komentarzy2 Minuty
17 marca 2025
2025 rokiem Milenium Koronacji. Gniezno zaprasza na jubileusz
Gniezno w 2025 roku stanie się centrum obchodów Milenium Koronacji, przyciągając…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Światowy Dzień Wody we Wrocławiu
22 marca na placu Solnym we Wrocławiu odbędzie się piknik z okazji Światowego Dnia Wody.…
0 Komentarzy4 Minuty
3 marca 2025
Dolnośląski Fundusz Odrzański: trwa nabór wniosków na wsparcie inicjatyw wodnych
Trwa nabór wniosków dla organizacji pozarządowych na działania związane z budową i…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu
Linia Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu, rozszerzając listę…
0 Komentarzy1 Minuty
24 marca 2025
I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej SlowTravel już od 26 kwietnia w Kielcach
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego we współpracy z Targami…
0 Komentarzy1 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
24 marca 2025
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl zaprasza na XVI edycję Forum Promocji Turystycznej,…
0 Komentarzy1 Minuty
18 marca 2025
Nocowanie.pl: Polacy coraz częściej planują wakacje z wyprzedzeniem
Portal rezerwacyjny Nocowanie.pl przeprowadził analizę preferencji wyjazdowych Polaków,…
0 Komentarzy5 Minuty
17 marca 2025
Odlotowa Małopolska zaprasza na IV edycję Festiwalu Balonów
W dniach 27-30 marca 2025 roku, Festiwal Odlotowa Małopolska przekształci Podhale w…
0 Komentarzy2 Minuty
17 marca 2025
2025 rokiem Milenium Koronacji. Gniezno zaprasza na jubileusz
Gniezno w 2025 roku stanie się centrum obchodów Milenium Koronacji, przyciągając…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Światowy Dzień Wody we Wrocławiu
22 marca na placu Solnym we Wrocławiu odbędzie się piknik z okazji Światowego Dnia Wody.…
0 Komentarzy4 Minuty
3 marca 2025
Dolnośląski Fundusz Odrzański: trwa nabór wniosków na wsparcie inicjatyw wodnych
Trwa nabór wniosków dla organizacji pozarządowych na działania związane z budową i…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu
Linia Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu, rozszerzając listę…
0 Komentarzy1 Minuty
24 marca 2025
I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej SlowTravel już od 26 kwietnia w Kielcach
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego we współpracy z Targami…
0 Komentarzy1 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
24 marca 2025
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl zaprasza na XVI edycję Forum Promocji Turystycznej,…
0 Komentarzy1 Minuty
18 marca 2025
Nocowanie.pl: Polacy coraz częściej planują wakacje z wyprzedzeniem
Portal rezerwacyjny Nocowanie.pl przeprowadził analizę preferencji wyjazdowych Polaków,…
0 Komentarzy5 Minuty