POT podsumował kampanię „Bajkowy urlop w Polsce”
Od 6 czerwca do 18 września trwała w całym kraju akcja promocyjna Polskiej Organizacji Turystycznej pod hasłem „Bajowy urlop w Polsce”. Reklamowała ona atrakcje turystyczne wszystkich szesnastu województw. Miała pokazać, jak w ramach projektu Promujmy Polskę Razem Polska Organizacja Turystyczna reklamuje Polskę za granicą i zachęca turystów do odwiedzania naszego kraju. Na konferencji prasowej podsumowującej kampanię, prezes POT, Rafał Szmytke powiedział m.in.: „Okazało się, że Polacy potrafią się świetnie bawić. We wspólnej zabawie konkursu „Zostań twarzą regionu” wzięło udział ponad półtora tysiąca osób, w głosowaniu internetowym – ponad 80 tysięcy. patrzymy na tę kampanię także, jako na wystawę prezentującą zaangażowanie lokalnych społeczności we wspólne zachęcanie turystów do odwiedzania i odkrywania ich regionów.”
Wspomniany konkurs odbywał się przez cztery letnie miesiące w każdym z szesnastu polskich województw. W specjalnie przygotowanej scenografii, wykorzystującej bajkową kreację z kampanii POT (za każdym razem inną – dedykowaną poszczególnym regionom), uczestnicy zabawy aranżowali scenki inspirowane walorami turystycznymi danego regionu oraz wspomnianym bajkowym motywem.
Jak podkreślił współorganizator konkursu Artur Żyrkowski z Agencji Promocji Miast i Regionów: „Z oryginalnych zdjęć „bajkowych” znanych z banerów promujących poszczególne regiony, „wycięliśmy” plenery i na ich tle robiliśmy zdjęcia osobom chcącym zostać „twarzą regionu”. Baliśmy się trochę, czy da się taką akcję zorganizować w każdym regionie w ten sam sposób. Udało się.”
Uczestnicy wykorzystywali przy inscenizacjach przygotowane przez organizatorów kartonowe rekwizyty, a pomocą w pokonaniu scenicznej tremy służyli animatorzy teatralni zawodowi aktorzy.
Wszyscy chętni byli fotografowani, a ich były zdjęcia publikowane na internetowej stronie konkursu i poddane pod głosowanie. Głosowanie internetowe wyłoniło po osiem nominacji w każdym z regionów (w opolskim – dziewięć), a spośród tej ósemki nominowanych, jury Polskiej Organizacji Turystycznej wybrało po jednym zdjęciu. Te zwycięskie znalazły się na 256 wielkoformatowych plakatach w całej Polsce, a ich autorzy stali się twarzami regionów. W każdym województwie można obejrzeć pełną reprezentację kraju , czyli zwycięską inscenizację z danego województwa oraz z piętnastu pozostałych.
W realizację projektu Promujmy Polskę Razem, zaangażowały się z Regionalne Organizacje Turystyczne (ROT) w poszczególnych województwach. Zależało im przede wszystkim na promowaniu najważniejszych dla regionów produktów turystycznych. Zwrócenie uwagi na mniej do tej pory znane miejsca i atrakcje turystyczne, które można znaleźć w każdym regionie, było ważnym celem kampanii. W związku z tym trakcie kampanii w szczególny sposób zwracano uwagę na Certyfikowane Produkty Turystyczne, czyli te, które zostały docenione w ramach prowadzonego przez POT konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny.
Jak podkreśliła Justyna Jedlińska, dyrektor departamentu współpracy regionalnej POT: „Nasza kampania wpisywała się zarówno w dotychczasowe przedsięwzięcia POT ukierunkowane na rozwój rynku turystycznego, jak również w szereg działań regionalnych, zachęcających do odkrywania tych atrakcji, które są niemal na wyciągnięcie ręki i które można poznać choćby w trakcie krótkiego, weekendowego wypadu.”
Koszt kampanii wyniósł ok 960 tys. zł, z tego 15 proc. wyniósł wkład POT, pozostałe 85 proc. pochodziło ze środków unijnych.
Prezes Szmytke podkreślił: „Ekwiwalent reklam medialnych wyniósł ponad 1,5 mln. Zawsze staramy się, by ekwiwalent medialny był wyższy niż koszty. Na reklamy i artykuły promujące podobna akcję wydać musielibyśmy bowiem wspomniane 1,5 mln, ale prawdopodobnie były to pieniądze wydane w gorszy sposób. Uzyskany ekwiwalent pokazuje, że idziemy dobrą drogą. Poza tym, akcja pozwoliła zaangażować we wspólną zabawę setki ludzi a my zyskaliśmy nowych „ambasadorów regionów”.”
Justyna Jedlińska przyznała: „Średnio w każdym z województw sfotografowało się ok. 70 osób. Były jednak miasta, gdzie chętnym do konkursu było mniej niż 50. Jednak wiele osób nie zgodziło się na publikację swych zdjęć. Podane 1500, to osoby, których fotografie wzięły udział w konkursie.”
Dorota Lachowska, dyrektor biura zarządu Lubelskiej Organizacji Turystycznej dodała: „Kampanię traktujemy, jak zasianie ziarna w żyznej glebie. Musimy po nie działać, żeby efekty kampanii nam wyrosły i dały efekty. U nas w regionie już teraz istnieją biura, które w swoich ofertach mają poszczególne produkty turystyczne. Oczywiście, większość z nich obsługuje grupy młodzieżowe oraz osoby starsze, ale krok w kierunku lepszej promocji i sprzedaży tych najważniejszych produktów regionalnych został zrobiony.”
Paweł Mierniczak, zastępca dyrektora ds. programowych Małopolskiej Organizacji Turystycznej ocenił: „Pomysł kampanii był świetny i chcę go pogratulować POT-owi. Wspólna promocja 16 województw pod hasłem „Promujmy Polskę razem” pozwoliła nam zaprezentować się w innych regionach, ale także np. w samym Krakowie. Najważniejszy był efekt synergii. Nasze – MOT – najbliższe działania promocyjne są swoistą kontynuacją akcji POT. Nasz najnowszy spot reklamujący Małopolskę został utrzymany w bajkowej konwencji.”
Już niedługo, szerzej o działalności POT, będziecie mogli przeczytać w wywiadzie z wiceprezesem Bartłomiejem Walasem.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty