POT: spodziewamy się 1,2 mln gości na ŚDM

Promocja w mediach społecznościowych, wizyty studyjne dla dziennikarzy i imprezy targowe – to niektóre z działań mające za zadanie wypromować Polskę turystycznie przy okazji Światowych Dni Młodzieży. Polska Organizacja Turystyczna spodziewa się, że impreza przyciągnie 1,2 mln osób.
Polska Organizacja Turystyczna przez kilka ostatnich miesięcy koncentrowała promocję zagraniczną wokół Światowych Dni Młodzieży. Działania związane z tym wydarzeniem prowadzone będą do lipca i choć POT nie spodziewa się natychmiastowych efektów, liczy na to, że impreza zaowocuje znacznym zwiększeniem ruchu turystycznego z zagranicy.
Jak przypomniał podczas konferencji prasowej poświęconej działaniom POT związanym z promocją Światowych Dni Młodzieży Wojciech Fedyk, prezes POT, wydarzenie to zaprocentowało w Hiszpanii wpływami o wysokości 354,3 mln euro. Podobnych szacunków nie przedstawia dla rynku polskiego, liczy jednak na „konkretny efekt ekonomiczny”.
„ŚDM staje się światową marką, z którą należy powiązać właściwą komunikację. Przez ostatnie miesiące skoncentrowały się na niej nasze zagraniczne ośrodki (ZOPOT-y), które notują znaczny wzrost liczby zapytań ze strony turystów, szukających informacji o możliwości znalezienia noclegu podczas imprezy czy o dodatkowych atrakcjach.” – mówił Wojciech Fedyk. „Co prawda nie szacujemy jeszcze, w jaki sposób przełoży się to na konkretne wzrosty ruchu turystycznego, ale ZOPOT-y stale monitorują ekwiwalent reklamowy będący efektem działań marketingowych prowadzonych wokół ŚDM” – dodał.
Według Wojciecha Fedyka, efekt ekonomiczny związany z ŚDM będzie odroczony w czasie, jednak ponieważ grupą docelową tego wydarzenia są ludzie młodzi, Polska ma szansę zyskać nowych, cennych ambasadorów marki, którzy będą do nas wracali w przyszłości. Liczy też na to, że pozytywny oddźwięk w mediach związany z imprezą wspomoże budowany przez POT turystyczny wizerunek Polski za granicą.
Działania ZOPOT-ów dotyczą przede wszystkim tych rynków, z których spodziewamy się najwięcej przyjezdnych. Według danych z komitetu organizacyjnego, na ŚDM zapisało się już 584 702 pielgrzymów ze 179 krajów. W tym ponad 78 tysięcy z Włoch, 38 tysięcy z Francji, 220 500 z USA, 18 tysięcy z Niemiec, 13 tysięcy z Brazylii i ponad 9 tysięcy z Ukrainy.
Wojciech Fedyk zapewnia, że działania prowadzone przez ZOPOT-y są profilowane pod specyfikę i potrzeby konkretnych rynków i choć dają się podzielić na podobne kategorie, to wykorzystują odmienne narzędzia. Są to przede wszystkim: podróże studyjne dziennikarzy, reklamy outdoorowe i medialne, imprezy targowe, konferencje prasowe i media społecznościowe.
Te ostatnie POT wykorzystuje również w centralnie prowadzonej kampanii globalnej, opartej na hashtagu #sharePoland. Jest to konkurs zdjęć, których autorzy, zwiedzający Polskę przy okazji ŚDM, dzielą się ze znajomymi swoimi wrażeniami z pobytu. Wyselekcjonowane zdjęcia trafiają na oddzielny landing page. Autorzy najlepszych zdjęć, wyróżnionych na podstawie głosowania internautów, wygrają kilkudniowy pobyt w Polsce oraz nagrody rzeczowe. Kampania prowadzona jest przede wszystkim w państwach z największą liczbą rejestracji pielgrzymów na ŚDM: Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech i USA. Konkurs przeprowadzony zostanie między 18 lipca a 7 sierpnia 2016.
POT zapewnia również, na czas ŚDM, wykorzystanie Infolinii Turystycznej, która ma zapewnić pomoc turystom, pełnić funkcję telefonu bezpieczeństwa oraz dostarczać informacji o zabytkach i atrakcjach, wydarzeniach kulturalnych i sportowych oraz bazie noclegowej i gastronomicznej. Infolinia jest czynna codziennie (wyłączając święta ustawowo wolne od pracy) w godzinach 8.00-18.00, od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8.00-20.00. Jest obsługiwana w języku polskim, angielskim i niemieckim, na okres Światowych Dni Młodzieży zostanie zatrudniony dodatkowy konsultant władający językiem włoskim i/lub hiszpańskim.
POWIĄZANE WPISY
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
8 kwietnia 2025
WROt zaprasza do Wrocławia na XVI Forum Promocji Turystycznej
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Ponad milion pasażerów w marcu 2025 w Katowice Airport
W pierwszym kwartale 2025 roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” im.…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Zrównoważone podróżowanie w Polsce, czy to możliwe? Pojedynek ekspertów podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość turystyki coraz wyraźniej zabarwia się na zielono. Jednym z wielu tematów XVI…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
8 kwietnia 2025
WROt zaprasza do Wrocławia na XVI Forum Promocji Turystycznej
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Ponad milion pasażerów w marcu 2025 w Katowice Airport
W pierwszym kwartale 2025 roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” im.…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Zrównoważone podróżowanie w Polsce, czy to możliwe? Pojedynek ekspertów podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość turystyki coraz wyraźniej zabarwia się na zielono. Jednym z wielu tematów XVI…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty