POT: spodziewamy się 1,2 mln gości na ŚDM
Promocja w mediach społecznościowych, wizyty studyjne dla dziennikarzy i imprezy targowe – to niektóre z działań mające za zadanie wypromować Polskę turystycznie przy okazji Światowych Dni Młodzieży. Polska Organizacja Turystyczna spodziewa się, że impreza przyciągnie 1,2 mln osób.
Polska Organizacja Turystyczna przez kilka ostatnich miesięcy koncentrowała promocję zagraniczną wokół Światowych Dni Młodzieży. Działania związane z tym wydarzeniem prowadzone będą do lipca i choć POT nie spodziewa się natychmiastowych efektów, liczy na to, że impreza zaowocuje znacznym zwiększeniem ruchu turystycznego z zagranicy.
Jak przypomniał podczas konferencji prasowej poświęconej działaniom POT związanym z promocją Światowych Dni Młodzieży Wojciech Fedyk, prezes POT, wydarzenie to zaprocentowało w Hiszpanii wpływami o wysokości 354,3 mln euro. Podobnych szacunków nie przedstawia dla rynku polskiego, liczy jednak na „konkretny efekt ekonomiczny”.
„ŚDM staje się światową marką, z którą należy powiązać właściwą komunikację. Przez ostatnie miesiące skoncentrowały się na niej nasze zagraniczne ośrodki (ZOPOT-y), które notują znaczny wzrost liczby zapytań ze strony turystów, szukających informacji o możliwości znalezienia noclegu podczas imprezy czy o dodatkowych atrakcjach.” – mówił Wojciech Fedyk. „Co prawda nie szacujemy jeszcze, w jaki sposób przełoży się to na konkretne wzrosty ruchu turystycznego, ale ZOPOT-y stale monitorują ekwiwalent reklamowy będący efektem działań marketingowych prowadzonych wokół ŚDM” – dodał.
Według Wojciecha Fedyka, efekt ekonomiczny związany z ŚDM będzie odroczony w czasie, jednak ponieważ grupą docelową tego wydarzenia są ludzie młodzi, Polska ma szansę zyskać nowych, cennych ambasadorów marki, którzy będą do nas wracali w przyszłości. Liczy też na to, że pozytywny oddźwięk w mediach związany z imprezą wspomoże budowany przez POT turystyczny wizerunek Polski za granicą.
Działania ZOPOT-ów dotyczą przede wszystkim tych rynków, z których spodziewamy się najwięcej przyjezdnych. Według danych z komitetu organizacyjnego, na ŚDM zapisało się już 584 702 pielgrzymów ze 179 krajów. W tym ponad 78 tysięcy z Włoch, 38 tysięcy z Francji, 220 500 z USA, 18 tysięcy z Niemiec, 13 tysięcy z Brazylii i ponad 9 tysięcy z Ukrainy.
Wojciech Fedyk zapewnia, że działania prowadzone przez ZOPOT-y są profilowane pod specyfikę i potrzeby konkretnych rynków i choć dają się podzielić na podobne kategorie, to wykorzystują odmienne narzędzia. Są to przede wszystkim: podróże studyjne dziennikarzy, reklamy outdoorowe i medialne, imprezy targowe, konferencje prasowe i media społecznościowe.
Te ostatnie POT wykorzystuje również w centralnie prowadzonej kampanii globalnej, opartej na hashtagu #sharePoland. Jest to konkurs zdjęć, których autorzy, zwiedzający Polskę przy okazji ŚDM, dzielą się ze znajomymi swoimi wrażeniami z pobytu. Wyselekcjonowane zdjęcia trafiają na oddzielny landing page. Autorzy najlepszych zdjęć, wyróżnionych na podstawie głosowania internautów, wygrają kilkudniowy pobyt w Polsce oraz nagrody rzeczowe. Kampania prowadzona jest przede wszystkim w państwach z największą liczbą rejestracji pielgrzymów na ŚDM: Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech i USA. Konkurs przeprowadzony zostanie między 18 lipca a 7 sierpnia 2016.
POT zapewnia również, na czas ŚDM, wykorzystanie Infolinii Turystycznej, która ma zapewnić pomoc turystom, pełnić funkcję telefonu bezpieczeństwa oraz dostarczać informacji o zabytkach i atrakcjach, wydarzeniach kulturalnych i sportowych oraz bazie noclegowej i gastronomicznej. Infolinia jest czynna codziennie (wyłączając święta ustawowo wolne od pracy) w godzinach 8.00-18.00, od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8.00-20.00. Jest obsługiwana w języku polskim, angielskim i niemieckim, na okres Światowych Dni Młodzieży zostanie zatrudniony dodatkowy konsultant władający językiem włoskim i/lub hiszpańskim.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty