POT: spodziewamy się 1,2 mln gości na ŚDM
Promocja w mediach społecznościowych, wizyty studyjne dla dziennikarzy i imprezy targowe – to niektóre z działań mające za zadanie wypromować Polskę turystycznie przy okazji Światowych Dni Młodzieży. Polska Organizacja Turystyczna spodziewa się, że impreza przyciągnie 1,2 mln osób.
Polska Organizacja Turystyczna przez kilka ostatnich miesięcy koncentrowała promocję zagraniczną wokół Światowych Dni Młodzieży. Działania związane z tym wydarzeniem prowadzone będą do lipca i choć POT nie spodziewa się natychmiastowych efektów, liczy na to, że impreza zaowocuje znacznym zwiększeniem ruchu turystycznego z zagranicy.
Jak przypomniał podczas konferencji prasowej poświęconej działaniom POT związanym z promocją Światowych Dni Młodzieży Wojciech Fedyk, prezes POT, wydarzenie to zaprocentowało w Hiszpanii wpływami o wysokości 354,3 mln euro. Podobnych szacunków nie przedstawia dla rynku polskiego, liczy jednak na „konkretny efekt ekonomiczny”.
„ŚDM staje się światową marką, z którą należy powiązać właściwą komunikację. Przez ostatnie miesiące skoncentrowały się na niej nasze zagraniczne ośrodki (ZOPOT-y), które notują znaczny wzrost liczby zapytań ze strony turystów, szukających informacji o możliwości znalezienia noclegu podczas imprezy czy o dodatkowych atrakcjach.” – mówił Wojciech Fedyk. „Co prawda nie szacujemy jeszcze, w jaki sposób przełoży się to na konkretne wzrosty ruchu turystycznego, ale ZOPOT-y stale monitorują ekwiwalent reklamowy będący efektem działań marketingowych prowadzonych wokół ŚDM” – dodał.
Według Wojciecha Fedyka, efekt ekonomiczny związany z ŚDM będzie odroczony w czasie, jednak ponieważ grupą docelową tego wydarzenia są ludzie młodzi, Polska ma szansę zyskać nowych, cennych ambasadorów marki, którzy będą do nas wracali w przyszłości. Liczy też na to, że pozytywny oddźwięk w mediach związany z imprezą wspomoże budowany przez POT turystyczny wizerunek Polski za granicą.
Działania ZOPOT-ów dotyczą przede wszystkim tych rynków, z których spodziewamy się najwięcej przyjezdnych. Według danych z komitetu organizacyjnego, na ŚDM zapisało się już 584 702 pielgrzymów ze 179 krajów. W tym ponad 78 tysięcy z Włoch, 38 tysięcy z Francji, 220 500 z USA, 18 tysięcy z Niemiec, 13 tysięcy z Brazylii i ponad 9 tysięcy z Ukrainy.
Wojciech Fedyk zapewnia, że działania prowadzone przez ZOPOT-y są profilowane pod specyfikę i potrzeby konkretnych rynków i choć dają się podzielić na podobne kategorie, to wykorzystują odmienne narzędzia. Są to przede wszystkim: podróże studyjne dziennikarzy, reklamy outdoorowe i medialne, imprezy targowe, konferencje prasowe i media społecznościowe.
Te ostatnie POT wykorzystuje również w centralnie prowadzonej kampanii globalnej, opartej na hashtagu #sharePoland. Jest to konkurs zdjęć, których autorzy, zwiedzający Polskę przy okazji ŚDM, dzielą się ze znajomymi swoimi wrażeniami z pobytu. Wyselekcjonowane zdjęcia trafiają na oddzielny landing page. Autorzy najlepszych zdjęć, wyróżnionych na podstawie głosowania internautów, wygrają kilkudniowy pobyt w Polsce oraz nagrody rzeczowe. Kampania prowadzona jest przede wszystkim w państwach z największą liczbą rejestracji pielgrzymów na ŚDM: Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech i USA. Konkurs przeprowadzony zostanie między 18 lipca a 7 sierpnia 2016.
POT zapewnia również, na czas ŚDM, wykorzystanie Infolinii Turystycznej, która ma zapewnić pomoc turystom, pełnić funkcję telefonu bezpieczeństwa oraz dostarczać informacji o zabytkach i atrakcjach, wydarzeniach kulturalnych i sportowych oraz bazie noclegowej i gastronomicznej. Infolinia jest czynna codziennie (wyłączając święta ustawowo wolne od pracy) w godzinach 8.00-18.00, od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8.00-20.00. Jest obsługiwana w języku polskim, angielskim i niemieckim, na okres Światowych Dni Młodzieży zostanie zatrudniony dodatkowy konsultant władający językiem włoskim i/lub hiszpańskim.
POWIĄZANE WPISY
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Otwarte zgłoszenia udziału w aukcji charytatywnej na Gali Waszej Turystyki. Włącz się i pomagaj
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty