Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty dziewięciu słoweńskich ośrodków narciarskich.
Słoweńskie ośrodki narciarskie, w tym Krvavec, Vogel, Velika Planina, Cerkno, Golte, Rogla, Kope, Mariborsko Pohorje i Trije Kralji, szykują się do znaczących modernizacji infrastruktury, planując zakończenie prac do końca 2023 roku. Łączny koszt tych inwestycji to 76,5 mln euro, z czego wkład w wysokości 55,4 mln euro pochodzi ze słoweńskiego Ministerstwa Gospodarki, Turystyki i Sportu (MGTŠ). Celem strategicznej modernizacji jest rozwój zrównoważonej, całorocznej turystyki w regionie.
Słoweńska Izba Turystyczna (STB) intensyfikuje działania promocyjne, prezentując odnowione ośrodki górskie i wprowadzając nowe doświadczenia na nadchodzący sezon zimowy 2023/2024. Inwestycje mają kluczowe znaczenie dla transformacji ośrodków narciarskich w wielosezonowe destynacje górskie – podkreślają Stowarzyszenie Outdoor Slovenia oraz Słoweńskie Stowarzyszenie Kolei Linowych.
„Inwestycja była możliwa dzięki wsparciu ze strony państwa. Przetarg był ukierunkowany tak, by kolejki linowe i infrastruktura turystyczna mogła być wykorzystywana do aktywności na świeżym powietrzu poza sezonem zimowym” – powiedziała Dubravka Kalin, dyrektor generalna Dyrekcji ds. Turystyki.
Wszyscy odbiorcy funduszy są również zobowiązani umowami o współfinansowanie projektu.
,,Oznacza to, że musieli oni również zainwestować w budowę lub renowację infrastruktury do aktywności na świeżym powietrzu, które nie są związane wyłącznie z sezonem zimowym” – dodała.
„W Słoweńskiej Izbie Turystycznej prowadzimy szereg działań promocyjnych mających na celu pokazanie Słowenii jako najlepszego miejsca na zimowe wakacje. Prócz tradycyjnych form promocji przygotowujemy reklamy z treściami audio na platformie Spotify, zawierające dźwięki słoweńskiej przyrody zimą, takie jak dźwięk wspinaczki w locie, dźwięk czekana, raków, nart, narciarstwa biegowego i inne. Mamy nadzieję, że zachęcimy więcej turystów do odwiedzenia Słowenii zimą” – podsumowała Ana Savšek, szefowa działu Content Digital Marketing.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka podsumowało lato 2024. Wzrost liczby pasażerów o 32 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podsumował sezon letni 2024, podczas gali na której…
0 Komentarzy2 Minuty