Premiera badania Barometr SOIT 2020-2022. Trendy w podróżach motywacyjnych w Polsce
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) ogłosiło podczas konferencji prasowej premierę wyników badania Barometr SOIT. Uwzględnia ono pomiary za lata 2020-2022 oraz prognozy na rok 2023. Barometr SOIT to inicjatywa mająca na celu zmierzenie polskiego rynku podróży motywacyjnych i dostarczenie informacji na temat jego tendencji i prognoz.
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2022 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat. Badanie Barometr SOIT ma na celu dostarczenia informacji na temat liczby wyjazdów, średnich budżetów, liczby uczestników, obrotów oraz innych ważnych wskaźników dotyczących podróży motywacyjnych.
Budżety, uczestnicy i obroty
Według najnowszych wyników Barometru SOIT, w 2022 roku badane firmy zorganizowały 690 wyjazdów typu incentive travel, a prognozy na rok 2023 wskazują wzrost do 828 wyjazdów. Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów dla badanych agencji wyniosła 30 w 2022 roku, o sześć mniej niż w rekordowym roku 2019. Natomiast średnia liczba prognozowanych wyjazdów do krajów europejskich na 2023 rok wynosi 36.
W zakresie budżetów wyjazdów, najwięcej wyjazdów europejskich w 2022 roku miało budżet między 7 tys. a 8 tys. zł. Natomiast 44 proc. wyjazdów do krajów europejskich odbyło się z budżetem 8-12 tys. zł. Co więcej, 31 proc. wyjazdów pozaeuropejskich miało budżety powyżej 14 tys. zł.
Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła 54 osoby w 2022 roku, co stanowi wzrost o dwie osoby w porównaniu do roku 2019. Firmy biorące udział w badaniu obsłużyły łącznie 38 050 uczestników w 2022 roku, a prognozy na 2023 rok wskazują na wzrost do 44 650 osób.
Obroty firm biorących udział w badaniu wyjazdów incentive wyniosły w 2022 roku 200 mln zł i szacowany jest ich wzrost w 2023.
W badaniu przeanalizowano również procesy przetargowe w branży podróży motywacyjnych. Według wyników, 57 proc. przetargów odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty, podczas gdy 35 proc. przetargów odbywa się z udziałem 4-6 firm. Co więcej, 30 proc. firm wskazuje, że średni czas trwania procesu przetargowego wynosi powyżej czterech tygodni.
Na koniec uwzględniono również nastroje właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu. Według wyników na rok 2023, 43 proc. osób biorących udział w badaniu patrzy optymistycznie na przyszłość. Natomiast 22 proc. dostrzega zagrożenia w stosunku do 2023 roku.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Powstaje pierwsze Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Premiera badania Barometr SOIT 2020-2022. Trendy w podróżach motywacyjnych w Polsce […]