Premiera Flymble w Polsce. Bilet lotniczy na raty

materiały prasowe

W czerwcu wystartowała w Polsce platforma Flymble – usługa, która umożliwia zakup biletów lotniczych i rozłożenie ich ceny na miesięczne płatności. Rozwiązanie pozwala wybrać się w podróż bez obawy o wzrost cen lotów.

Inicjatywą do stworzenia Flymble była sytuacja, która z pewnością spotkała wielu podróżnych. Zanim Vincent Hus i Henry Wynaendts – ówcześnie 21-letni studenci Uniwersytetu Technologicznego w Delft – uzbierali pieniądze na loty do Azji, ich cena wzrosła o niemal jedną trzecią. Stworzona przez nich usługa jest na to odpowiedzią. Pozwala kupić bilety lotnicze i zapłacić za nie później w wygodnych miesięcznych płatnościach. Od czerwca usługa jest dostępna także w Polsce.

Plan ekspansji na polskim rynku

„Polski rynek jest jednym z najbardziej nowoczesnych w Europie pod względem dostępności innowacyjnych rozwiązań FinTech. Polacy są też bardzo otwarci na nowości, o czym świadczy m.in. tak duża popularność płatności zbliżeniowych czy telefonem. Dlatego też widzimy ogromny potencjał dla Flymble w Polsce” – komentują Vincent Hus i Henry Wynaendts, założyciele Flymble.” Mamy bardzo ambitne plany rozwoju – w ciągu najbliższych miesięcy chcemy stać się jedną z ulubionych platform podróżniczych Polaków. Wierzymy, że pozwoli na to fakt, że dzięki naszej usłudze wymarzone wakacje stają się możliwe dla każdego.”

Flymble działa w oparciu o silnik wyszukiwarki Kiwi.com, co daje użytkownikom dostęp do lotów najpopularniejszych przewoźników i nawet najbardziej egzotycznych tras. Jak to działa? W wyszukiwarce serwisu wystarczy znaleźć lot i następnie dostosować plan spłat do indywidualnych możliwości.

Kredytowa zdolność do podróży

Koszt lotów rozłożyć można na 3 do 36 rat – w zależności od wybranej opcji spłat, na stronie wyświetlona zostanie miesięczna wysokość raty. Po przejściu do transakcji zostanie sprawdzona zdolność kredytowa użytkownika, a po pomyślnej weryfikacji, nastąpi zakup biletów, które trafią na skrzynkę mailową kupującego. Transakcja obsługiwana jest przez PayU.

Jak podkreśla Tim van Opstal, global sales executive PayU: „nasze płatności ratalne cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników i partnerów biznesowych. Usługa jest obecnie dostępna w ponad 9000 e-sklepów. Bardzo cieszymy się, że dzięki współpracy z Flymble będziemy mogli pomóc Polakom realizować ich kolejne podróżnicze marzenia.”

Prowizje od 6,5 proc.

Cena biletu wzrasta o koszty finansowania, na które składa się m.in. oprocentowanie raty, wynoszące od 6.5 proc., a w okresach promocyjnych 0 proc. Samo Flymble prowizję pobiera bezpośrednio od partnerów – PayU oraz Kiwi.com. Rozłożenie płatności na raty dostosowane do indywidualnych możliwości ułatwi użytkownikom decyzję o zakupie, pokazując realne dla nich koszty miesięczne, pozwoli im także utrzymać cenę biletu, bez obawy przed jej zmianą w późniejszym terminie.