Premierowy lot Anexu do Turcji. Agenci Wakacje.pl polecieli Boeingiem 777-300

Agenci Wakacje.pl zwiedzali Side z Anexem
Agenci Wakacje.pl zwiedzali Side z Anexem / fot. DJ

Ponad 270 agentów sieci Wakacje.pl poleciało z Anexem do Turcji na workshop z udziałem kierownictwa firmy. Pierwszy samolot należącej do holdingu linii MGA przewiózł do Antalyi 390 osób. Tym samym touroperator, który w lutym wprowadził do Polski swoją markę, zainaugurował letni sezon turystyczny oraz połączenia Boeingiem 777-300 z Warszawy i Katowic do Antalyi.

Należąca do tureckiego holdingu polska spółka Anex, przechodząca obecnie rebranding – przed lutym nazywała się Orex – podstawiła na loty z Warszawy do Antalyi samolot przeznaczony na loty długodystansowe. Nikt w firmie nie kryje, że jest to zabieg marketingowy – wykorzystanie należącego do linii Mavi Gok Aviation Boeinga 777-300 nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia na trzygodzinnej trasie, nawet jeśli na pokład wejść może 390 osób. Robi jednak wrażenie – trzy klasy: biznes, komfort i ekonomiczna, pełen serwis pokładowy, wygoda i jakość na zwyczajnej wakacyjnej trasie czarterowej są czymś, co ma za zadanie wyróżnić Anex na polskim rynku i zrobić dobre wrażenie na klientach. Pod marką Anex firma ma działać od 1 maja – na tę datę zakończony jest rebranding polskiej spółki.

“Taniej nie oznacza gorzej”

„Ponieważ jesteśmy dużą grupą, posiadającą własne sieci hotelowe, linię lotniczą oraz firmy DMC, nie rozpatrujemy tego typu połączenia z punktu widzenia krótkotrwałej rentowności. Na naszą korzyść działa efekt synergii, który gwarantuje zyskowność biznesu w dłuższej perspektywie. Jesteśmy w stanie kreować produkt od A do Z i jest to nasza zdecydowana przewaga nad konkurencją, która musi podpisywać zewnętrzne kontrakty z usługodawcami. Zamierzamy podnieść jakość produktu, stąd decyzja o wykorzystaniu Boeinga 777-300 na trasie do Turcji. Tańsze nie oznacza dla nas gorszego” – mówi Ilker Adiguzel, dyrektor generalny Anexu w Polsce.

Klasa biznes w Boeingu 77-300
Klasa biznes w Boeingu 77-300 / fot. MM

Agenci Wakacje.pl spotkali się na workshopie w hotelu Selectum Family Resort, nieopodal Side. Przy okazji zapoznali się z jednym z obiektów jednej z należących do holdingu Anex sieci hotelowych. Jest to propozycja dla rodzin – w sieci Selectum obowiązują dwa koncepty: rodzinne oraz klasa premium. Atutem obiektu jest opcja ultra all inclusive, bogaty wybór posiłków i napojów, a także kryty basen, który służy klientom w czasie, gdy temperatury nie pozwalają jeszcze kąpać się na zewnątrz.

Loty z sześciu miast w Polsce

Selectum Hotel Group to jedna z marek hotelowych należących do grupy Anex. W ofercie touroperatora sprzedawanej na polskim rynku znajdą się też obiekty: Hane Group Hotels, Rubi Hotels, Utopia Hotels, Loxia Group Hotels, Miarosa Hotels, Catamaran Quality Times, Ramada Resort By Wyndham Side, Goldcity Hotel, Simena Comfort Hotel, Cesars Temple De Luxe Hotel, Rixos Park Belek, Regnum Carya i Maxx Royal Belek.

Gala Wakacje.pl w hotelu Selectum Family Resort w Side
Gala Wakacje.pl w hotelu Selectum Family Resort w Side / fot. MM

W sumie w ramach grupy działa 17 hoteli – wszystkie są dostępne w sprzedaży w Polsce. Do grupy należy też jeden statek wycieczkowy i firmy DMC działające w Grecji, Hiszpanii, Egipcie i Dubaju. Holding działa od 28 lat w 39 krajach świata. Należąca do Anexu linia lotnicza Mavi Gok Aviation dysponuje flotą ośmiu samolotów – są to Boeingi 737, 757 i 777. Ten ostatni będzie latał do Antalyi z Warszawy i Katowic. W sumie w tym sezonie Anex planuje wyloty z sześciu polskich lotnisk: Warszawy, Wrocławia, Katowic, Rzeszowa, Poznania i Gdańska.

Dwa tysiące umów agencyjnych

W roku 2022 spółka Orex obsłużyła 20 tys. klientów, Anex deklaruje zaś, że zamierza w 2023 roku obsłużyć ich 200 tys., z czego 150 tys. w sezonie letnim. Obecnie touroperator zatrudnia 45 osób i ma podpisanych ok. 2 tys. aktywnych umów agencyjnych – przed zmianami było to 900 umów, z czego 700 agentów prowadziło aktywnie sprzedaż. Anex stopniowo otwiera też oddziały poza Warszawą – na razie powstały w Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu i Katowicach. W przyszłości powstaną jeszcze w Rzeszowie i Poznaniu – ponieważ również z tych miast touroperator wysyła czartery. Otwiera też własne salony sprzedaży – trzy działają w Katowicach i jeden we Wrocławiu. W Gdyni i Poznaniu podpisano już umowy na najem i lokale mają zostać otwarte w ciągu dwóch miesięcy.

„W tym roku chcemy otworzyć 20 biur bezpośredniej sprzedaży w Polsce z marką Anex. Obecność marki w przestrzeni miejskiej jest ważna, wznosi ją na inny poziom zaufania wśród klientów. Franczyzy jeszcze nie planujemy, co prawda w Ukrainie, gdzie obsługiwaliśmy 1,5 mln klientów rocznie, mieliśmy 1290 umów franczyzowych, ale nie od razu Rzym zbudowano. Franczyza będzie kolejnym poziomem obecności na polskim rynku” – tłumaczy Ilker Adiguzel.

Cel na lato to 150 tys. klientów

„Anex to marka touroperatora masowego, Orex prowadził butikową działalność w Polsce – te dwie marki działają w zupełnie innej skali. Obecnie trwa restrukturyzacja naszej firmy w Polsce, ma ona na celu zbudowanie masowego rynku dla marki Anex w Polsce. Jestem przekonany, że uda nam się osiągnąć cele zamierzone na ten rok. W tym roku wszyscy touroperatorzy zwiększą liczbę klientów, więc choć wystartowaliśmy na polskim rynku dość późno przed sezonem letnim, to uważam, że 150 tys. klientów latem i 50 tys. zimą jest w zasięgu holdingu takiego jak nasz. Jesteśmy nowi i jeszcze się uczymy, ale znamy naszą firmę, jej siłę oraz zalety naszego produktu. Mamy swoje hotele, linię lotniczą, wycieczkowiec i spółki DMC w destynacjach. To zaplecze jest naszą dużą siłą” – dodaje.

Prezentacja Anex dla agentów Wakacje.pl
Prezentacja Anex dla agentów Wakacje.pl / fot. MM

Oferta hotelowa sieci należących do Anexu dostępna jest na Riwierze Tureckiej, touroperator oferuje też pakiety wyjazdowe do innych krajów popularnych wśród Polaków. Na lato zaplanował sprzedaż Egiptu, Bułgarii, Grecji i Hiszpanii, z Warszawy chce też latać na Malediwy i Sri Lankę. Na Dominikanie oferuje pobyty w hotelach bez przelotu. Premiera produktu zimowego zaplanowana jest na 15 maja.

“Kupujemy udział w rynku”

Touroperator ma swój system rezerwacyjny, planuje też wdrożenie aplikacja Anex_plus na Telegramie, który ma być dodatkowym kanałem komunikacji dla agentów.

“Gdy zaczęła się wojna w Ukrainie oczywiście Anex stracił dwa duże i ważne rynki. Dość wcześnie po jej wybuchu zaczęliśmy zastanawiać się, jak zbudować obecność w Polsce. Chcemy być lokalnym polskim touroperatorem, sprzedającym ofertę przeważnie Polakom, obywatele Ukrainy jako nasza grupa docelowa w Polsce będą raczej dodatkową częścią naszej klienteli. Kiedy Polacy przylatywali do Antalyi, na każdym kroku stykali się z marką Anex, ale nic im ona nie mówiła. Teraz musimy zapoznać z nią Polaków i sprawić, by była obecna i rozpoznawalna również w ich ojczyźnie” – komentuje Ilker Adiguzel.

„Nasza marża może być mniejsza, bo kupujemy udział w rynku i dużo inwestujemy. Obniżymy nasze zyski teraz, żeby zarabiać więcej później. Pytania o zyskowność na dzień dzisiejszy przy takiej skali działalności i połączenia działalności w ramach różnych spółek mija się z celem” – dodaje.

Dominika Jurkowska przechodzi z Eximu do Anexu. Będzie zastępczynią dyrektora generalnego