Prezes Neckermanna: co mogą zrobić agenci
Maciej Nykiel, prezes Neckermann Polska, w liście do agentów i franczyzobiorców odpowiedział na 6 najczęściej pojawiających się i najważniejszych pytań.
1. Czy Nekermann zapłaci należna agentowi prowizję za sprzedaż wycieczek?
Prawo Upadłościowe jest bezwzględne i Neckermann Polska nie może wysłać do agentów żadnych środków mimo, że zawsze roliczał się terminowo i sumiennie ze wszystkich płatności. To syndyk będzie decydował o tym,komu i ile pieniędzy może zapłacić.
2. Czy agenci mają wystawiać faktury prowizyjne?
Formalnie agenci powinni, jak co miesiąc wystawić faktury prowizyjne, a Neckermann ma obowiązek je przyjąć. Jednak, prezes, z uwagi na różne formy prowadzenia działalności gospodarczej i fakt powstania obowiązku podatkowego, radzi, by każdy skonsultował tę decyzję ze swoimi doradcami księgowymi i podatkowymi przed wystawieniem faktury.
3. Aplikacja do samofakturowania będzie działala?
Co prawda zostałaona zostało czasowo wyłączona, ale od środy wieczorem można z niej ponownie korzystać.
4. Do kogo mają zwracać się klienci?
Według precyzyjnego zapisu Ustawy, w pierwsze kolejności klienci powinni zwrócić się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Neckermann jak i ubezpieczyciel pomagają, ale pierwszym koniecznym miejscem jest Urząd Marszałkowski. (wszystkie naiary dostępne są na stronie neckermann.pl)
5. Zapłaciłem jako agent za mojego klienta, który został wyrzucony z hotelu na Krecie. Dodatkowo kupiłem mu transfer taksówką nalotnisko i inne usługi związane z repatriacją. Czy i od kogo dostanę zwrot pieniędzy?
Zwrot jest należny. Zgodnie z konstrukcją gwarancji ubezpieczeniowej, zwrot kosztów należy się klientowi, a nie agentowi. Tak więc o zwrot musi wystąpić klient, albo klient musi dokonać cesji praw z tytułu umowy klienta o imprezę turystyczną na agenta.
6. Kto oprócz Neckermanna, Marszalka i Allianz może pomóc agentom, do kogo mają się zwrócić o pomoc?
Prezes Neckermann Polska rekomenduje kontakt z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych, które od środy rano udziela porad. Marek Kamieński, wiceprezes OSAT-u i biegły sądowy z zakresu turystyki, wyraził zgodę i chęć merytorycznego wsparcia.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta