Prezes Tourist Polska: Wyjazdy autokarowe konkurencją dla podróżowania samolotem
W porównaniu z końcem lutego ubiegłego roku, sprzedaż wyjazdów autokarowych wzrosła o ponad 14 proc. Popularności sprzyjają niskie ceny oraz możliwość zwiedzania miast w grupie, zwiększająca poczucie bezpieczeństwa.
Organizatorzy turystyki autokarowej korzystają na tym, że wyjazdy z biurami podróży w grupie kojarzą się z większym bezpieczeństwem, są objęte ochroną w ramach TFG i konkurują cenowo z pakietami opartymi na transporcie samolotowym. Jak wynika z raportów Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, w całej sprzedaży imprez turystycznych na lato 2018 udział wycieczek autokarowych w rynku osiągnął 6,1 proc., a sprzedaż tych produktów wzrosła o 14,1 proc.
Organizatorom na pewno nie zaszkodziło wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, który obejmuje klientów dodatkową ochroną na wypadek niewypłacalności. Szczególnie, że wycieczki realizowane na terenie kraju i państw ościennych objęte są tą ochroną za darmo, w ramach składki 0 zł.
Na trwającą tydzień objazdową wycieczkę do Włoch, Chorwacji czy Albanii można pojechać już od ok. 900 zł za osobę. Popularność zyskują też kierunki bliższe: Ukraina, Białoruś, Wilno, kraje bałtyckie. Dojazd autokarem jest alternatywą dla tych, którzy nie chcą lecieć samolotem i nie lubią zwiedzać na własną rękę.
Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska, skomentowal: „W dzisiejszych czasach nie każdy chce zwiedzać Europę samotnie, szczególnie w świetle mniejszego poczucia bezpieczeństwa w dużych miastach i napływu emigrantów do krajów zachodnich. Wybierając wycieczkę autokarową mamy pewność, że nie będziemy musieli na własną rękę poruszać się np. między lotniskiem a hotelem. Ten komfort został ostatnio doceniony przez klientów, co zaowocowało wzrostem sprzedaży. Nasza oferta wycieczek autokarowych jest konkurencyjna, a pod wieloma względami bardziej atrakcyjna niż wyjazdy w oparciu o transport samolotem. Klient bowiem, korzystając z naszej oferty, kupuje rozszerzony pakiet usług min. o zwiedzanie z przewodnikiem, system audio tour guide, czy wyżywienie w cenie porównywalnej, a niejednokrotnie – niższej.”
Jak zauważa Sebastian Nasiłowski, turyści zdają sobie sprawę, że zwiedzając bez przewodnika dużo tracą, omija ich wiele lokalnych ciekawostek czy atrakcji. Więcej przeżyć, bogatszy program i bezpieczeństwo w grupie pod opieką pilota to kolejne, obok niskich cen, niewątpliwe atuty wyjazdów autokarowych.
Produkt ten jest też atrakcyjny dla agentów, ze względu na wysokie prowizje, bezpieczeństwo finansowe i stabilność tego rynku. Ugruntowaną pozycję w turystyce autokarowej ma kilkanaście firm cieszących się dobrą renomą i działających już od wielu lat.
Tourist Polska obsługuje około 800 imprez rocznie, ma w ofercie wyjazdy do większości krajów europejskich oraz bogaty wybór wyjazdów krajowych. Jak zauważa Sebastian Nasiłowski, turyści zaczynają doceniać zwiedzanie Polski z biurami podróży, choć na tym rynku nadal króluje szara strefa. Dla agenta jednak wycieczka po Polsce z organizatorem turystyki to taki sam zysk jak sprzedaż imprezy zagranicznej.
Agenci, którzy zdecydowali się na współpracę z Tourist Polska zyskują dostęp do kilkuset ofert za pośrednictwem systemu MerlinX. Touroperator zapewnia też dostęp do wyszukiwarki Ariadna oraz systemu rezerwacyjnego N-Sykon.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty