Problemy przed rejsem promem? – Doradź klientowi
Anna Bierla z www.aferry.pl przedstawia kilka rad, co powinni wiedzieć klienci biur podróży, wybierający sią w podróż promem. Podczas naszych wakacyjnych podroży może się zdarzyć, że spotkają ich. różne nieprzyjemności w porcie, np. podczas odprawy promowej .
Zapoznać się z warunkami przewoźnika przed wyjazdem z domu
Przed wyjazdem z domu należy przeczytać uważnie warunki przewozu operatora promowego, z usług którego się korzysta. Trzeba zwrócić uwagę na warunki dotyczące spóźnienia się na prom lub jego odwołanie. Takie informacje mogą być bardzo użyteczne w przypadku, np. gdy klient nie zdoła dotrzeć do portu na czas.
Spóźnienie na prom i zmiana rezerwacji promu
Awaria samochodu, korki na drodze, objazdy i inne niespodziewane okoliczności, niekoniecznie z naszej winy, mogą spowodować spóźnienie klienta na prom. Co zrobić w takiej sytuacji? Jeśli jest taka możliwość, to warto skontaktować się z przewoźnikiem lub agentem, aby zmienić rezerwacje. Alternatywnie warto zatrzymać się w miejscu z dostępem do WIFI i zmienić rezerwację online na stronie operatora lub agenta za pomocą opcji „Zarządzaj moją rezerwacją/ Manage my booking”, jeśli takowa istnieje. Ostatecznie można dojechać spóźnieni do portu i czekać na kolejny prom. I tutaj liczyć na szczęście. Czasami przy małym ruchu operator pozwoli klientowi na wjazd na kolejny prom bez dodatkowych kosztów. Jednak w sezonie, gdy ruch turystyczny jest większy, warto o ile możliwe, zmienić rezerwacje z wyprzedzeniem i mieć gwarancje, że się zostanie wpuszczonym na kolejny prom.
Problem z wymiarami pojazdu
Warto przypomniec klientom, aby podczas rezerwacji promu online lub w biurze agenta podać dokładne wymiary pojazdu wliczając bagażnik na dachu, boks, relingi dachowe lub tylny bagażnik na rowery. Podanie złych wymiarów może wpłynąć na dopłatę do biletu podczas odprawy promowej w porcie lub na odmowe wjazdu, jeśli będzie brakować miejsca na pokładzie. Jeśli po dokonaniu rezerwacji promu, okaże się, że klient będzie musiał zabrać dodatkowy bagażnik, wówczas trzeba skontaktować się z agentem/ przewoźnikiem, aby zmienić rezerwacje biletu.
Odwołany lub spóźniony prom a prawa pasażera
Przed wyjazdem z domu warto sprawdzić na stronie przewoźnika, czy nie ma żadnych opóźnień w odjazdach promów. Czasami w przyczyn technicznych lub z powodu złych warunków pogodowych prom może być opóźniony lub odwołany. O ile to możliwe przewoźnik powinien poinformować nas o zaistniałym opóźnieniu lub odwołanym promie. Co jednak zrobić, jeśli o opóźnieniu/ odwołanej przeprawie dowiemy się po przyjeździe do portu? W zależności od czasu długości opóźnienia pasażer ma prawo do rożnej opieki i informacji. Przed wszystkim podróżny powinien dowiedzieć się o czasie odjazdu kolejnego promu i mieć prawo do opcji anulacji rezerwacji ze zwrotem kosztów. Jeśli czekanie na następną przeprawę jest dłuższe niż 90 min., wówczas przewoźnik musi zapewnić darmowy posiłek i napój.
Więcej o prawach pasażera poruszającego się drogą morską w Rozporządzeniu 1177/2010 o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową obowiązującego od 18 grudnia 2012. http://www.konsument.gov.pl/pl/porady/podroze-samolotem-2.html
Anna Bierla
www.aferry.pl
POWIĄZANE WPISY
5 listopada 2024
Turystyczna Organizacja Otwarta: „Pomoc MSiT to fikcja”
Po wrześniowej powodzi, która dotknęła Polskę, Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło…
1 Komentarz7 Minuty
25 lipca 2024
Alicja Wójcik Gołębiowska: umowy Ryanair z partnerami sprzedażowymi w Polsce są w toku. Nadal weryfikujemy, kto i jak sprzedaje nasze bilety
Ryanair zapowiadał otwartość na współpracę z touroperatorami oraz agentami turystycznymi,…
1 Komentarz12 Minuty
1 marca 2024
Europ Assistance Polska podsumowuje ferie zimowe 2024
Ferie zimowe dobiegły już końca. W tym roku mocno zdominowały je zagraniczne kierunki.…
0 Komentarzy3 Minuty
11 grudnia 2023
Silny złoty sprzyja wyjazdom zagranicznym
Końcówka 2023 roku może skłaniać do planowania zagranicznych wyjazdów. Wszystko dlatego,…
0 Komentarzy6 Minuty
4 lipca 2023
Andrzej Gut-Mostowy: chciałbym po wyborach odpowiadać za turystykę. Mam koncepcję, co robić dalej dla branży [WYWIAD]
"Nie jest wcale wykluczone, że po wyborach, w przypadku stworzenia rządu przez…
1 Komentarz20 Minuty
15 maja 2023
Branża czeka na spotkanie z UOKiK. Przepis „turystycznej” ustawy rozwiązuje problem z cenami? [OPINIA PRAWNA]
Branża chciałaby omówić z UOKiK zastrzeżenia do sposobu prezentowania dynamicznych cen w…
0 Komentarzy11 Minuty
7 września 2022
Michael O’Leary: biurom podróży nie wolno sprzedawać naszych biletów. Nie zwrócimy im pieniędzy
Odprzedawanie biletów Ryanair przez pośredników jest niezgodne z regulaminem przewoźnika,…
1 Komentarz14 Minuty
13 stycznia 2022
NSA potwierdza: można odliczać VAT od usług noclegowych kupowanych w celu odsprzedaży
Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził wyrok WSA, zgodnie z którym przedsiębiorcy mają…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2021
„Serce polskiego wybrzeża” potrzebuje ruchu poza sezonem. Ma potencjał uzdrowiskowy do wykorzystania
“Serce polskiego wybrzeża” to znane i dobrze wypromowane w Polsce hasło. Gdy zapytać, co…
0 Komentarzy6 Minuty