Produkt w pakiecie to przyszłość turystyki krajowej?
Wysoka jakość usług, konkurująca poziomem z produktami zagranicznymi oraz dostosowanie pakietu do potrzeb klienta – to sposób na skuteczną sprzedaż imprez krajowych w biurach podróży. Touroperator Tourist Polska od lat trzyma się tych zasad i obserwuje wzrost popularności swojej oferty.
Zapowiada się, że rok 2018 będzie bardzo dobry dla turystyki krajowej. Z danych opublikowanych przez GUS wynika, że w pierwszym półroczu z noclegów w Polsce skorzystało o ponad 6 proc. więcej turystów niż w tym samym okresie w 2017.
Rekordowy rok w sprzedaży pakietów krajowych
„Dla nas sezon letni był wyjątkowo udany, przebiliśmy nawet rekordowy do tej pory rok 2008. Obsłużyliśmy w sumie 12 tys. klientów, zrealizowaliśmy 80 proc. z 800 zaplanowanych imprez turystycznych. Miejsca noclegowe dostępne w ramach pakietów wczasowych sprzedaliśmy już w maju” – potwierdza Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
Jego firma działa na rynku już od 21 lat i specjalizuje się w turystyce krajowej oraz turystyce autokarowej do krajów europejskich. Ale sztandarową częścią oferty są wyjazdy w Polsce: pakiety pobytowe, a także zwiedzanie. Jak twierdzi Sebastian Nasiłowski, nie tylko możliwe jest utrzymanie się ze sprzedawania wycieczek po naszym kraju, ale rynek ten jest wręcz przyszłościowy. Tylko wymaga szczególnej dbałości o jakość.
Turystyka to nie sam nocleg
„Turysta w dzisiejszych czasach chce czegoś więcej niż tylko nocleg i posiłki. Wymagania co do oferty rosną, klienci szukają przede wszystkim doświadczeń, emocji. Dotyczy to także wyjazdów krajowych, dlatego do oferty ciągle dołączamy nowe atrakcje, wyszukujemy wyjątkowe nieznane jeszcze miejsca i ciekawostki. Wycieczki obecnie mają luźniejszy styl, są nastawione nie tylko na zwiedzanie, ale też na przeżycia. Ponadto dajemy klientowi możliwość decydowania o kształcie produktu. To wszystko procentuje, sprawia że turyści do nas wracają, pojawiają się też nowi zainteresowani” – mówi Sebastian Nasiłowski.
Coraz ważniejsze jest też, aby imprezy krajowe pod względem formalnym i prawnym nie odbiegały od standardu oferowanego przez touroperatorów specjalizujących się w wakacjach zagranicznych. Tourist Polska ma wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT), podpisuje z klientami umowę o imprezę turystyczną zgodną z nową ustawą, zapewnia ubezpieczenie oraz ochronę w ramach Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (dla podróży krajowych stawka wynosi 0 zł, ale mimo to podróżny jest zabezpieczony przed ewentualną niewypłacalnością organizatora).
Współpraca z biurem ułatwi życie
Aby zapewniać klientowi zestaw dodatkowych usług w pakiecie z noclegiem lub transportem i spełniać wymogi nowej Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, trzeba w większości przypadków korzystać z pomocy organizatora turystyki, albo samemu zarejestrować taką działalność. A ponieważ turyści coraz częściej korzystają nie tylko z noclegu, ale chcą też mieć zapewnione na miejscu dodatkowe atrakcje, współpraca z biurami podróży w turystyce krajowej ma przyszłość.
Sebastian Nasiłowski zapewnia, że chętnie nawiąże współpracę z nowymi partnerami i obiektami noclegowymi. „Chcielibyśmy rozszerzyć ofertę, szukamy nowych możliwości podpisania z hotelarzami umów typu allotment. Dążymy do tego, żeby nasz produkt różnił się od tego, co jest dostępne w bankach hotelowych. Interesują nas też hotele, które byłyby w stanie zakwaterować jednocześnie całą grupę. Myślę, że współpraca z nami to dobra alternatywa m.in. dla obiektów konferencyjnych w miastach, które chciałyby zwiększyć obłożenie weekendami i poza sezonem” – tłumaczy Sebastian Nasiłowski.
Tekst powstał we współpracy z Tourist Polska.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty