Profitroom: Polacy rezerwują wyjazdy świąteczne. Ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2022
Według danych Profitroom, firmy obsługującej rezerwacje bezpośrednie większości polskich hoteli, wynika, że Polacy zaczęli rezerwować pobyty świąteczne. W porównaniu z zeszłym rokiem ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie. Rezerwujący chętniej też wchodzą na strony internetowe hoteli.
Liczba rezerwacji w hotelach świadczy o tym, że sezon wakacyjny jeszcze się nie zakończył. Obecnie dominują wypady weekendowe: podróżują raczej pary i biznesmeni niż rodziny. Liczba rezerwacji w całym wrześniu wzrosła – jak dotąd – w porównaniu z zeszłym rokiem o 6,5 procent.
W związku z tym, że goście coraz częściej rezerwują pobyty na ostatnią chwilę oraz biorąc pod uwagę korzystne prognozy pogody – eksperci prognozują, że ostateczna liczba rezerwacji we wrześniu również może być wyższa niż w zeszłym roku. Polacy rezerwują głównie pobyty w miejscowościach turystycznych na najbliższe wrześniowe weekendy.
Zainteresowanie świątecznymi wyjazdami pojawiło się wcześniej
Zaskoczeniem dla analityków Profitroom jest wzrost liczby rezerwacji na wyjazdy świąteczne. Na zakończenie wakacji wzrosła ona o 139 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Tak duża liczba rezerwacji dokonywanych ze znacznym wyprzedzeniem może z jednej strony świadczyć o rosnącej świadomości gości, którzy wiedzą, że dzięki temu mają znacznie większy wybór obiektów, a także niższą cenę, która będzie się zwiększać wraz ze zbliżającym się terminem przyjazdu. Klienci częściej kontaktują się bezpośrednio z hotelami. Jak zauważa Arkadiusz Czerwiński z Profitroom, klienci poczuli się bezpiecznie dokonując rezerwacji. “Wcześniejsze lata to zarówno pandemia, jak i wojna za wschodnią granicą, która powodowała niechęć do robienia dalekosiężnych planów wypoczynkowych” – tłumaczy.
Branża hotelarska podsumowuje wakacyjny sezon. „Mógł paść rekord, gdyby nie inflacja”
POWIĄZANE WPISY
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
23 października 2024
W Sofii odbędzie się spotkanie ECTAA
Spotkanie Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
22 października 2024
Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne…
0 Komentarzy3 Minuty