Prognoza Allianz na 2023: wzrost popytu na ubezpieczenia, ale też nieprzewidywalność i rosnące oczekiwania
Przygotowując się do najbardziej intensywnego okresu w roku, branża turystyczna powinna zmierzyć się z trzema wyzwaniami. Podwyższony poziom popytu na ubezpieczenia, zwiększona niestabilność gospodarcza i geopolityczna, oraz rosnące oczekiwania klientów – to wnioski wypływające z Global Travel Summit, organizowanego przez Allianz Partners, które mają na celu zidentyfikowanie najnowszych trendów i oczekiwań na rynku turystycznym w 2023 roku.
Tegoroczne wydarzenie pod hasłem „brak ograniczeń” zgromadziło ponad 200 gości oraz 1500 uczestników online z pięciu kontynentów, w tym liderów branży turystycznej, takich jak Jeff Rosenblum, dyrektor generalny agencji reklamowej Questus, oraz Tyler Brûlé, prezes i redaktor naczelny magazynu Monocle.
Na fali: Powrót podróży trwa – pomimo rosnącej inflacji
Liczba podróżujących w 2023 roku niezmiennie rośnie, a ich zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi jest znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii. Dane Allianz Partners Customer Lab z Belgii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch wykazały, że chęć zakupu ubezpieczenia podróżnego w przypadku podróży międzynarodowych wzrosła ponad dwukrotnie w latach 2019-2022 – z 21 proc. w 2019 roku do 55 proc. w 2022 roku.
Wzmożony popyt przyczynił się do znacznego wzrostu sprzedaży produktu turystycznego przez Allianz Partners w 2022 roku, co przełożyło się na przychody w wysokości 3,05 mld euro. Oznacza to wzrost o 80 proc. rok do roku i najlepszy wynik firmy w historii.
Popyt idzie w parze ze zwiększonymi oczekiwaniami klientów wobec ubezpieczycieli, jak szybka obsługa szkód i większa responsywność. Podczas szczytu omawiano potrzebę zwiększenia efektywności i pozytywnych doświadczeń dla klientów za pomocą technologicznych innowacji, które zapewnią większą ochronę i wygodę. Całość tych rozważań została odniesiona do bardzo złożonego tła gospodarczego i geopolitycznego. Wprawdzie popyt pozostaje bardzo silny, jednak koniec tanich kredytów i rosnące koszty utrzymania mogą wpłynąć na plany podróżnych – zwłaszcza jeśli chodzi o dodatkowe wydatki podczas wakacji.
„Gwałtowny wzrost liczby wyjazdów wypoczynkowych zbiegł się ze wzrostem inflacji – zwłaszcza w obszarze transportu, żywności i rozrywki. Rozwój AI i nowych technologii odbywa się niezależnie od preferencji klientów dot. osobistego kontaktu w sytuacji wsparcia w krytycznych momentach. Jeśli dodamy do tego zmiany klimatyczne, niedobory pracowników w sektorze turystycznym oraz niestabilność geopolityczną, rok 2023 zapowiada się ciekawie. Obecnie podróżni chcą mieć więcej spokoju, aby móc „bez ograniczeń” poznawać nowe miejsca, odkrywać kolejne aktywności oraz mieć do dyspozycji szeroki wachlarz usług od swojego ubezpieczyciela. Naszym zadaniem jest zapewnienie tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych i rozszerzonych usług, dzięki czemu podróżni poczują się bezpieczniej i pewniej” – powiedział Joe Mason, chief marketing officer ds. turystyki w Allianz Partners.
„Allianz Partners nadal odpowiada na rosnące zapotrzebowanie i tylko w 2022 roku obsłużył ponad 72 mln spraw swoich klientów, co oznacza wzrost o prawie 13 proc. rok do roku. Wprowadzamy i inwestujemy w nowe platformy cyfrowe, aby codzienne doświadczenia klientów były prostsze i szybsze. Jednocześnie oferujemy specjalistyczne i osobiste wsparcie, którego klienci potrzebują w najtrudniejszych chwilach, zwłaszcza gdy musimy zareagować na nagły przypadek medyczny lub pomóc w podróży” – dodał Joe Mason.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka podsumowało lato 2024. Wzrost liczby pasażerów o 32 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podsumował sezon letni 2024, podczas gali na której…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Costa Crociere nagradza partnerów i prezentuje ofertę na 2025
Costa Crociere, włoska firma oferująca rejsy wycieczkowe podsumowała rok 2024 podczas 29.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty