Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa, KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotniczych
Co oferują programy linii lotniczych małym i średnim przedsiębiorstwom, ile można oszczędzić? Co zyskujemy poza wymiernymi korzyściami? Jaka jest rola obsługującego nas agenta. Warto zacząć oszczędzać już dziś, bez żadnych zobowiązań.
Świadomość wagi sektora małych i średnich przedsiębiorstw w obrotach linii lotniczych stale rośnie. Nie bez przyczyny obok rozbudowanych programów zniżek dla korporacyjnych gigantów wyrosły też te wzmacniające lojalność mniejszych firm. Wszystkie liczące się na polskim rynku linie lotnicze oferują takie rozwiązania, każde z podróżujących przedsiębiorstw powinno zarejestrować się do tych programów. Uczestnictwo w nich nic nie kosztuje, nie nakłada też na firmy żadnych zobowiązań, co więcej pozwala oszczędzić na podróżach 1-3 % wydatku, oferując też dodatkowe benefity.
Bardzo ważny jest też fakt, iż uczestnictwo w programach nie odbiera nam możliwości korzystania z indywidualnych programów lojalnościowych linii. Poniżej znajduje się krótkie streszczenie tego co oferują najważniejsi na polskim rynku gracze.
LOT dla Firm – program od Polskich Linii Lotniczych LOT
Program LOT dla firm cieszy się dość dużą popularnością, posiada bowiem kilka ewidentnych zalet. Naliczanie punktów jest transparentne – 1 pkt to 1 zł wydane na podróż. Uwaga, LOT nalicza punkty tylko za taryfę lotniczą, w ten sposób między 30-40 % wydatku pozostaje poza systemem premiowym. Punkty zdobywamy kupując zarówno bilety na podróże w jedną jak i w dwie strony. LOT daje też możliwość zdobycia dodatkowych punktów za rezerwację na lot.com. To samo tyczy się rezerwacji noclegów via booking.com, czy wynajmu auta via rentalcar.com. Pewną niedogodnością jest to, iż dodatkowe punkty zdobywamy tylko będąc zalogowanym do portalu LOT dla Firm. Jeżeli nasza firma korzysta z usług agenta to z pewnością nie będzie on chętny do rezerwacji biletów/usług przez obce kanały dystrybucji.
Program LOT dla firm wyróżnia się także tym, że oferuje statusy. Wraz ze wzrostem obrotu możemy otrzymywać dodatkowe benefity. W dużej mierze sprowadzają się one do bonusów w postaci wyższego przelicznika naliczanych w programie punktów. I tak status Silver wiąże się z bonusem +20% a zdobędziemy po uzyskaniu 20 tysięcy punktów. Status Gold z bonusem +25 % przekraczając zaś 70 tysięcy punktów. Przydatnym przywilejem dostępnym już po zarejestrowaniu w programie pierwszej transakcji jest możliwość zmiany nazwiska i imienia w bilecie. Dotyczy to jednak tylko tych zakupionych w taryfach flex i standard i klasach rezerwacyjnych równych i wyższych klasie Q. Ten dodatkowy plusik może być szczególnie przydatny przy zmianach planów, szczególnie podczas podróży interkonentalnych (najdroższe bilety).
Zdobyte punkty możemy zamieniać na nagrody, bilety, upgrady, zaproszenia do biznes loungów. Jak wspomniano wyżej realna korzyść w przypadku biletów lotniczych to oszczędności między 1-3 % , wyższy współczynnik możemy uzyskać w przypadku upgradów. Wydaje się, że jedną z najbardziej rozsądnych form realizacji punktów są upgrady do klasy premium economy podczas lotów interkontynentalnych.
Miejmy nadzieje iż zbliżająca się restrukturyzacja LOT nie dotknie w negatywny sposób programu. Sugerowany winien być raczej jego rozwój, ale to temat na oddzielny artykuł.
LOT wyniesie się z Warszawy ? Czas covidowych oszczędności nadchodzi nieubłaganie
Partner Plus Benefit – Grupa Lufthansa – Swiss, Austrian i SN Brussels
Kolejnym programem, do którego powinniśmy się zapisać jest Partner Plus Benefit od Grupy Lufthansa. W przypadku tego narzędzia naliczanie punktów jest już dużo bardziej skomplikowane. Na korzyść nie przemawia też model naliczania punktów tylko za wartość taryfy. Podobne podejście stosuje LOT, ale w jego przypadku mamy do czynienia głównie z rejsami bezpośrednimi, gdzie relacja taryfa lotnicza a pełny koszt biletu jest dużo bardziej korzystna. Inaczej niż w przypadku podróży z grupą Lufthansa via porty przesiadkowe w Monachium, Frankfurcie, Wiedniu czy Zurichu.
Grupa Lufthansa, podobnie jak LOT daje możliwość wymiany punktów na nagrody, w tym inne niż bilety lotnicze. Także w tym przypadku możemy uzyskać drobne benefity, jak Internet na pokładzie, rezerwacja miejsca, dodatkowy bagaż czy wejście do loungu. Jest to istotna przewaga programu, nie mamy potrzeby wydawać na podróże setek tysięcy złotych by cieszyć się jakąkolwiek korzyścią z uczestnictwa.
Warto pamiętać, iż w programie grupy Lufthansa uczestniczą też linie partnerskie. Z punktu widzenia polskiego pasażera najistotniejsze to Air Canada i Air China. Kanadyjska linia oferuje tradycyjnie korzystne ceny do Kanady, ale także m.in. na Kubę. Z kolei Air China jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o loty do portów chińskich via Pekin, jak i pobliskiego Wietnamu i Tajlandii.
KLM/AF Blue Biz – najwyższy poziom transparentności wśród programów dla tego segmentu
Grupa KLM/ Air France od kilku lat istotnie zwiększa biznesową obecność w Polsce. Duża ilość rejsów z Krakowa i Gdańska została uzupełniona przez połączenia z Wrocławia i Poznania. To czyni z francusko – holenderskiej grupy istotną alternatywę w ramach oferty dla małych i średnich firm.
Przygotowany dla tego segmentu program tj. Blue Biz jest istotnie bardzo ciekawym rozwiązaniem. Podobnie jak w przypadku LOT mamy do czynienia z bardzo transparentnym systemem naliczania punktów. Wydana na podróż kwota w złotówkach przeliczana jest na punkty wg wzoru: za każde 100 zł wydane na podróż otrzymujemy 2,5 punkty Blue Biz. Blue Biz idzie nawet dalej niż konkurenci, gdyż daje możliwość naliczania punktów również za dopłaty/podatki przewoźnika, które są istotnym składnikiem ostatecznej ceny. Co ważne wartość zgromadzonych punktów jest w stosunku 1 do 1 ekwiwalentna do złotych polskich. Mamy więc w każdym momencie 100% wiedzę co do wartości oszczędności wygenerowanych w ramach uczestnictwa w programie.
Kolejna cechą, która pozytywnie wyróżnia program Blue Biz jest możliwość opłacenia biletu/nagrody w całości punktami Blue Biz. Program Grupy Lufthansa nie daje takiej możliwości.
Tak jak u konkurencji w programie Blue Biz możemy również wydawać zgromadzone punkty na inne usługi, na przykład upgrade klasy podróży, lub podobnie jak w LOT, możemy w niektórych przypadkach bezpłatnie zmienić imię i nazwisko pasażera.
KLM/AF jako jedyny deklaruje specjalne traktowanie pasażerów członków Blue Biz. Ma to miejsce zarówno podczas boardingu, na pokładzie jak i w przypadku niespodziewanych zakłóceń rejsów, jak overbooking czy odwołanie lotu.
Oferta KLM/AF powinna w sposób szczególny interesować nas jeśli podróżujemy służbowo bp do Miami, na zachodnie wybrzeże USA, do Ameryki Południowej czy Centralnej. Bilety na tych kierunkach są często sprzedawane w bardzo konkurencyjnych cenach.
Kolejni gracze włączają się do gry
Rosnąca rola małych i średnich firm w klienteli linii lotniczych w Polsce powoduje, iż temu segmentowi przyglądają się kolejni przewoźnicy. Niedawno chęć zaoferowania rozwiązania skierowanego do tych klientów zgłosił Qatar Airways. Szczególnie mocna pozycja linii z zatoki w lotach do Indii, Tajlandii, Sri Lanki i Australii sprawiła, iż klienci podróżujący na tych kierunkach wybierali często właśnie tego przewoźnika. Covid przeszkodził jednak w pełnym wprowadzeniu programu QBIz do Polski. Miejmy nadzieję, że wraz z normalizacją sytuacji doczekamy się reaktywacji planów katarskiego przewoźnika.
Uwaga aktualizacja ( 10 grudnia) – Qatar Airways rusza z promocją nowego programu dla małych i średnich firm mamy aż do 12% zniżki. Dodatkowo premia do 30 USD jeżeli zapiszemy się do 31 grudnia. Ciekawe nagrody za osiągnięcie kolejnych statusów. Warto się przekonać.
Program dla małych i średnich firm Qatar wchodzi do gry z dodatkową zniżką do 12 proc
Podsumowanie
Każda regularnie podróżująca mała firma powinna zarejestrować się w powyższych programach. Nie spodziewajmy się wielkich korzyści finansowych, oszczędności nie przekroczą z pewnością 2-3%. Uczestnictwo może jednak uratować nas w sytuacji kryzysowej. Nasz status pasażera korporacyjnego da nam pierwszeństwo obsługi w stosunku do innych kategorii klientów. Pomocne może być też w sytuacji gdy musimy zmienić bilet z powodu zmiany delegowanego do wyjazdu pracownika. Warto też śledzić komunikację marketingową tak, by regularnie korzystać z dodatkowych promocji oferowanych w ramach programów. Wydatkowanie punktów na poza biletowe usługi może okazać się bowiem bardziej korzystne. Dobrym przykładem jest upgrade, czyli podniesienie klasy podróży na trasach interkontynentalnych.
Warto upewnić się że obsługujący nasze podróże służbowe agent, wprowadził dane członkowskie programów do naszego profilu firmowego. Taką opcje powinny też zawierać platformy do samodzielnej rezerwacji podróży służbowych coraz chętniej oferowane obecnie przez profesjonalnych agentów.
POWIĄZANE WPISY
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
28 grudnia 2024
100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2024
Po raz dziewiąty ogłaszamy Listę 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce –…
0 Komentarzy87 Minuty
[…] Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa, KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotnic… […]
[…] Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa, KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotnic… […]
[…] Programy dla małych firm LOT Lufthansa i KLM/AF oszczędzaj już dziś (waszaturystyka.pl) […]
[…] dodaną. Program LOT dla Firm wymaga lekkiego odświeżenia. Nie jest jednak daleko w tyle zarówno w stosunku do europejskich jak i globalnych konkurentów ( […]
[…] opcją dla firmy mogło by też być wejście jako partner do Programów dla Małych i Średnich firm przede wszystkim LOT dla Firm. Warte rozważenia mogło by też być uczestnictwo w nowym programie […]
[…] się realizacja CPK będą pchały ku sobie LOT i Intercity. Wspólny program lojalnościowy , programy dla firm i właśnie FLY&Rail winny być filarami tego zbliżenia. Nie warto tracić czasu, tym […]
[…] Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa, KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotnic… […]