Promocja Mauritiusa w Polsce będzie konsekwentna
Workshop Mauritiusa w warszawskim hotelu Europejskim przyciągnął sporo zainteresowanych biur podróży i agencji MICE. Kierunek ten, choć mocno zależny od dostępności połączeń lotniczych, z nadzieją promuje się na polskim rynku. Chce trafić nie tylko do ofert touroperatorów, ale także przyciągnąć grupy incentive.
Jak na razie liczba Polaków latających na Mauritius utrzymuje się w granicach kilkunastu tysięcy i jest zależna od dostępności połączeń. Oprócz czarterów, które udostępniają głównie TUI Poland i Itaka, można wybrać połączenia rejsowe liniami Air Mauritius albo Emirates.
„Ruch turystyczny z Polski waha się z roku na rok i dotyczy to również czarterów. Jeśli chodzi o rejsy, to nie ma połączenia bezpośredniego i na razie nie ma go w planach, raczej badamy, który hub przesiadkowy sprawdza się przy tym kierunku najlepiej. Nasza linia oferuje loty np. przez Paryż, we współpracy z Air France. To jest wiodące połączenie, ale można także lecieć przez Genewę. Zawieszone zostanie natomiast połączenie przez Amsterdam” – mówił obecny na workshopie Radosław Grabski z Air Mauritius.
„W 2019 roku zanotowaliśmy znaczny skok liczby pasażerów podróżujących na Mauritius. Utrzymywał się przez kilka miesięcy, ale trudno powiedzieć, czy to będzie stały trend” – dodał.
Wyspa przyciąga turystów, którzy chcą swoją podróżą uczcić wyjątkową okazję, np. wziąć tam ślub czy odbyć podróż poślubną.
Oferta tego typu wydarzeń to jeden z elementów strategii promocyjnej Mauritius Tourism Promotion Authority. Stawiają także na wellness – m. in. w tradycji ajurwedy. To kierunek dla osób pragnących zadbać o siebie.
Ale także dla aktywnych – można się wspinać, wędrować po górach, grać w golfa i uprawiać liczne sporty wodne. Wyspa chwali się przede wszystkim ofertą kitesurfingową i propozycją dla nurków pragnących podziwiać podwodny świat. Z uwagi na możliwość uprawiania licznych aktywności, Mauritius przyciąga coraz więcej grup incentive.
Podczas zorganizowanego przez firmę Aviareps workshopu przedstawiciele biur i agencji mieli okazję spotkać się z firmami DMC, takimi jak Luxe Voyage, Promotour, Connections, MyHolidays, ale także z przedstawicielami obiektów: Evaco Holidays, Shanti Maurice, Ocean Villas.
„Jesteśmy zainteresowani polskim rynkiem, część naszych gości to Polacy, choć nadal jest to niewielki odsetek. Pracujemy już z polskimi touroperatorami poprzez DMC, ale sądzę, że warto też inwestować w osobiste kontakty tu na miejscu, zwiększać naszą rozpoznawalność wśród polskich biur” – mówi Laurent Odillard, dyrektor sprzedaży i marketingu w Shanti Maurice.
„Nasz hotel jest typu butikowego, mamy 61 pokojów. Na początku specjalizowaliśmy się w welleness i ajurwedzie, potem rozszerzyliśmy grupę docelową. Na przykład o rodziny z małymi dziećmi – jesteśmy jedynym hotelem na wyspie, w którym działa baby club z zajęciami dla dzieci już od 4. miesiąca życia” – dodaje.
Na wyspie znaleźć można również prywatne wille – w tych specjalizuje się Evaco Holidays, sieć zarządzająca tego typu obiektami.
„Zarówno zarządzamy, jak też inwestujemy w budowę obiektów i odsprzedajemy je prywatnym właścicielom. Ci mogą w willach mieszkać tyle, ile chcą, ale też oddawać nam je pod zarządzanie i zarabiać na wynajmie. Koszt wynajmu na jedną noc waha się od 135 euro za 110- metrowy apartament do 600 euro za największe wille z czterema sypialniami” – mówił Jonathan Ami, menedżer ds. sprzedaży w Evaco Holidays. „Oferujemy też usługi dodatkowe – prywatnego szefa kuchni, zabiegi, masaże, spa. To opcja dla tych, którzy chcą mieć pełen zakres usług i wygodę, ale szukają prywatności z dala od tłumów w dużych wakacyjnych resortach.”
Jak informuje Joan Lamy z Mauritius Tourism Promotion Authority, wyspa sporo inwestuje w infrastrukturę turystyczną: „Ostatnio wyremontowaliśmy port lotniczy Sir Seewoosagur Ramgoolam International, który podwoił swoją przepustowość do 4,5 mln pasażerów. Mamy do dyspozycji 114 tys. hoteli. Do 2025 roku chcemy osiągnąć liczbę 1,8 mln turystów zagranicznych odwiedzających nas rocznie.”
„Najliczniej odwiedzają nas Francuzi i Brytyjczycy, mamy sporo turystów z RPA. W pierwszej dziesiątce są też Indie i Chiny. Polska to na razie niewielki odsetek odwiedzających, dlatego też nasze inwestycje promocyjne na tym rynku ograniczają się głównie do workshopów. Ale będziemy je organizowali z nadzieją na to, że ruch z Polski się zwiększy i że pójdą za tym większe inwestycje w promocję” – dodała.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty