Promocja Wrocławia na wszystkie sposoby
Wrocław od dawna ma opinię miasta, które dba o swoją markę. Promocja miasta może uchodzić w Polsce za wzorcową.
W chwili przyznania Wrocławiowi tytułu Europejskiej Stolicy Kultury szacowano, że liczba turystów w roku obchodów podwoi się. To, co wydarzyło się w 2016 roku, przerosło jednak oczekiwania wszystkich – Wrocław znalazł się w międzynarodowych rankingach (Mercer, Financial Times), wizytę w nim polecały takie wydawnictwa, jak Lonely Planet czy portale typu Trip Advisor, w hotelach brakowało wolnych miejsc, a bilety na największe wydarzenia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 wyprzedały się z wielomiesięcznym wyprzedzeniem.
Jednym z narzędzi promocyjnych miasta, a jednocześnie nowoczesnym przewodnikiem dla turystów, jest portal visitwroclaw.eu – jedna strona wszystkich stron miasta.
visitwroclaw.eu – jedna strona wszystkich stron miasta
Serwis visitwroclaw.eu zbiera w jednym miejscu zarówno ważne dane, jak i ciekawostki o mieście.
Wiola Samborska, dyrektorka Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, powiedziała: „Chcemy, żeby strona visitwroclaw.eu była współtworzona przez mieszkańców, którzy są naturalnymi ambasadorami miasta. Niepowtarzalny klimat i atmosfera, o których tak często wspominają turyści, są bowiem zasługą otwartych, zaangażowanych, kreatywnych i pełnych energii wrocławian. Rekomendacje mieszkańców mają zachęcać turystów do odkrywania Wrocławia i jego nieoczywistych miejsc.”
Serwis visitwroclaw.eu zbiera w jednym miejscu zarówno ważne dane, jak i ciekawostki o mieście. Informator, czyli najważniejsze informacje skierowane do turystów, podzielono na kilka zakładek m.in.: Warto wiedzieć, Podróż do Wrocławia, Podróżowanie po Wrocławiu, Informacja turystyczna, Ważne telefony. Serwis oferuje możliwość dodawania do bazy m.in. obiektów gastronomicznych oraz noclegowych prowadzonych na terenie Wrocławia. Pojawią się w nim także trasy i miejsca polecane przez mieszkańców. Można w nim także dowiedzieć się, jak kupić kartę turystyczną WROCŁAW Tourist Card, która oferuje zniżki do wielu instytucji i obiektów na terenie miasta. Portal jest w pełni dostępny na urządzeniach mobilnych oraz skomunikowany z kanałami lub profilami w mediach społecznościowych.
Magdalena Najborowska-Pacamaj, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta i Turystyki dodała: „Na stronie szybko można znaleźć informacje o obiektach, które warto odwiedzić, wydarzeniach kulturalnych, sportowych i muzycznych, nie zabraknie też tego co najbardziej interesuje turystów, czyli: gdzie zjeść, gdzie spać i co zwiedzić.”
Chatbot nie tylko do promocji
Wrocławianie, jako nieliczni w kraju, nadążają za trendami w promocji i komunikacji. Jednym z takich trendów są chatboty. Biuro Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu jest pierwszą jednostką samorządową w Polsce, która zdecydowała się na wdrożenie tego rozwiązania i jedną z pierwszych instytucji, którym chatbot służy nie do celów sprzedażowych, a informacyjnych.
Do stworzenia chatbota na facebookowym profilu visitwroclaw.eu skłoniła Biuro Promocji Miasta i Turystyki UMW zwiększająca się liczba zapytań dotyczących możliwości wypoczynku we Wrocławiu. Turyści i mieszkańcy zwracali się z pytaniami o imprezy organizowane aktualnie w mieście, ciekawe trasy turystyczne, restauracje i hotele, repertuary kin oraz teatrów, a także transport. Potrzebowali konkretnych i aktualnych informacji na już. Nie chcieli tracić czasu na przeszukiwanie Internetu.
Chatbot ma jeszcze inną zaletę – możliwość zbierania informacji na temat turystów. Analiza pytań użytkowników daje urzędnikom wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i jakimi atrakcjami są zainteresowani turyści. Te informacje pozwalają lepiej profilować ofertę turystyczną, i jednocześnie selekcjonować treści pojawiające się na stronie czy w mediach społecznościowych.
Wiola Samborska podkreśliła: „By ułatwić gościom dostęp do informacji, uruchomiliśmy chatbot. Wystarczy kliknąć wyślij wiadomość na Facebooku Visit Wrocław, aby otrzymać interesujące nas treści. Ruszyliśmy też z projektem Take Over Wro – jako jedno z niewielu miast na świecie przestaliśmy postrzegać turystów wyłącznie jako odbiorców i zaprosiliśmy ich do współtworzenia, pozwalając im na czas pobytu we Wrocławiu prowadzić naszego Instagrama.”
Turyści twórcami instagramu Wrocławia
Miasto zdecydowało się przekazywać instagramowy profil @visitwro wybranym bloggerom i instagramerom na czas ich pobytu we Wrocławiu. Jako pierwszy w Polsce profil przekazany podróżującym, @visitwro pozwala odkryć klimat miasta ich oczami i obiektywami. Nieodłącznym elementem publikowanych zdjęć są spostrzeżenia gości w dwóch językach. Dodatkową atrakcją są InstaStories, czyli dostępne przez 24 godziny relacje gościa z pobytu we Wrocławiu. Zaproszenie do współpracy opublikowano w serwisie www.visitwroclaw.eu/take-over-wro.
Do tej pory oficjalny profil turystyczny Wrocławia na Instagramie w ramach akcji #TakeOverWro przejęło 3 zagranicznych blogerów. Cała akcja przyniosła ponad 12 000 polubień pod postami z hashtagiem #TakeOverWro, wzrost liczby followersów oraz nowe ciekawe spojrzenie na miasto.
Z kartą łatwiej
Karta WroclawTouristCard jest dostępna w formie plastikowej, zakupić ją można w wyznaczonych punktach, więcej dowiedzieć się można na stronie https://visitwroclaw.eu/wroclaw-tourist-card.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty