Przełomowa technologia dla przewodników: żegnamy zestawy słuchawkowe
W epoce mobilnej zestawy słuchawkowe używane przez muzea i zorganizowane grupy turystyczne to przeżytek na miarę faksu. Kwestią czasu jest przejście na technologię dostępną do ściągnięcia na smartfon – twierdzą twórcy technologii Uniti, zaprojektowanej z myślą o oprowadzaniu grup.
Zestawy słuchawkowe to z jednej strony dochodowy biznes, ale z drugiej – uciążliwość dla pilotów i przewodników oraz turystów i koszt dla muzeów i biur podróży. Na rynku pojawiła się prosta i tania alternatywa, wykorzystująca technologią mobilną. Na dłuższą metę sprawi ona, że bazujące na falach radiowych zestawy, wykorzystywane dziś masowo w turystyce odejdą do lamusa – podobnie jak pager, faks czy elektroniczna maszyna do pisania.
Proste znaczy genialne
„Uniti jest tak proste, że każdy dziwi się, iż nikt wcześniej na to nie wpadł. W skrócie – to aplikacja na smartfon, dzięki której turyści słyszą w słuchawce telefonicznej to, co na żywo mówi do nich przewodnik. Znikają: uciążliwa konieczność noszenia radia i słuchawki, problemy z zasięgiem głosu oraz inne ograniczenia” – wyjaśnia Sebastian Sikora, jeden z przedstawicieli Uniti.
Jak to działa? Po ściągnięciu aplikacji na smartfon pilot bądź przewodnik tworzy grupę i podaje uczestnikom kod dostępu. Użytkownicy mogą w każdej chwili opuścić grupę, a jej lider (np. pilot) usunąć tych, którzy nie powinni w niej być. Do korzystania z aplikacji wykorzystywane są zwyczajne słuchawki dołączone w komplecie do każdego smartfona. Aplikacja działa w tle, a turyści słyszą głos pilota na żywo. Ten może także wysyłać im powiadomienia. Jest też opcja pozwalająca zwiedzającym wysyłać komunikaty do pilota. Jest to też rozwiązanie dla niesłyszących – aplikacja ma wbudowaną funkcję przekształcania mowy na tekst. A po zakończeniu wycieczki grupę można zamknąć.
Tanio, hignienicznie, wygodnie
„Koszty użytkowania aplikacji dla biur są groszowe. W skali roku nieporównywalnie mniejsze nawet od ceny zakupu samych baterii do zestawów słuchawkowych. Odpada logistyka dostarczania zestawów, konieczność czyszczenia słuchawek. Nasze rozwiązanie jest bardziej higieniczne, tańsze i wygodniejsze dla wszystkich. Daje też dużo więcej możliwości – jest to ogromny potencjał dla grup konferencyjnych, szkolnych, dla rezydentów, właścicieli atrakcji turystycznych” – tłumaczy Sebastian Sikora.
Zdając sobie sprawę, że zanim rynek „dojrzeje” do całkowitego wdrożenia tego typu nowego rozwiązania, może minąć parę lat, twórcy Uniti twierdzą, że firmy produkujące i wynajmujące zestawy słuchawkowe na razie nie muszą się szczególnie obawiać. Ale podkreślają, że warto iść z duchem czasu i myśleć o przyszłości, szukając dla siebie nowej niszy na rynku.
Nowe możliwości i rozwiązania
„Jestem przekonany, że to rozwiązanie w ciągu kilku lat, może dekady, będzie powszechne w branży turystycznej. I stworzy też nowe segmenty rynku – sprzedaż kart sim z tanim internetem, wypożyczalnie routerów dla biur podróży, uliczni handlarze przenośnym wifi i inne, których nie jesteśmy nawet w stanie przewidzieć. Kiedyś internet będzie wszędzie, ale zanim to nastąpi, wyzwaniem będzie zapewnienie grupie stałego połączenia mobilnego” – mówi Sebastian Sikora.
Uniti chce działać globalnie, jak na razie nie ma na rynku aplikacji konkurencyjnej. Przedstawiciele firmy chcą zaprosić do współpracy i testowego użytkowania biura podróży i obiekty turystyczne, ale także miasta i regiony. „Gdy biuro bądź muzeum przetestuje na żywo możliwości Uniti, będzie chciało pożegnać się z zestawami słuchawkowymi na dobre” – Sebastian Sikora.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty