PZOT odpiera atak KRD na biura podróży
W ostatnich dniach pojawiły się oparte na materiale prasowym KRD artykuły bijące na alarm w sprawie rzekomo rosnącego zadłużenia polskich biur podróży. Jak co roku Krajowy Rejestr Długów opiera swoją kampanię medialną na medialnej nagonce na branżę turystyczną. Komentarz w tej sprawie opublikował prezes PZOT.
W tym roku KRD, który „żyje” z wydawania odpłatnie certyfikatów „Rzetelna firma” oraz wpisywaniu do rejestru niepotwierdzonych sądownie długów, w swoim corocznym atakującym branżę turystyczną materiale prasowym powołał się na raporty PZOT. Wywołał tym samym komentarz prezesa Krzysztofa Piątka, który przy okazji wydania kolejnego raportu tygodniowego napisał:
„W kalendarzu działań PR i marketingowych prowadzonych przez KRD wpisana jest niezmiennie od lat, zawsze w I kw. każdego roku, informacja prasowa na temat rosnącego zadłużenia biur podróży. Aby uwiarygodnić ten przekaz tym razem KRD zmanipulował odbiorców wskazując na raport PZOT z 1 tygodnia roku. Zmanipulował gdyż wskazał na spadek sprzedaży z ostatnich 7 dni, nie podając wartości sprzedaży skumulowanej.
Zgrabny tytuł „Biura Podróży Pod Lawiną Długów” – ma wywołać dreszczyk emocji.
Po wpisaniu w Google hasła zadłużenie Polaków otrzymujemy np..:
• „Z terminowym spłacaniem długów ma problem prawie 2,5 miliona Polaków. Niespłacone zaległości przekraczają już 40 miliardów złotych”
• „.. w latach 2006-2014 całkowite zadłużenie polskich gospodarstwo domowych z tytułu kredytów hipotecznych wzrosło prawie pięciokrotnie (z 78 mld zł do 350 mld zł)”
• „Dochód 40 proc. osób powyżej 50 lat nie przekracza 2 tys. zł miesięcznie. Choć niechętnie pożyczają pieniądze, ich zadłużenie notowane w Krajowym Rejestrze Długów przekroczyło 7 miliardów zł – wynika z raportu KRD”
Na tym tle branża turystyczna prezentuje się bardzo solidnie a na pewno zupełnie odmiennie od wizerunku budowanego przez KRD. Straszenie konsumentów rosnącym zadłużeniem biur podróży w celu zwabienia ich jako nowych klientów KRD to zwykły przekręt.
KRD wykorzystuje z premedytacją naiwność dziennikarzy polujących na sensacje, darząc ich historyjkami o grożącym niebezpieczeństwie ze strony biur podróży aby napędzić sobie świeżej klienteli.”
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
„Stłucz termometr – nie będziesz miał gorączki!”.
Czy to chce nam przekazać prezes Piątek???!!
Kilka dni temu mieliśmy kolejną upadłość; sytuacja międzynarodowa, drastyczne osłabienie złotego i spadek ilości klientów osłabiają kondycję organizatorów wyjazdów. A my ciągle nie mamy żadnego systemu gwarancji turystycznych, nawiasem mówiąc, m. in. na skutek działań PZOT!
Wreszcie ktoś powiedział prawdę o naciągaczach z KRD. Brawo. Co roku w ten sam sposób próbują, z jednej strony zdobyć sobie klientów, z drugiej – sławę. Aż żal że niektóre media bezkrytycznie przyjmują wszystko, co KRD wymyśli. A „mati” niech uważnie czyta artykuły. Co ma oświadczenie prezesa Piątka do osłabienia złotówki i systemu gwarancyjnego. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie rozwiąże ewentualnego problemu nieuczciwych czy nieudolnych biur. To bardziej gwarancja dla klientów. A biur turystycznych nie upada tak dużo, jak firm w innych gałęziach – w budownictwie, transporcie, handlu.