PZOT odpiera atak KRD na biura podróży
W ostatnich dniach pojawiły się oparte na materiale prasowym KRD artykuły bijące na alarm w sprawie rzekomo rosnącego zadłużenia polskich biur podróży. Jak co roku Krajowy Rejestr Długów opiera swoją kampanię medialną na medialnej nagonce na branżę turystyczną. Komentarz w tej sprawie opublikował prezes PZOT.
W tym roku KRD, który „żyje” z wydawania odpłatnie certyfikatów „Rzetelna firma” oraz wpisywaniu do rejestru niepotwierdzonych sądownie długów, w swoim corocznym atakującym branżę turystyczną materiale prasowym powołał się na raporty PZOT. Wywołał tym samym komentarz prezesa Krzysztofa Piątka, który przy okazji wydania kolejnego raportu tygodniowego napisał:
„W kalendarzu działań PR i marketingowych prowadzonych przez KRD wpisana jest niezmiennie od lat, zawsze w I kw. każdego roku, informacja prasowa na temat rosnącego zadłużenia biur podróży. Aby uwiarygodnić ten przekaz tym razem KRD zmanipulował odbiorców wskazując na raport PZOT z 1 tygodnia roku. Zmanipulował gdyż wskazał na spadek sprzedaży z ostatnich 7 dni, nie podając wartości sprzedaży skumulowanej.
Zgrabny tytuł „Biura Podróży Pod Lawiną Długów” – ma wywołać dreszczyk emocji.
Po wpisaniu w Google hasła zadłużenie Polaków otrzymujemy np..:
• „Z terminowym spłacaniem długów ma problem prawie 2,5 miliona Polaków. Niespłacone zaległości przekraczają już 40 miliardów złotych”
• „.. w latach 2006-2014 całkowite zadłużenie polskich gospodarstwo domowych z tytułu kredytów hipotecznych wzrosło prawie pięciokrotnie (z 78 mld zł do 350 mld zł)”
• „Dochód 40 proc. osób powyżej 50 lat nie przekracza 2 tys. zł miesięcznie. Choć niechętnie pożyczają pieniądze, ich zadłużenie notowane w Krajowym Rejestrze Długów przekroczyło 7 miliardów zł – wynika z raportu KRD”
Na tym tle branża turystyczna prezentuje się bardzo solidnie a na pewno zupełnie odmiennie od wizerunku budowanego przez KRD. Straszenie konsumentów rosnącym zadłużeniem biur podróży w celu zwabienia ich jako nowych klientów KRD to zwykły przekręt.
KRD wykorzystuje z premedytacją naiwność dziennikarzy polujących na sensacje, darząc ich historyjkami o grożącym niebezpieczeństwie ze strony biur podróży aby napędzić sobie świeżej klienteli.”
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2025
Biura podróży – ceny wyjazdów powróciły do wzrostów
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
„Stłucz termometr – nie będziesz miał gorączki!”.
Czy to chce nam przekazać prezes Piątek???!!
Kilka dni temu mieliśmy kolejną upadłość; sytuacja międzynarodowa, drastyczne osłabienie złotego i spadek ilości klientów osłabiają kondycję organizatorów wyjazdów. A my ciągle nie mamy żadnego systemu gwarancji turystycznych, nawiasem mówiąc, m. in. na skutek działań PZOT!
Wreszcie ktoś powiedział prawdę o naciągaczach z KRD. Brawo. Co roku w ten sam sposób próbują, z jednej strony zdobyć sobie klientów, z drugiej – sławę. Aż żal że niektóre media bezkrytycznie przyjmują wszystko, co KRD wymyśli. A „mati” niech uważnie czyta artykuły. Co ma oświadczenie prezesa Piątka do osłabienia złotówki i systemu gwarancyjnego. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie rozwiąże ewentualnego problemu nieuczciwych czy nieudolnych biur. To bardziej gwarancja dla klientów. A biur turystycznych nie upada tak dużo, jak firm w innych gałęziach – w budownictwie, transporcie, handlu.