PZOT odpiera atak KRD na biura podróży

archiwum prywatne

W ostatnich dniach pojawiły się oparte na materiale prasowym KRD artykuły bijące na alarm w sprawie rzekomo rosnącego zadłużenia polskich biur podróży. Jak co roku Krajowy Rejestr Długów opiera swoją kampanię medialną na medialnej nagonce na branżę turystyczną. Komentarz w tej sprawie opublikował prezes PZOT.

W tym roku KRD, który „żyje” z wydawania odpłatnie certyfikatów „Rzetelna firma” oraz wpisywaniu do rejestru niepotwierdzonych sądownie długów, w swoim corocznym atakującym branżę turystyczną materiale prasowym powołał się na raporty PZOT. Wywołał tym samym komentarz prezesa Krzysztofa Piątka, który przy okazji wydania kolejnego raportu tygodniowego napisał:

„W kalendarzu działań PR i marketingowych prowadzonych przez KRD wpisana jest niezmiennie od lat, zawsze w I kw. każdego roku, informacja prasowa na temat rosnącego zadłużenia biur podróży. Aby uwiarygodnić ten przekaz tym razem KRD zmanipulował odbiorców wskazując na raport PZOT z 1 tygodnia roku. Zmanipulował gdyż wskazał na spadek sprzedaży z ostatnich 7 dni, nie podając wartości sprzedaży skumulowanej.
Zgrabny tytuł „Biura Podróży Pod Lawiną Długów” – ma wywołać dreszczyk emocji.
Po wpisaniu w Google hasła zadłużenie Polaków otrzymujemy np..:

• „Z terminowym spłacaniem długów ma problem prawie 2,5 miliona Polaków. Niespłacone zaległości przekraczają już 40 miliardów złotych”
• „.. w latach 2006-2014 całkowite zadłużenie polskich gospodarstwo domowych z tytułu kredytów hipotecznych wzrosło prawie pięciokrotnie (z 78 mld zł do 350 mld zł)”
• „Dochód 40 proc. osób powyżej 50 lat nie przekracza 2 tys. zł miesięcznie. Choć niechętnie pożyczają pieniądze, ich zadłużenie notowane w Krajowym Rejestrze Długów przekroczyło 7 miliardów zł – wynika z raportu KRD”

Na tym tle branża turystyczna prezentuje się bardzo solidnie a na pewno zupełnie odmiennie od wizerunku budowanego przez KRD. Straszenie konsumentów rosnącym zadłużeniem biur podróży w celu zwabienia ich jako nowych klientów KRD to zwykły przekręt.
KRD wykorzystuje z premedytacją naiwność dziennikarzy polujących na sensacje, darząc ich historyjkami o grożącym niebezpieczeństwie ze strony biur podróży aby napędzić sobie świeżej klienteli.”

Marzena Markowska

Redaktorka Naczelna portalu WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center