Rada POT i Rada Ekspertów ds. Turystyki przy MRPiT: wykorzystajmy certyfikat covidowy
We wspólnym apelu wystosowanym przez Radę Polskiej Organizacji Turystycznej i Radę Ekspertów ds. Turystyki przy MRPiT, autorzy zwracają uwagę, że konieczne jest upowszechnienie informacji o zasadach funkcjonowania certyfikatu covid a także wsparcie przez branżę turystyczną programu szczepień.
Oto treść Apelu Rady Polskiej Organizacji Turystycznej i Rady Ekspertów ds. Turystyki przy MRPiT:
Jako członkowie ciał doradczych działających na rzecz rozwoju turystyki w Polsce, w obliczu różnych możliwych scenariuszy epidemicznych, apelujemy o wypracowanie jasnych zasad funkcjonowania dla szeroko pojętej branży turystycznej, które w najbliższych miesiącach będą stanowiły podstawę do podejmowania decyzji przez przedsiębiorców, dostawców i odbiorców usług. Kluczowe jest także położenie nacisku na profesjonalne i skuteczne działania informacyjne kierowane zarówno do przedsiębiorców sektora turystycznego, jak i klientów. Przejrzyste zasady i odpowiednie ich komunikowanie umożliwią planowanie działalności biznesowej, co jest niezbędnym elementem wznowienia i utrzymania na odpowiednim poziomie sprzedaży usług turystycznych.
W związku z powyższym członkowie Rad wspólnie wskazują na potrzebę:
1. Wprowadzenia zasad i upowszechnienie informacji dotyczącej dostępu do usług turystycznych w Polsce na podstawie Unijnego Certyfikatu Covid, obowiązującego w całej EU od 1 lipca 2021 r. Certyfikat dotyczy trzech grup osób, tj. zaszczepionych, ozdrowieńców i osób przetestowanych.
Należy optymalnie wykorzystać efekty, jakie daje narodowy program szczepień w połączeniu z wdrożonym w całej Unii Certyfikatem, który w innych krajach zdaje egzamin jako przepustka umożliwiająca uczestnictwo w podróżach i wydarzeniach. Unijny Certyfikat zachowuje charakter unitarny, nie wyklucza żadnej grupy społecznej i jest zgodny z przepisami RODO. Znajomość zasad funkcjonowania przełoży się na zwiększone poczucie bezpieczeństwa klientów, a co za tym idzie, na świadome decyzje zakupowe. Będzie to miało szczególnie wpływ na sprzedaż i na dostępność usług po wakacjach.
2. Wsparcia i promocji narodowego programu szczepień.
Apelujemy o solidarne podejście pracodawców i pracowników sektorów turystycznych do kwestii bezpieczeństwa świadczenia usług. Posiadanie Unijnego Certyfikatu Covid przez pracowników liniowych jest gwarancją zachowania ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych oraz minimalizacji ryzyka zachorowania pracowników i obsługiwanych gości. Postulujemy także przeprowadzenie kampanii promocyjnej dedykowanej sektorowi turystycznemu w tym zakresie.
Członkowie Rad postulują niezwłoczną realizację działań we wskazanych powyżej obszarach przez odpowiednie instytucje, przy udziale branży turystycznej. Deklarujemy nasze wsparcie merytoryczne i współpracę w tym procesie.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
W Sofii odbędzie się spotkanie ECTAA
Spotkanie Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
22 października 2024
Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty
22 października 2024
Katowickie lotnisko szuka projektanta nowego terminalu. Przepustowość ma wzrosnąć do 10 mln pasażerów rocznie
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, zarządzające Katowice Airport, ogłosiło przetarg na…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Rada POT i Rada Ekspertów ds. Turystyki przy MRPiT: wykorzystajmy certyfikat covidowy […]