Dla Greków Polska to jeden z najważniejszych rynków
Zgodnie z zapowiedziami z grudnia (czyt. Grecja – chcemy 1,5 miliona polskich turystów) Grecy otworzyli w Warszawie Greckie Centrum Informacji Turystycznej (Greek Travel & Trade Center).
W rozmowie z przedstawicielem portalu WaszaTurystyka.pl, inicjator powstania centrum Leonidas Babanis z firmy NorhEvents, powiedział: “Polska jest zbyt waznym dla nas rynkiem, żebysmy mogli funkcjonować tutaj bez własnego ośrodka informacji. Skoro instytucje państwowe nie potrafiły tego zrobić przez tyle lat, sprawę w swojej ręce biorą prywatni przedsiębiorcy.
Panorama Grecka, która zorganizowaliśmy w grudniu w warszawie pokazala nam, jak duzym zainteresowaniem cieszy sie wśród Polaków Grecka oferta. W tym roku powtótrzymy Panoramę Grecką, ale tym razem zaprosimy wszystkich na Stadion Narodowy. I zmienimy formułe imprezy, postaramy się w związku z nią, wokół niej kreować różne wydarzenia i imprezy. Bardzo ważną sekcją w tym roku będzie kuchnia grecka. Chcemy ja nie tylko pokzać Polakom, chcemy ich teć edukować w zakresie naszej kuchni. Stąd dpomysł pokazów, warsztatów kuchennych, degustacji. Z kolei w sektorze gastronomicznym rozbudujemy sekcję win greckich. Chcemy je pokazać, opowiadac o nich, przekonać Polaków do nich.
Panorama Grecka ma pokazac Grecje nie tylko, jako kraj plaży i słońca. Chcemy pokazać naszą kulturę i kuchnię. Pokażemy nasze zabytki z listy światowego dziedzictwa UNESCO. Chcemy pokazać, że Grecja należy i jest silnie związana z kulturą środziemnomorską.
Ale nie chcemy ograniczac tylko do dwóch dni trwania Panoramy Greckiej na Stadionie narodowym. Myślimy raczej o Tygodniu Greckim, w którym w Warszawie, w róznych miejscach urządzimy mniejsze imprezy greckie: seminaria, koncerty, degustacje, wystawy fotograficzne. Liczę, ze to będzie naprawdę Wielki Grecki Tydzień.
Co do samej Panoramy Greckiej, to oczywiście zaprosiliśmy do udziału w niej czołowych touroperatorów greckich, regiony, samorządy, miasta. Jak i w ubiegłym roku zaprosimy równiez wszystkich touroperatorów polskich, tych wielkich,a le i też tych mniejszych. W pierwszej Panoramie Greckiej wzięłi udział najważniejsi gracze na rynku polskim, liczę, że w tym roku będzie ich jeszcze więcej.
Chcemy w tym roku zaprezentować różne sektory turystyki, również tej aktywnej, a więc zaprezentują się firmy specjalizujące się na przykład w sportach wodnych, nurkowaniu. Nie wiemy, gdzie w tym roku odbędzie Wieczorna Gala, ale zapewniam, ze wybierzemy niezwykłe miejsce.
Centrum, które utworzyliśmy będzie działać przez cały rok. Ma informować o wszystkim, co dotyczy turystyki w Grecji, będzie służyć pomoca biurom podróży, ale przede wszystkim turystom indywidualnym, którzy tutaj będa przychodzić po informacje, mapy, foldery. Planujemy też organizację imprez greckich przynajmniej raz miesiącu. Będziemy na nie zapraszać przedstawicieli branży turystycznej, dziennikarzy.
Mogę o jednym zapewnić – jesli ktoś będzie potrzebował jakiekolwiek informacji o Grecji – dostanie ją w naszym centrum.
Już ostatni rok pokazał jak wielki potencjał tkwi w polskim rynku. Ale choć liczba polskich turystów była stosunkowo duża, to przecież Polska to wielki rynek. Cóż znaczy ta zweszłoroczna liczba wobec potencjalnych możliwości. Wierzę, że niedługo Polaków będzie do Grecji przyjeżdżać 1,5 mln i więcej. Dla nas Polska jest jednym z trzech najważniejszytch rynków w Europie.
Ale przyznaję, nie wszyscy w Grecji jeszcze rozumieją, że siedzenie i czekanie na turystę to nie wszystko. Trzeba odpowiadać na potrzeby rynku. Dawać turyście coś więcej niż słońce i plaża. A jednocześnie wszyscy musimy sobie zdac sprawę, że turystyka to dla nas przemysł numer 1. Przemysł a nie zabawa.”
Siedziba Greek Travel&Trade Center mieści się na Nowogrodzkiej 42 (wejście od ul. Poznańskiej) w Warszawie. Biurem kieruje Katarzyna Kruś, z 15 letnim doświadczeniem pracy w Neckermann Polska.
www.greecenter.pl
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty