Rainbow – III kwartały 2017 roku lepsze o ¼
W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Rainbow obsłużył 412,3 tys. klientów, o 24,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 1.406,0 tys. zł natomiast jednostkowe przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wyniosły 1.271,0 tys. zł i są wyższe od ubiegłorocznych o 21 proc.
Nastąpił również bardzo znaczący wzrost zysku brutto – aż o 42 proc. (do 47 milionów złotych). Równie obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu „Lato 2018” – zanotowano wzrost aż o 36,8 proc.
Spółka w swoim komunikacie wskazuje, że Polska znajduje się obecnie na szczycie cyklicznego ożywienia gospodarczego i powinna pozostać na nim dłużej niż inne gospodarki w regionie. Dzięki silnemu popytowi wewnętrznemu i publicznym inwestycjom oraz stopniowym wzrostem inwestycji prywatnych wzrost gospodarczy Polski ma być silny. Wprowadzenie programu 500+ i dodatkowy dochód z tego tytułu zwiększył popyt na zorganizowane imprezy turystyczne. Te dwa czynniki spółka wskazuje jako ważne zewnętrzne czynniki wzrostu w 2017.
Na wzrost przychodów ze sprzedaży miały również wpływ następujące czynniki wewnętrzne: konsekwentna strategia wprowadzania bardziej różnorodnej oferty produktowej zawierającej nowe bardziej egzotyczne kierunki, ale również poszerzenie oferty o hotele dostosowane do potrzeb mniej zamożnych konsumentów, którzy pojawili się po raz pierwszy na rynku jako klienci biur podróży po wprowadzeniu programu 500+. Tym klientom spółka zaoferowała wiele obiektów hotelowych znajdujących się w ich zasięgu cenowym, zwłaszcza w segmencie rodzinnym. Ważnym wewnętrznym czynnikiem wzrostu przychodów był znaczący wzrost sprzedaży we własnych kanałach dystrybucji (internet, oddziały własne ), które to zostały znacznie zmodernizowane i rozbudowane w 2016, kiedy to Rainbow otworzył 30 salonów sprzedaży w centrach handlowych. To zaowocowało niższymi wydatkami na marketing aż o 7,1 proc.
Ważnym czynnikiem wzrostu efektywności była lepsza przedsprzedaż oferty letniej – zanotowano aż o 41 proc. więcej rezerwacji w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. To pozwoliło w późniejszych miesiącach lepiej zarządzać cenami ofert letniej i zwiększyć rentowność operacyjną do 14,4 proc.
Na uwagę zasługuje również działalność hotelowa prowadzona przez spółkę zależną Rainbow Hotels A.E. Prowadzi ona hotel na greckiej wyspie Zakynthos, który rozpoczął pełną działalność w ramach sezonu „Lato 2017” i osiągnął zysk netto na poziomie 594 tys. złotych. Kolejnym etapem tej inwestycji jest budowa w 2018 roku dodatkowych 47 pokoi w istniejącym obiekcie co pozwoli osiągnąć dużo wyższą rentowność. Spółka szacuje zwiększenie rentowności EBITDA z 27,6 proc. do prawie 40 proc. W drugim kwartale 2018 spółka planuje również inwestycję polegającą na przebudowie i rozbudowie hotelu znajdującego się na zakupionej działce na wyspie Zakynthos. Docelowo obiekt będzie posiadał około 200 pokoi hotelowych, zyska zmodernizowane baseny oraz zaplecze restauracyjne. Hotel ma mieć kategorię 5*.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty