Rainbow podpisał umowę ze Smartwings. Na lato zakontraktowano miejsca o wartości 50 mln zł

Rainbow podpisał umowę z linią lotniczą Smartwings na zakup miejsc w czarterowanych samolotach. Wykorzysta je w sezonie letnim oraz zimą 2021/2022. Wartość kontraktu na lato to prawie 50 mln zł. Cena usług w sezonie zimowym nie została jeszcze określona i w tym zakresie umowa jest elastyczna.
Pierwszy lot realizowany przez Smartwings dla Rainbow odbędzie się 29 kwietnia do Dubrownika. Umowa podpisana została do 23 kwietnia przyszłego roku. Rainbow zakontraktował miejsca na sezon letni o łącznej wartości ok. 50 mln zł. Wycena usług na sezon zimowy jest jeszcze nieznana, ze względu na szereg czynników, które mogą wpłynąć na cenę miejsc w samolotach.
Elastyczność wciąż obowiązuje
„Umowa czarteru nie przewiduje zapisów o karach umownych jednak zawiera opłaty za redukcję programu lotów w przypadku anulowania rejsów przez Rainbow Tours S.A., których wysokość jest uzależniona m.in. od okresu wyprzedzenia, z jakim dany rejs został anulowany” – czytamy w komunikacie spółki.
„Hasło elastyczność pozostaje obowiązujące również w tym roku, kwoty mogą się zatem zmienić” – wyjaśnia Maciej Szczechura, wiceprezes Rainbow.
Ze Smartwings do Chorwacji, Grecji i Hiszpanii
Podpisana umowa jest kontynuacją współpracy z przewoźnikiem. „W ostatnich latach współpracowaliśmy Travel Service i Enter Air i tutaj nic się nie zmienia. Finalizujemy też kontrakty z innymi przewoźnikami, czyli właśnie z Enter Air. Najpewniej nawiążemy też współpracę z LOT” – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow.
Latem Rainbow zrealizuje ze Smartwings sporo połączeń do Chorwacji i Grecji (Rodos, Saloniki), będą też loty do Hiszpanii (Malaga).
„Kierunki na zimę nie zostały jeszcze zdefiniowane. W umowie mamy zobowiązanie godzinowe, czyli musimy „wylatać” określony czas. Ale na razie nie wskazujemy, jakie to będą kierunki. Latać będziemy Boeingami 737-800, wąskokadłubowymi, o krótszym zasięgu, dlatego będą to raczej kierunki bliższe: Egipt albo Wyspy Kanaryjskie” – dodaje Grzegorz Baszczyński.
POWIĄZANE WPISY
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty