Raport Accor: zrównoważony rozwój priorytetem dla 77 proc. turystów z Polski
Polacy przewidują większe wydatki na wyjazdy w 2025 roku, a 77 proc. z nich uwzględnia zrównoważony rozwój przy wyborze kierunków podróży – wynika z badania Accor „European Travel 2025: Balancing Growth and Impact”. Wzrost popularności workation łączących wypoczynek z pracą i podróży długodystansowych to tylko jeden z trendów, który znalazł się w analizie obejmującej kluczowe wyzwania dla branży turystycznej i hotelarskiej.
Według badania Accor, Polacy zajmują czołowe miejsce w Europie pod względem optymizmu finansowego dotyczącego wyjazdów w 2025 roku. Aż 65 proc. zamierza przeznaczyć więcej pieniędzy na podróże, podczas gdy 8 proc. planuje oszczędności. Jednocześnie 88 proc. Europejczyków deklaruje co najmniej jeden zagraniczny wyjazd, a liczba podróży służbowych również ma wzrosnąć.
Rosnące zainteresowanie podróżami idzie w parze z większą świadomością ekologiczną. 73 proc. ankietowanych zwraca uwagę na zrównoważone rozwiązania w turystyce, a co piąty unika miejsc dotkniętych ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Polacy (77 proc.) plasują się wysoko wśród narodów, które uwzględniają ekologię w planowaniu podróży, ustępując tylko Niemcom, Włochom i Hiszpanom. Kluczowe bariery w dokonywaniu ekologicznych wyborów to wysokie koszty (46 proc.), brak dostępnych opcji (36 proc.) i niska przejrzystość ofert (34 proc.).
„Nasze najnowsze badanie jasno pokazuje, że podróże na stałe wpisały się w codzienność Europejczyków, a apetyt do wyjazdów wciąż pozostaje wysoki. Ten trend stwarza ogromne możliwości dla całej branży turystycznej i hotelarskiej, ale wiąże się również z wyzwaniami. Turyści wykazują chęć angażowania się w zrównoważoną turystykę, ale branża musi działać szybciej i skuteczniej, oferując im konkretne rozwiązania i opcje, jakich poszukują. Tylko wtedy możliwe będzie realne wsparcie zrównoważonego rozwoju w turystyce i hotelarstwie” – zaznacza Patrick Mendes, CEO Premium, Midscale & Economy Accor Europe & North Africa.
Z raportu wynika również, że zdecydowana większość podróżnych (90 proc.) przyznaje, że natłok turystów w wybranych miejscach znacząco wpłynie na wybór miejsca i terminów wyjazdu w 2025 roku. Jedna trzecia respondentów (31 proc.) planuje podróż poza sezonem, aby uniknąć tłumów. Co czwarty ankietowany (27 proc.) zamierza omijać popularne kierunki dotknięte nadmiernym ruchem turystycznym, a co piąty badany(22 proc.) celowo wybierze mniej znane kierunki.
Analiza wskazuje również na rosnącą popularność workation – co czwarty ankietowany planuje łączyć pracę z wypoczynkiem przynajmniej raz w roku. Zwiększa się także zainteresowanie podróżami długodystansowymi. W porównaniu z 2024 rokiem więcej osób wybiera wyjazdy do Azji (22 proc), Ameryki Północnej i Centralnej (20 proc.) czy Ameryki Południowej (12 proc.).
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty