Raport: bez smartfona nie ma podróży
Turyści są coraz bardziej uzależnieni od urządzeń mobilnych i oczekują, że usługodawcy będą komunikowali się z nimi tym kanałem – wynika z badań firmy Travelport. Ale jednocześnie nie gaśnie zapotrzebowanie na fachowe doradztwo przy organizowaniu podróży.
Pierwsza edycja raportu Travelport „The Globar Digital Traveler Research” powstała po to, by zbadać oczekiwania i preferencje podróżnych w kontekście postępującej cyfryzacji życia. Badanie przeprowadzono na grupie 11 tys. osób z 19 krajów. Uczestnikami ankiety były wyłącznie osoby, które odbyły przynajmniej jedną powrotną podróż samolotem.
Wnioski z raportu są jasne – większość czynności związanych z podróżowaniem przenosi się na urządzenia mobilne, od których jesteśmy coraz bardziej uzależnieni. Na ekran telefonu patrzymy średnio 150 razy dziennie, a 87 proc. ludzi ma go przy sobie przez cały czas. Zdaniem ekspertów z branży komunikacyjnej, do 2020 roku na świecie będzie 6,7 mld smartfonów, a 70 proc. interakcji związanych z obsługą podróży będzie się odbywało z ich wykorzystaniem.
Mówisz i jedziesz
Już teraz 47 proc. osób, które podróżują, używa poleceń głosowych wydawanych cyfrowym asystentom, podczas poszukiwania informacji niezbędnych do zaplanowania podróży. Turyści do organizowania podróży używają średnio 16 różnych aplikacji mobilnych, a ponad 33 proc. używa aplikacji do dokonywania rezerwacji.
Cenimy też udogodnienia takie jak karty pokładowe na urządzeniach mobilnych, a dotyczy to przede wszystkim podróżujących w interesach. Ta grupa (61 proc.) przy wyborze linii lotniczej bierze pod uwagę dobre doświadczenia związane z obsługą klienta przez urządzenia mobilne. 59 proc. turystów biznesowych ma obawy związane z możliwością braku możliwości korzystania ze swoich smartfonów – np. rozładowaniem się baterii.
Bez wi-fi nie ma wakacji
Większość turystów (61 proc.), niezależnie od celu podróży, wybiera te hotele, które oferują bezpłatny dostęp do Wi-Fi. Dla 75 proc. osób pozostawanie w kontakcie z rodziną i znajomymi ma duże znaczenie podczas wyjazdu. Rosnąca popularność technologii dotyczy nie tylko młodych – 25 proc. osób powyżej 55. roku życia używa smartfonów do wyszukiwania opcji podróży.
Jednocześnie jednak bardzo ważne są opinie i rekomendacje – polega na nich 81 proc. ankietowanych. Popularność smartfonów różni się zresztą w zależności od rejonu świata. Rejony, które dynamicznie rozwijały się przez ostatnią dekadę – kraje azjatyckie, południowoamerykańskie – są bardziej zdominowane przez technologie mobilne niż np. Europa.
Fachowcy nadal potrzebni
Na naszym kontynencie branża turystyczna może spać spokojnie – pomoc profesjonalisty przy planowaniu i rezerwowaniu podróży jest ważna dla 75 proc. podróżnych. 33 proc. uważa za problematyczną sytuację, w której nie ma możliwości kontaktu z żywym człowiekiem w razie napotkania trudności związanych z organizacją podróży. W Europie odsetek osób, które rezerwują wyjazdy przez smartfon jest niższa niż średnia na świecie i wynosi 21 proc. 50 proc. korzysta z internetowych agentów turystycznych (OTA), zaś 82 proc. przeprowadza rezerwacje za pomocą komputerów, nie telefonów.
W raporcie Travelport udział wzięli podróżni z: Arabii Saudyjskiej, Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Indii, Indonezji, Japonii, Kanady, Kolumbii, Meksyku, Niemiec, Południowej Afryki, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoch i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty