Raport ETC: w UE najlepiej nastawieni do podróży w te wakacje są Polacy
56 proc. Europejczyków ma pozytywne nastawienie do wakacji, a tylko 27 proc. niechętnie podchodzi do podróżowania w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. 1 na 2 Europejczyków jest bardziej optymistycznie nastawionych do podróży w wyniku wprowadzenia szczepionek. Narodem, który najlepiej nastawiony jest do podróżowania, są Polacy – wynika z badań opublikowanych przez ETC.
Większość (56 proc.) Europejczyków deklaruje, że do końca sierpnia 2021 wyjedzie na wakacje do kraju lub do innego kraju europejskiego. Dla porównania, tylko 27 proc. respondentów nadal nie chce podróżować w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Wynika to z badań przeprowadzonych na potrzebę najnowszego raportu „Monitorowanie nastrojów w podróżach krajowych i wewnątrz-europejskich – Fala 6”, opublikowanego przez Europejską Komisję ds. Podróży (ETC).
Miesięczny raport zawiera aktualne informacje na temat wpływu COVID-19 na plany podróży Europejczyków i preferencje dotyczące rodzajów miejsc docelowych i doświadczeń, okresów wakacyjnych i obaw związanych z podróżami w nadchodzących miesiącach.
Wprowadzenie szczepionek zwiększa zaufanie
Pomimo powolnego początku rozpowszechniania szczepionek w Europie, zaufanie podróżnych wciąż rośnie. Z ankiety wynika, że 48 proc. respondentów podziela poczucie optymizmu co do planowania podróży, napędzane opracowywaniem i zatwierdzaniem szczepionek przeciwko COVID-19. Tylko 21 proc. z nich nieoptymistycznie podchodzi do planowania podróży, niezależnie od szczepień.
Wśród europejskich podróżników wcześnie rezerwujących wyjazdy, 9 na 10 ma już określone terminy wakacji, głównie w lipcu i sierpniu (46 proc.). Kolejne 29 proc. deklaruje, że w następną podróż zamierza odbyć się jeszcze wcześniej, w maju lub czerwcu. Spośród nich 49 proc. jest skłonnych wyjechać do innego kraju europejskiego, a 36 proc. wybiera opcję „staycation”.
Obawy, czy uda się jak najlepiej wykorzystać wakacje
Europejczycy myśląc o letnich wakacjach, skupia uwagę na tym, czy nadchodzącymi wakacjami można będzie się w pełni cieszyć. Kwarantanna jest nadal głównym problemem dla 16 proc. osób wcześnie rezerwujących podróż, ograniczony zakres dostępności usług w miejscu docelowym z powodu ograniczeń COVID-19 staje się znaczącym problemem (11 proc.).
Ponadto Europejczycy ostrożnie podchodzą do odwiedzania barów i restauracji w celu poznania oferty kulinarnej w miejscu docelowym. 13 proc. respondentów uważa, że miejsca te stwarzają pewne zagrożenie dla ich zdrowia. Podróże lotnicze również znajdują się na szczycie listy obaw przed zarażeniem się wirusem, a 17 proc. Europejczyków określa latanie jako potencjalnie niebezpieczne.
Polacy najbardziej pozytywnie nastawieni do letnich podróży
Chociaż wakacje są na liście życzeń większości badanych Europejczyków, poszczególne kraje różnią się stopniem entuzjazmu. Polacy (79 proc.) i Włosi (64 proc.) wiodą prym w zestawieniu narodów, które opowiadają się za planowania wyjazdu przed końcem sierpnia. Za nimi plasują się mieszkańcy Austrii (57 proc.), Niemiec i Holandii (po 56 proc.). W tej piątce narodów najlepiej nastawionych do podróżowania Włosi są narodem, który najbardziej skłania się ku wyjazdom krajowym (53 proc.), podczas gdy ponad 2 na 5 respondentów z innych rynków zdecydowanie preferuje podróże zagraniczne.
Większość Polaków (61 proc.) stawia na wyjazdy już w maju i czerwcu. Interesują się przede wszystkim odwiedzaniem zagranicznych krajów. Prawie połowa planuje wybrać się do któregoś z krajów europejskich, 11,4 proc. – poza Europę, zaś 32,2 proc. planuje wakacje w kraju. Tylko 6,5 proc. nie sprecyzowało jeszcze planów.
Apel rzecznika MŚP do premiera: skończmy lockdown najpóźniej 30 kwietnia
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty