Raport o przemyśle spotkań i wydarzeń w 2023 w Polsce. Dominują wydarzenia korporacyjne i motywacyjne
W ramach corocznej inicjatywy, Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux, rekomendowanymi organizatorami kongresów i podróży motywacyjnych oraz międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami przedstawia swoją najnowszą publikację, „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2023”. Raport stanowi podsumowanie wyników branży spotkań i wydarzeń za rok 2022.
Raport skupia się na wynikach współpracy z lokalnymi i regionalnymi biurami konferencyjnymi, rekomendowanymi organizatorami kongresów, a także międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami. To opracowanie dostarcza wnikliwego spojrzenia na obecny stan branży spotkań w Polsce.
Prawie dwa razy więcej wydarzeń niż w 2021
Najpopularniejszymi rodzajami wydarzeń w Polsce nadal pozostają wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, które stanowią 51 proc. wszystkich zarejestrowanych wydarzeń w kraju. Konferencje i kongresy odgrywają również znaczącą rolę, reprezentując 42 proc. ogółu wydarzeń, podczas gdy targi i wystawy stanowią pozostałe 7 proc.
Na potrzeby tegorocznego raportu miejskie i regionalne convention bureaux, a także G2A Arena Centrum Wystawienniczo – Kongresowe Województwa Podkarpackiego przekazały informacje na temat 12 554 spotkań i wydarzeń w 2022 roku, w których każdorazowo uczestniczyło co najmniej 50 osób. Polska zanotowała 96 proc. wzrost raportowanych danych w stosunku do roku 2021.
„Oddajemy w Państwa ręce czternastą edycję raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”. Stanowi on podsumowanie osiągnięć branży spotkań z ubiegłego roku. Zgodnie z prognozami ekspertów z Oxford Economics z 2020 roku nasz sektor w 2022 roku zaczął odrabiać straty, które spowodowała pandemia Covid-19. Cieszy niezmiernie fakt, iż w porównaniu z rokiem 2021 we wszystkich prezentowanych w niniejszym raporcie miastach widoczny jest średni wzrost o 120 proc. liczby wydarzeń. Kolejny rok z rzędu najwięcej w Polsce mieliśmy wydarzeń korporacyjnych oraz motywacyjnych (51 proc.), natomiast konferencje i kongresy stanowiły 42 proc., a targi i wystawy 7 proc.” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Spójny wizerunek Polski
Drugi artykuł opracowany został w ramach Vademecum Laboratorium Twórców i poświęcony jest działaniom komunikacyjnym Poland Convention Bureau w ramach tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie, które dowiodły znaczenia właściwej komunikacji e-marketingowej w tworzeniu i prezentacji atrakcyjnego i spójnego wizerunku Polski.
„To już czternasty raz, kiedy dziękujemy wszystkim miejskim i regionalnym partnerom, którzy włączyli się w zbieranie danych na swoim obszarze. Dziękujemy rekomendowanym organizatorom kongresów i podróży motywacyjnych. Przekazali oni dane opracowane w rozdziale dotyczącym analizy spotkań i wydarzeń zorganizowanych przez nie w 2022 roku. Zbieranie danych nie należy do najbardziej pasjonujących zajęć, ale mam nadzieje, że wspólnie pozyskane i prezentowane w niniejszym opracowaniu wyniki Waszej rocznej a czasami kilkuletniej pracy (kongresy zdobywa się przecież latami) stanowią dla państwa dumę i będą drogowskazem na kolejny rok” – podsumowała Aneta Książek, kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń PCB POT.
Raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2023” w całości dostępny jest na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej tutaj.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Raport o przemyśle spotkań i wydarzeń w 2023 w Polsce. Dominują wydarzenia korporacyjne i motywa… […]