Raport Wakacje.pl o trendach podróżniczych na sezon letni. „Turcja, Grecja i Egipt nadal na topie”
Analiza Wakacje.pl wykazuje, że dwóch na trzech klientów na tegoroczny urlop wybierze się do Turcji, Grecji lub Egiptu. W pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków wyjazdowych znalazły się także Tunezja i Hiszpania, a z zestawienia zniknęły Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Wakacje.pl przeanalizowały trendy wśród klientów biur podróży korzystających ze zorganizowanej turystyki wyjazdowej na nadchodzące lato. Z raportu, który obejmuje podróże w terminie od 19 czerwca do 30 września, wynika, że podobnie jak przed rokiem, największym zainteresowaniem cieszą się Turcja, Grecja i Egipt. Różnice wobec zeszłego roku widać dopiero na dalszych pozycjach – Tunezja zamieniła się miejscami z Hiszpanią, a Bułgaria z Cyprem. Z zestawienia Top 10 wypadły też Zjednoczone Emiraty Arabskie, a pojawiła się Albania.
W Turcji wśród najbardziej popularnych regionów turystycznych na pierwszym miejscu znajduje się Riwiera Turecka Morza Śródziemnego, w Egipcie – Hurghada wraz z okolicznymi kurortami, a w Grecji – Kreta.
„Obserwując najnowsze trendy w branży turystycznej, widzimy, że Turcja, Grecja i Egipt utrzymują swoją pozycję jako najpopularniejsze kierunki podróży. Dopiero na czwartym miejscu pojawia się Tunezja, podczas gdy rok temu zajmowała je Hiszpania. Co ciekawe, aż 2/3 klientów rozpocznie swoją podróż z Warszawy, Katowic lub Wrocławia. Natomiast Bułgaria wyróżnia się jako jeden z najtańszych kierunków dla turystów” – powiedziała Marzena German, ekspert ds. komunikacji zew. i obsługi medialnej.
Polacy masowo wybierają Riwierę Turecką na letnie wakacje
Wśród popularnych destynacji wyróżnia się Turcja, do której można teraz polecieć z 14 polskich lotnisk, włączając w to także mniejsze porty w Bydgoszczy, Zielonej Górze, Szymanach na Mazurach i w Radomiu. W zeszłym roku prawie 1,14 mln Polaków wybrało Turcję, a najchętniej odwiedzanym regionem była Antalya na Riwierze Tureckiej.
W badaniu uwzględniono również preferencje różnych grup podróżujących. Bez względu na to, czy są to pary, rodziny z dziećmi czy single, Turcja zajmuje pierwsze miejsce, podczas gdy Grecja plasuje się na drugim. Dopiero na trzecim miejscu różnią się preferencje, gdzie pary i single wybierają Tunezję, a rodziny z dziećmi częściej decydują się na Egipt.
Badanie pokazało również, że 47 proc. respondentów preferuje podróżowanie z rodziną, 35 proc. z partnerem/partnerką, 13 proc. z przyjaciółmi, a 5 proc. wybiera samotny wypoczynek. Co do budżetu, Polacy najchętniej wybierają hotele o wyższym standardzie, przede wszystkim cztero- i pięciogwiazdkowe, a popularną opcją wyżywienia jest all inclusive, wybierane przez prawie 85 proc. klientów. Przeciętnie pary wydają około 7 759 zł na wakacje w Turcji, rodziny 2+1 – 10 757 zł, a rodziny 2+2 – 13 548 zł.
Na wakacje najchętniej samolotem i na tydzień
Podobnie jak w poprzednich latach, większość klientów biur podróży preferuje tygodniowy wypoczynek – zdecydowało się na niego 65 proc. osób. Nieco dłuższe pobyty, ale krótsze niż 14 dni, zajmują drugie miejsce, a mniej niż 4 proc. decyduje się na wypady trwające maksymalnie sześć dni. Transport lotniczy nadal dominuje jako preferowany środek transportu.
Najpopularniejszym miesiącem podróży jest lipiec, a na kolejnych miejscach znajdują się sierpień i wrzesień. Interesującym trendem jest wzrost zainteresowania wyjazdami poza tradycyjnym okresem wakacyjnym – w porównaniu do poprzedniego roku, na wrzesień zarezerwowało wakacje prawie o 6 proc. więcej klientów.
Z badania wynika również, że we wrześniu na urlop wybierają się głównie osoby bez dzieci w wieku 20-29 lat (24 proc.) oraz w wieku 46-65 lat (24 proc.). Młodzi poniżej 29. roku życia posiadający dzieci stanowią 20 proc. tej grupy, a osoby w wieku 30-45 lat – 19 proc.
Wakacje.pl: w maju i czerwcu urlop tańszy nawet o 20 proc. niż w szczycie sezonu
POWIĄZANE WPISY
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Raport Wakacje.pl o trendach podróżniczych na sezon letni. „Turcja, Grecja i Egipt nadal na topi… […]
[…] Raport Wakacje.pl o trendach podróżniczych na sezon letni. „Turcja, Grecja i Egipt nadal na topi… […]