RateHawk nie zwalnia tempa rekrutuje i kontraktuje hotele – Dubaj na celowniku

RateHawk liczy na własne stawki hotelowe w Polsce i Dubaju. Rekrutuje też kolejną osobę do swojego zespołu. Rynek wraca na właściwe tory?

 

RatwHawk wyrasta na zdecydowanego lidera wśród systemów B2B dla agentów, stale wzbogacany content zwiększa atrakcyjność platformy w oczach partnerów.

RateHawk rekrutuje w Polsce– wkrótce dojdzie nowy sales manager

Platforma odnotowała znaczne ożywienie obrotów w związku z rosnącym popytem na wakacyjne podróże. Takowe stanowią w ostatnim okresie ponad 50% obrotu, tej kojarzonej raczej z podróżami służbowymi aplikacji. Naturalnie ożywienie w wakacyjnych rezerwacjach turystycznych jest też inspirowane działaniami samego RateHawka. Niedawno przeprowadzono webinar dla agentów, na którym prezentowano m.in. atrakcje Ras Al Khaimach. Z pewnością nie jest to ostatnia tego typu prezentacja.

Ożywienie na rynku spowodowało też odmrożenie procesów rekrutacyjnych w firmie, RateHawk ogłosił chęć przyjęcia do pracy w Polsce kolejnego Sales Managera. Obowiązkiem osoby będzie pozyskiwanie nowych partnerów spośród licznego grona agentów. Widać, że firma ma apetyt na jeszcze większy udział w rynku.

Kontraktowanie hoteli – Polska i Dubaj na celowniku

RateHawk dość mocno postawił też na własne kontraktowanie hoteli. Udało się podpisać już kontrakty z kilkoma niezależnymi sieciami w Polsce. Rynek krajowych podróży służbowych jest bardzo ważną częścią służbowego tortu. Własne stawki RateHawka z pewnością pozwolą mu rywalizować o niego z innymi graczami.

Nie mogło też zabraknąć aktywności na kierunku Dubaj. Ten właśnie kierunek jest liderem w zakresie podróży w ostatnim czasie. I to nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie Centralnej/Wschodniej. W przypadku Polski dodatkowo przed nami okres dynamicznych spadków cen biletów lotniczych do Dubaju.

Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa

Jest to duża okazja dla platform typu RateHawk, by promować turystyczną ofertę do Emiratów. Dobre własne stawki hotelowe pomogą zbudować konkurencyjny produkt.

Bilety lotnicze – IATA z Niemiec i Rosji plus setki linii low-cost

Nie ma też końca produktowa ekspansja platformy. Rozwijany jest segment biletów lotniczych. W Polsce platforma korzysta z numerów IATA z Niemiec i Rosji co może być dużym atutem. Na tych rynkach autoryzowanych do sprzedaży jest dużo więcej linii lotniczych, w porównaniu z ofertą IATA polskiego.

RateHawk chwali się też ciekawą ofertą low costową, w portfelu ma grubo powyżej stu linii tego typu Szczególnie w przypadku Azji i Ameryki Południowej jest to istotna wartość dodana. Agenci mogą być zainteresowani pośrednictwem RateHawka przy zakupie trudnych w bezpośrednim kontakcie linii low cost.

Jeszcze bardziej kompleksowy produkt, kolejne nowości jesienią

Z pewnością produkt RateHawka jeszcze się poprawi. Decydenci zdają sobie sprawę, iż agenci potrzebują kompleksowej oferty. Patrząc w kontekście ekologicznym z pewnością potrzebna jest oferta kolejowa. Dziś agenci maja często duże problemy z rezerwacjami kolejowymi, i to zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Polski problem trudno będzie przeskoczyć, gdyż ciężko domniemać by RateHawk uzyskał od PKP Intercity API, coś, czego nie dostały wiodące polskie agencje. Tutaj na zmianę trzeba będzie poczekać jeszcze 2-3 lata do czasu uruchomienia nowego systemu sprzedaży przez PKP.

Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy

Inaczej sprawa ma się w przypadku europejskich kolei, tutaj nie ma dotychczas miejsca, gdzie można w sposób przyjazny zarezerwować bilety. To jest szansa dla RateHawka. RateHawk wróci też z aktywnością marketingową. Lepsze wyniki sprzedaży i większy polski zespół każą z optymizmem patrzeć na przyszłość platformy w Polsce.

Z pewnością doczekamy się też wkrótce większej marketingowej ofensywy, w tym prezentacji off-linowych, na które tak czekają agenci. Na razie w firmie odmrożono marketingowy budżet na gadżety, to dobry znak, bo pokazuje, iż wchodzimy znowu na ścieżkę wzrostu.

Przed RateHawkiem jeszcze wiele potencjalnych rynkowych nisz do zagospodarowania. Zwiększenie sprzedaży wakacyjnej, współpraca z liniami lotniczymi w ramach dynamicznego pakietowania, czy uaktywnienie mulitiagentów jako wartościowych biznesowych partnerów to tylko niektóre z nich. Czekamy na kolejne dobre wiadomości. Z pewnością RateHawk jest jedyny z podmiotów, który przyczynia się do automatyzacji i postępu technologicznego w obszarze podróży służbowych w Polsce.