RegioJet zawiezie Polaków pociągiem na narty z Warszawy w austriackie Alpy

Kiedy ruszą pociągi z Warszawy w Alpy? Czy jest szansa na pakiety od tour operatorów? A może austriackie regiony dopłacą do biletów ?

Mamy coraz więcej szczegółów co do planowanego narciarskiego połączenia RegioJet do Austrii. Podano już orientacyjny rozkład i częstotliwość kursowania pociągów. Jeżeli regulator nie przeszkodzi to szykuje się prawdziwy hit dla narciarzy wybierających się w Alpy

RegioJet nocny pociąg w Alpy powtórzy sukces letniej oferty do Chorwacji

Polacy zwykle jeżdżą w Alpy własnymi autami, jest to jednak często droga uciążliwa i kosztowna. Szczególnie dla mieszkańców Mazowsza i północnej Polski. Linie lotnicze wielokrotnie próbowały sezonowych połączeń narciarskich, niestety tylko kilka z nich zdaje się funkcjonować dobrze. Akurat w przypadku Austrii nie ma takiej oferty. Czy RegioJet zapełni tą lukę ?

Rozkład i częstotliwość wydają się naprawdę nieźle przemyślane. Pociąg ma ruszać z Warszawy po godzinie 20 i dojeżdżać w austriackie Alpy nad ranem następnego dnia. Swój kurs będzie kontynuował aż do włoskiej stacji  Brennero. Po drodze z  Bischofshofen zaliczając główne narciarskie kurorty.

Przewoźnik planuje kursowanie od grudnia aż do połowy kwietnia przyszłego roku. Co ciekawe w tym roku warunki narciarskie pozostawały doskonałe bardzo długo, może to właśnie przekonało Czechów do wydłużenia kursowania pociągów. Warto podkreślić iż wstępnie planuje się częstotliwość trzy razy w tygodniu. To także niezła wiadomość dla sektora turystycznego, w sprzedaży będzie bowiem sporo miejsc.

Niewątpliwie pomysł z nocnym pociągiem w Alpy jest następstwem doskonałego wyniku jaki osiągnął podobny produkt, tj nocny pociąg z Czech do Chorwacji. Przewoźnik sprzedał rekordową liczbę biletów, musiał też uzupełnić ofertę o transport autobusowy.

Czy austriackie regiony pomogą marketingowo swoje dołoży też Tatra Mountains

Wydaje się iż tego rodzaju produkt turystyczny jest doskonałym partnerem dla austriackich regionów. One już od lat doceniają wagę polskiego rynku. Zresztą o jego potencjale przekonali się też Szwajcarzy, którzy w tym roku odnotowali prawdziwy najazd Polaków na swoje kurorty.

Polacy zszokowali Szwajcarów 64 proc. wzrostem noclegów narciarskich

Austriackie regiony mogą pokusić się nawet o konkretne materialne wsparcie przewoźnika. Na przykład w postaci voucherów/ kodów zniżkowych na bilety kolejowe oferowane przez RegioJet. Myślę że były by to doskonale wydane pieniądze, a dodatkowo dokładnie mierzalne działanie marketingowe. Przykład Malty pokazuje że droga jest już wytyczona.

Zniżki i kody upustowe dla turystów, to będzie nowa super broń organizacji turystycznych

Pomóc w promocji tego połączenia może też Tatra Mountain Resorts. Słowacka spółka zainwestowała w austriackie kurorty i chętnie powinna wspierać akcje zachęcające do ich odwiedzania w Polsce.

Tour Operatorzy też mogą pomóc – Nekera skutecznie sprzedaje narty

Niewątpliwie pomogą też wyspecjalizowani tour operatorzy. Wielkie doświadczenie w sprzedaży nart z transportem lotniczym ma infoski.pl , pewnie łatwo może sprzedać też narty z dojazdem pociągiem.

O nartach pamiętają też więksi gracze, dobrym przykładem jest Nekera, która w zeszłym sezonie mocno postawiła właśnie na wskazaną Szwajcarie. Tour Operator przymierzał się już do współpracy z koleją, jednak rozmowy z PKP utknęły w próżni. Z Czechami powinno być dużo łatwiej.

W promocji połączenia pomogą tez na pewno wyspecjalizowane serwisy narciarskie jak ski-online.pl Jeżeli tylko ceny będą konkurencyjne, a szansa na to jest duża to można liczyć na wielki sukces tego projektu.

Przed pociągami przyszłość ? Liberalizacja  w Hiszpanii pokazuje co(dobrego) nas czeka

Wydaje się iż transport kolejowy czeka renesans. Pomaga oczywiście także trend do bycia eko, i eliminacji śladu węglowego. Popularność pociągów wróci także dzięki konkurencji. Czyli dużo niższym cenom i lepszemu produktowi (więcej częstotliwości).

Przykład jak może wyglądać wolny kolejowy rynek widzimy właśnie w Hiszpanii, gdzie nowi przewoźnicy na trasie Barcelona -Madryt, wprowadzają ceny rzędu 5 Eur za odcinek. Konkurencja powoduje też wydłużenie tras i zatrzymania w ciekawych turystycznych miastach, jak Girona czy Figueres( miasto Salvadora Dali).

Szkoda że w Polsce poczekamy na liberalizacje do 2030 roku. Jest jednak szansa iż przyniesie ona prawdziwą rewolucje. Otworzy też miejsce na nowe produkty turystyczne, także dla tour operatorów. Oferta Regio Jet nocnego pociągu w austriackie Alpy zdaje się być przedsmakiem tej właśnie rewolucji. Warto wspierać czeskiego przewoźnika w jego staraniach.

Andrzej Kawałek

Ekspert ds. podróży służbowych


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center