Rekordowa edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”
W jesiennej, piątej już edycji akcji udział zgłosiło 757 partnerów, o 94 więcej niż w edycji wiosennej i o 223 więcej niż ubiegłej jesieni.
Ewa Pawlak-Lewandowska, dyrektor departamentu turystyki w MSiT, powiedziała m.in.: „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” jest akcją wyjątkową i najbliższa edycja jest wyjątkowa. Zgromadziliśmy rekordową liczbę partnerów a 90 proc. z nich deklaruje chęć udziału w kolejnych akcjach. Jest to dobra akcja dla rynku turystycznego w naszym kraju. Przyczyna się do wydłużenia sezonu letniego a wszyscy możemy korzystać z dobrodziejstw turystycznych także wiosną i jesienią. Podczas akcji produkty oferowane są ze zniżką 50 proc., więc wielu mniej zamożnych Polaków, których do tej pory nie było stać na zwiedzanie Polski, ma teraz szansę to uczynić. Akcja sprzyja popularyzacji poznawania Polski, popularyzacji turystyki.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Jest to akcja, w której wszyscy wygrywają. Przedsiębiorcy – bo będą mieli więcej klientów i wsparcie marketingowe ze strony POT. Klienci – bo poza wysokim sezonem będą mogli dużo taniej zwiedzić atrakcje turystyczne Polski.
W ostatniej edycji odnotowaliśmy 132 tys. turystów, w najbliższej liczymy na przekroczenie liczby 150 tys.
Te liczby świadczą, że akcja się sprawdziła.
W przyszłym roku chcemy dać akcji „kopa” i przenieść ja także do krajów sąsiedzkich: Rosji, Litwy, Białorusi, Ukrainy, Czech, Słowacji i Niemiec. Pomoże to zwiększyć liczbę partnerów z tych województw, które do tej pory są słabiej reprezentowane np. województwa podlaskiego czy lubuskiego.”
Prezes PLL LOT Rafał Milczarski zadeklarował, że narodowy przewoźnik w ramach akcji oferuje 50 proc. zniżki na bilety na 10 połączeń krajowych, w tym 9 z Warszawy. Dodał: Nie ma czego takiego, jak zła pogoda – jest tylko złe ubranie. Wierzę, że podczas tegorocznej edycji pogoda będzie dobra a 50 proc. zniżka zachęci Polaków do latana po Polsce.”
Maciej Acedański, prezes Polonusa, podkreślił: „W akcji bierzemy udział po piąty i od początku cieszy się ona dużym powodzeniem u naszych pasażerów. Tym bardziej, że polonus łączy nie tylko główne miasta, ale również mniejsze miejscowości. Jesteśmy więc świetnym uzupełnieniem dla innych partnerów akcji – PKP Intercity i PLL LOT. Zawsze chętnie bierzemy udział w akcjach propagujących podróżowanie po Polsce.”
Artur Resmer z zarządu PKP Intercity, skomentował: „Akcja zniżek weekendowych w zasadzie trwa u nas cały rok, ale oczywiście uczestniczymy chętnie w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Promujemy ją w naszych wszystkich pociągach. Ten rok jest bardzo udany dal nas. W lipcu przewieźliśmy 4,7 mln pasażerów, to miesięczny rekord w historii spółki. Nasze bilety weekendowe w cenie 81 zł pozwalają na korzystanie przez weekend z różnych połączeń w całej Polsce. My kursujemy między największymi miastami, ale dzięki współpracy z Polregio oferujemy bilety „Razem w Polskę”. Dzięki łączonym przejazdom turyści mogą tanio dotrzeć do wielu atrakcyjnych miejsc.”
Do jesiennej edycji akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” najwięcej partnerów zgłosiło się z województw: małopolskiego (112), pomorskiego (100), dolnośląskiego i mazowieckiego (po 79), zachodniopomorskiego (55). Najmniej partnerów odnotowano z województw: opolskiego (10) lubuskiego (13), łódzkiego i podlaskiego (po 23).
Najwięcej, bo 33 proc. partnerów oferuje zakwaterowanie (zarówno hotele, jak i np. agroturystyka). 20 proc. to atrakcje turystyczne, 15 proc. – lokale gastronomiczne, 12 proc. – obiekty związane z kulturą i sztuką (m.in. muzea, galerie), 7 proc. – obiekty sportowe i rekreacyjne, 5 proc. – inne obiekty, 5 proc. – uzdrowiska i SPA, 2 proc. – usług przewodnickie, 1 proc. – usługi transportowe.
Robert Andrzejczyk powiedział, że akcja kosztuje POT 250 tys złotych. W przyszłorocznym budżece organziacji już zaplanowano dwa razy wększą sumę. Oczywście dochodzą do tego jeszcze koszty na promocję akcji ponoszone przez głównych partnerów. Prezes POT dodał, że planuje przeniesienie przyszłorocznej jesiennej edycji na późnejszy termin – w listopadze. Postulowal to partnerzy borący udział w akcji.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Powstaje pierwsze Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty