Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów

fot. a&o

Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, oraz średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 proc. Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 mln euro, hostele a&o przekroczyły wynik z poprzedniego roku o 10 proc., co czyni pierwszą połowę 2024 roku najsilniejszą w historii firmy.

„Najsilniejsze pierwsze półrocze w naszej prawie 25-letniej historii firmy” –potwierdza Oliver Winter. 2,98 mln noclegów, pięć procent więcej niż rok wcześniej, średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 proc. i dwa nowe otwarcia przed końcem roku. „

Największa prywatna sieć hosteli w Europie oferuje obecnie 38 obiektów w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich – i nadal się rozwija. A&o Firenze Campo di Marte zostanie otwarty pod koniec roku; kolejny obiekt w Wielkiej Brytanii zostanie dodany do portfolio a&o późnym latem.

Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 mln euro berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój wynik z poprzedniego roku o 10 proc., dzięki czemu pierwsza połowa 2024 roku była najsilniejsza w historii firmy. Maj i czerwiec były najlepszymi miesiącami ze wskaźnikiem obłożenia pokoi przekraczającym 80 proc. Około 1,4 mln noclegów w samym pierwszym kwartale zapowiadało już silną pierwszą połowę roku. Najpopularniejszymi hotelami w Niemczech były a&o Berlin Mitte, a&o Hamburg City i a&o Berlin Hauptbahnhof; a na arenie międzynarodowej a&o Prague Rhea, a&o Vienna Hauptbahnhof i a&o Venice Mestre.

Mistrzostwa Europy, koncerty Taylor Swift i Coldplay – podróże na wydarzenia stają się coraz ważniejsze

Niezależnie od tego, czy to piłka nożna, czy koncerty – pełne sale są praktycznie gwarantowane w datach meczów i tras koncertowych. A&o również korzysta z tych widowisk: przy 100 proc. wskaźniku obłożenia w dni meczowe i około 90 proc. przez cały czas trwania Mistrzostwa Europy zapewniają „nadzwyczajny popyt” w a&o. Występy Taylor Swift i Coldplay również nie pozostawiają prawie żadnych wolnych łóżek.

„Liczba podróżujących na imprezy stale rośnie. Niezależnie od dnia tygodnia – koncerty i imprezy sportowe przyciągają tłumy, a ludzie rezerwują bilety z dużym wyprzedzeniem” – potwierdza Winter.

77 proc. mniej od 2015 roku – a&o dalej redukuje emisję CO2e

A&o udało się zmniejszyć emisję CO2e o kolejne 410 g na nocleg w zeszłym roku, osiągając średnią wartość 3,32 kg (2022: 3,73 kg). Odpowiada to redukcji o ponad 77 proc. od rozpoczęcia pomiarów w 2015 roku.

„Liczby są naprawdę dobre, ale wciąż jest wiele do zrobienia” – komentuje Oliver Winter.

Celem a&o jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2025 roku.

„W przyszłości doświadczenie podróżnicze będzie wykraczać poza zakwaterowanie i wyżywienie. Będzie coraz bardziej dotyczyć zaangażowania, interakcji i świadomości” – podsumowuje” – Winter.

37-stronicowy raport zrównoważonego rozwoju za rok 2023 jest dostępny do pobrania od końca czerwca.