Rekordowy lipiec we Fly.pl. 32 proc. wzrost rezerwacji w porównaniu do 2023 roku

Ulica w Side wiodąca do portu / fot. MM

Według danych internetowego biura podróży Fly.pl w lipcu Polacy najchętniej rezerwowali wycieczki do Turcji w czterogwiazdkowych hotelach. Drugie miejsce zajmują wyjazdy do Tunezji, a trzecie – do Egiptu.

Lipiec 2024 roku okazał się wyjątkowo udany dla Fly.pl, który zamyka miesiąc wzrostem rezerwacji o 32 proc. w porównaniu do lipca 2023.

Analizując kierunki podróży, Turcja pozostaje na czołowej pozycji, zdobywając 28,43 proc. udziału w rezerwacjach. Tunezja, z udziałem 15,77 proc., wyprzedziła Egipt (15,20 proc.), co świadczy o rosnącym zainteresowaniu tym kierunkiem. Grecja, choć nadal popularna, spadła na czwartą pozycję z 14,24 proc. udziału.

„Lipiec we Fly.pl zamykamy z dużą satysfakcją, osiągając ponad 32 proc. wzrost dokonanych rezerwacji w stosunku do lipca 2023. W związku z tym, że w segmencie OTA jest to miesiąc generujący najwyższe obroty, osiągnięcie założonego poziomu dynamiki było dla nas tym bardziej ważne. Wyniki sprzedaży byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie spadek średniej ceny rezerwacji – w lipcu 2024 wyniosła ona 6 942 zł w stosunku do 7 389 zł w 2023 (spadek o 6 proc.). Przyczyną tego trendu w bieżącym sezonie jest wzrost ilości produktu na rynku oraz polityka zdobywania udziałów przez nowych graczy głównie ceną” – mówi Katarzyna Papis-Słupska.

Większość turystów zdecydowała się na podróż samolotem – 97,94 proc. Jeśli chodzi o standardy zakwaterowania, hotele czterogwiazdkowe cieszą się największą popularnością, stanowiąc 55,03 proc. wszystkich rezerwacji. Hotele pięciogwiazdkowe są również wysoko cenione z 19,42 proc. udziału, podczas gdy hotele jedno- i dwugwiazdkowe są najmniej popularne.

W kwestii wyżywienia, dominującą opcją wciąż pozostaje all inclusive, które wybiera 85,04 proc. klientów. Pozostałe opcje, takie jak half board (7,14 proc.) i bed & breakfast (4,36 proc.), są zdecydowanie mniej popularne.

„Lipiec to oczywiście szczyt sprzedaży wakacyjnych wyjazdów last minute, 53 proc. rezerwacji dotyczyło wyjazdów w lipcu, a kolejne 40 proc. wyjazdów sierpniowych i wrześniowych. Wyjazdy first minute na rok 2025 cieszyły się znikomym zainteresowaniem i stanowiły niespełna 2 proc. rezerwacji” – dodaje Katarzyna Papis-Słupska.

„Ciekawostką jest zmiana w top 3 najpopularniejszych kierunków wakacyjnych. Numerem jeden jest niezmiennie Turcja (28,44 proc.), ale na drugiej pozycji z udziałem 15,77 proc. rezerwacji znalazła się Tunezja, wyprzedzając nieznacznie Egipt (15,20 proc.). Tunezja jest zdecydowanie „czarnym koniem” tego sezonu. Coraz atrakcyjniejsza baza hotelowa (szczególnie dla rodzin z dziećmi) i rozsądne ceny stanowią wyraźną konkurencje dla Grecji, Hiszpanii czy kierunków bałkańskich, które odnotowują spadki w udziałach w sprzedaży. Klienci Fly.pl niezmiennie stawiają na wysoki komfort wypoczynku, dlatego hotele cztero- i pięciogwiazdkowe stanowią 74 proc. wszystkich rezerwacji a wakacje all inclusive wybrało prawie 85 proc. klientów” – podsumowuje.