Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze do zrównoważonego wzrostu. Według Federalnego Urzędu Statystycznego liczba międzynarodowych noclegów wzrosła o 18,8 proc. w stosunku do roku 2023. Tym samym rynki źródłowe dorównały, a nawet przekroczyły rekordowe wyniki z 2019 roku. Według analiz przeprowadzonych przez IPK International World Travel Monitor, Niemcy utrzymały drugą pozycję jako najpopularniejszy cel podróży w Europie. Na pierwszym miejscu uplasowała się Hiszpania.
Intencje podróżnicze konsumentów na całym świecie pokazują, że pozytywny trend może utrzymać się także w 2024 roku. Według IPK International, 95 proc. turystów zamierza ponownie podróżować w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, a 28 proc. planuje podróżować częściej niż w poprzednim roku.
Bilans 2023: znaczący wzrost we wszystkich regionach świata
Europejskie rynki źródłowe wygenerowały w 2023 roku prawie 77 proc. wolumenu w niemieckiej turystyce przyjazdowej. Federalny Urząd Statystyczny odnotował ponadprzeciętny wzrost liczby noclegów z USA (22 proc.). Pozytywne trendy pojawiają się również na rynkach azjatyckich, szczególnie w czwartym kwartale 2023 roku.
Holandia (11,5 mln noclegów) pozostaje zdecydowanie wiodącym rynkiem źródłowym dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, przed Szwajcarią z 6,8 mln noclegów. Stany Zjednoczone awansowały z piątego na trzecie miejsce (6,5 mln noclegów). Wielka Brytania i Austria znalazły się na kolejnych miejscach.
Natomiast turyści z Polski, zajmujący szóste miejsce pod względem liczby noclegów, zanotowali rekordowy wynik przekraczający 4,1 mln noclegów, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Według analiz IPK International, 31,5 mln z 53,8 mln podróży z Europy do Niemiec stanowiły wyjazdy wakacyjne, w tym 12 mln krótkich i 19,5 mln długich pobytów urlopowych. 11,2 mln podróży odbyło się w celu odwiedzenia krewnych i przyjaciół. Dzięki wzrostowi z 9,2 do 11,1 mln podróży, rynek podróży służbowych osiągnął 21-procentowy udział w całkowitej liczbie przyjazdów z Europy, zbliżając się jeszcze bardziej do poziomu sprzed kryzysu. W ramach tego segmentu podróże służbowe premium (targi, wystawy, konferencje, kongresy i imprezy motywacyjne) generują 57 proc. wolumenu, a tradycyjne podróże służbowe 43 proc.
Wydarzenia turystyczne, takie jak UEFA Euro 2024, według prognozy DZT mogą przyczynić się do zwiększenia liczby noclegów o cztery procent. Również wydarzenia kulturalne jak 250. rocznica urodzin Caspara Davida Friedricha, 35. rocznica upadku Muru Berlińskiego i Chemnitz – Europejska Stolica Kultury 2025 – oferują wiele dodatkowych bodźców do podróżowania. Reasumując, liczba noclegów w turystyce przyjazdowej w 2024 roku może powrócić do poziomu sprzed kryzysu.
Wysoka ekonomiczna wartość dodana dzięki turystyce międzynarodowej
Ze względu na rosnącą liczbę turystów i wyższe wydatki na podróże, wartość dodana w niemieckiej turystyce przyjazdowej w 2023 roku również wzrosła. Według wstępnych danych IPK International wydatki zagranicznych gości na podróże, zakwaterowanie, transport lokalny, żywność i zakupy w 2023 roku przekroczyły poziom z 2019 roku (66,2 mld euro) i wyniosły około 69,6 mld euro.
Europejscy turyści wydali w Niemczech łącznie 32,1 mld euro, przy czym Szwajcaria znalazła się na pierwszym miejscu z wydatkami w wysokości 4,6 mld euro, a Polska i Wielka Brytania kolejno z wydatkami na poziomie 2,8 mld euro i 2,7 mld euro.
Jeśli chodzi o przyjazdy do Niemiec, liczba Europejczyków podróżujących koleją wzrosła o osiem procent w porównaniu z 2019 roku, podczas gdy przejazdy samochodem były o dziewięć procent, autobusem o dziesięć procent, a samolotem o jedenaście procent poniżej porównywalnych danych z 2019 roku Średni czas trwania podróży, wynoszący 6,6 nocy, był o sześć procent wyższy niż przed kryzysem w 2019 roku (6,3 nocy).
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
22 stycznia 2025
Powstaje pierwsze Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty