Rok 2022 rekordowy dla a&o Hostels – ponad 5,5 mln noclegów, 172 mln euro obrotu
2022 był najlepszym rokiem biznesowym w dotychczasowej historii firmy a&o Hostels: z ponad 5,55 milionami noclegów i obrotami przekraczającymi 172 miliony euro, sieć budżetowa z siedzibą w Berlinie przewyższyła rekordowy wynik z roku 2019 przed koronawirusem (około 150 mln) oraz wynik z 2021 (o ponad 100 mln euro).
Z ponad 2,2 milionami noclegów w 2022 roku dla klas i grup szkolnych, również w tym zakresie a&o znacznie przewyższa dobre wyniki z 2019 roku.
„Za nami niewiarygodnie dynamiczny rok 2022. Ogromne wzmocnienia personelu, rozległe inwestycje w cyfryzację i zrównoważony rozwój, a także nagrody i wyróżnienia po raz kolejny dały nam dużo energii i motywacji oraz pozwalają spojrzeć również bardzo optymistycznie na nowy rok” – mówi Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny.
Olivier Winter podkreśla w szczególności trzy obszary działania: zespół, cyfryzację i zrównoważony rozwój.
Zespół: w rekordowym czasie zrekrutowano, przeszkolono i włączono do zespołu a&o łącznie około 600 nowych pracowników. Ponadto dokonano wielu nowych nominacji na kluczowe stanowiska w działach zarządzania przychodami, HR i sprzedaży.
Cyfryzacja: goście a&o otworzyli kluczem mobilnym drzwi do swoich pokojów ponad 80 tys. razy. Aplikacja a&o jest już zainstalowana na 55 tys. smartfonów, a oferty będą dalej rozszerzane.
Zrównoważony rozwój: a&o planuje zainwestować około 20 milionów euro w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w ciągu najbliższych trzech lat. W samą modernizację energetyczną a&o Munich Hackerbrücke latem 2022 r. zainwestowano ponad cztery miliony euro.
Pomimo kryzysu energetycznego i rosnących cen w wielu dziedzinach życia, założyciel a&o pozostaje przekonany, że nadal będzie mógł dogodzić wszystkim podróżującym, którzy cenią sobie jakość w przystępnej cenie.
„Nasza wielkość i wydajność pozwalają nam oferować noclegi korzystne cenowo również w przyszłości. Obecnie nasze stawki w styczniu są jeszcze niższe niż te z 2019 roku” – dodaje Oliver Winter.
Wzmocnienie zespołu i kluczowe pozycje
Rok 2022 przyniósł wiele zmian w zespole – na korzyść a&o. Oto kilka przykładowych zmian kadrowych: nowa dyrektor ds. HR i ESG, Anne Spanjersberg chce zagwarantować działania zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju firmy. Cel pozostaje niezmieniony – być pierwszą bezemisyjną siecią budżetowych hosteli w Europie do 2025 r. Liczne działania i inicjatywy zostały wprowadzone lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości, takie jak szeroko zakrojony projekt pilotażowy ESD w a&o Berlin Mitte.
Po „rekordowym lecie” Annalia Bassi, nowa szefowa sprzedaży międzynarodowej, jest świadoma wyzwań i chce pozycjonować a&o jako elastyczny produkt skierowany do gości w wciąż trudnych czasach.
Dalsza ekspansja
Zakup a&o Berlin Hauptbahnhof był kolejnym ważnym wydarzeniem w 2022 roku, a plany ekspansji skupiały się na Wielkiej Brytanii, Włoszech, krajach Beneluksu i regionie DACH. W zasięgu ręki, są jeszcze Heidelberg, Florencja i Barcelona.
„Ponadto realizujemy bardzo konkretne projekty w Atenach, Rzymie, Mediolanie, Lizbonie, a także w Glasgow i Sztokholmie” – podsumowuje Oliver Winter.
Historia sukcesu tej obecnie największej na świecie sieci hosteli rozpoczęła się od pierwszego domu w berlińskim Friedrichshain w 2000 roku: obecnie do a&o należy 40 obiektów w 25 miastach w dziewięciu krajach europejskich. Sieć nieprzerwanie się rozwija; nawet w sezonie 2020/21 otworzyła trzy nowe obiekty w Warszawie, Kopenhadze i Budapeszcie, a w lato 2021 r. również w Edynburgu.
Certyfikaty i nagrody
„Certyfikaty to ważna cecha jakości, która daje naszym gościom wskazówkę” – podkreśla Phillip Winter, dyrektor marketingu.
W tym roku a&o hostels po raz pierwszy uzyskało certyfikat Bett+Bike jako obiekty przyjazne dla rowerzystów oraz ocenę „Wysoka satysfakcja” w kategorii „Hotel – Budżet” za ułatwienia i oferty dla rodzin.
Obiekty zostały ponownie poddane certyfikacji oznaczeniem Greensign dla zrównoważonego rozwoju. Ponadto a&o hostels posiada znak jakości Reisenetz dla podróży młodzieżowych; większość z obiektów a&o posiada też znak jakości podróży dla dzieci i młodzieży (QMJ) oraz certyfikat TÜV dla trenerów/kierowników regionalnych do audytów wewnętrznych.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty