Rok 2022 rekordowy dla a&o Hostels – ponad 5,5 mln noclegów, 172 mln euro obrotu
2022 był najlepszym rokiem biznesowym w dotychczasowej historii firmy a&o Hostels: z ponad 5,55 milionami noclegów i obrotami przekraczającymi 172 miliony euro, sieć budżetowa z siedzibą w Berlinie przewyższyła rekordowy wynik z roku 2019 przed koronawirusem (około 150 mln) oraz wynik z 2021 (o ponad 100 mln euro).
Z ponad 2,2 milionami noclegów w 2022 roku dla klas i grup szkolnych, również w tym zakresie a&o znacznie przewyższa dobre wyniki z 2019 roku.
„Za nami niewiarygodnie dynamiczny rok 2022. Ogromne wzmocnienia personelu, rozległe inwestycje w cyfryzację i zrównoważony rozwój, a także nagrody i wyróżnienia po raz kolejny dały nam dużo energii i motywacji oraz pozwalają spojrzeć również bardzo optymistycznie na nowy rok” – mówi Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny.
Olivier Winter podkreśla w szczególności trzy obszary działania: zespół, cyfryzację i zrównoważony rozwój.
Zespół: w rekordowym czasie zrekrutowano, przeszkolono i włączono do zespołu a&o łącznie około 600 nowych pracowników. Ponadto dokonano wielu nowych nominacji na kluczowe stanowiska w działach zarządzania przychodami, HR i sprzedaży.
Cyfryzacja: goście a&o otworzyli kluczem mobilnym drzwi do swoich pokojów ponad 80 tys. razy. Aplikacja a&o jest już zainstalowana na 55 tys. smartfonów, a oferty będą dalej rozszerzane.
Zrównoważony rozwój: a&o planuje zainwestować około 20 milionów euro w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w ciągu najbliższych trzech lat. W samą modernizację energetyczną a&o Munich Hackerbrücke latem 2022 r. zainwestowano ponad cztery miliony euro.
Pomimo kryzysu energetycznego i rosnących cen w wielu dziedzinach życia, założyciel a&o pozostaje przekonany, że nadal będzie mógł dogodzić wszystkim podróżującym, którzy cenią sobie jakość w przystępnej cenie.
„Nasza wielkość i wydajność pozwalają nam oferować noclegi korzystne cenowo również w przyszłości. Obecnie nasze stawki w styczniu są jeszcze niższe niż te z 2019 roku” – dodaje Oliver Winter.
Wzmocnienie zespołu i kluczowe pozycje
Rok 2022 przyniósł wiele zmian w zespole – na korzyść a&o. Oto kilka przykładowych zmian kadrowych: nowa dyrektor ds. HR i ESG, Anne Spanjersberg chce zagwarantować działania zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju firmy. Cel pozostaje niezmieniony – być pierwszą bezemisyjną siecią budżetowych hosteli w Europie do 2025 r. Liczne działania i inicjatywy zostały wprowadzone lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości, takie jak szeroko zakrojony projekt pilotażowy ESD w a&o Berlin Mitte.
Po „rekordowym lecie” Annalia Bassi, nowa szefowa sprzedaży międzynarodowej, jest świadoma wyzwań i chce pozycjonować a&o jako elastyczny produkt skierowany do gości w wciąż trudnych czasach.
Dalsza ekspansja
Zakup a&o Berlin Hauptbahnhof był kolejnym ważnym wydarzeniem w 2022 roku, a plany ekspansji skupiały się na Wielkiej Brytanii, Włoszech, krajach Beneluksu i regionie DACH. W zasięgu ręki, są jeszcze Heidelberg, Florencja i Barcelona.
„Ponadto realizujemy bardzo konkretne projekty w Atenach, Rzymie, Mediolanie, Lizbonie, a także w Glasgow i Sztokholmie” – podsumowuje Oliver Winter.
Historia sukcesu tej obecnie największej na świecie sieci hosteli rozpoczęła się od pierwszego domu w berlińskim Friedrichshain w 2000 roku: obecnie do a&o należy 40 obiektów w 25 miastach w dziewięciu krajach europejskich. Sieć nieprzerwanie się rozwija; nawet w sezonie 2020/21 otworzyła trzy nowe obiekty w Warszawie, Kopenhadze i Budapeszcie, a w lato 2021 r. również w Edynburgu.
Certyfikaty i nagrody
„Certyfikaty to ważna cecha jakości, która daje naszym gościom wskazówkę” – podkreśla Phillip Winter, dyrektor marketingu.
W tym roku a&o hostels po raz pierwszy uzyskało certyfikat Bett+Bike jako obiekty przyjazne dla rowerzystów oraz ocenę „Wysoka satysfakcja” w kategorii „Hotel – Budżet” za ułatwienia i oferty dla rodzin.
Obiekty zostały ponownie poddane certyfikacji oznaczeniem Greensign dla zrównoważonego rozwoju. Ponadto a&o hostels posiada znak jakości Reisenetz dla podróży młodzieżowych; większość z obiektów a&o posiada też znak jakości podróży dla dzieci i młodzieży (QMJ) oraz certyfikat TÜV dla trenerów/kierowników regionalnych do audytów wewnętrznych.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Wizz Air zwiększa liczbę połączeń z Rzeszowa do Rzymu: loty trzy razy w tygodniu
Wizz Air zwiększa liczbę lotów do Rzymu z lotniska Rzeszów – Jasionka. Teraz do stolicy…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Emirates rozszerza współpracę z Vietnam Airlines i VietJet
Linie Emirates podpisały dwa memorandum o porozumieniu z Vietnam Airlines i VietJet.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Air France uruchomi w maju 2025 połączenie z Paryża do Orlando
Linia Air France uruchamia w maju 2025 roku nowe połączenie z Paryża do Orlando na…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy: loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy, uruchamiając od kwietnia 2025 roku pięć…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lotnisko Chopina gotowe na sezon zimowy
Na lotnisku Chopina w Warszawie odbyła się parada „Akcji Zima” – coroczny przegląd…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Ryanair połączy Kraków z Mediolanem
Ryanair uruchamia nowy kierunek z lotniska w Krakowie. Pasażerowie będą mogli latać z…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Zimowe rejsy Costa Smeralda po Zatoce Perskiej: Dubaj, Abu Zabi i Doha w zimowej odsłonie
Costa Smeralda, flagowy statek włoskiego armatora Costa Cruises tej zimy zabierze…
0 Komentarzy2 Minuty