Rośnie zainteresowanie Bałtykiem poza sezonem

Sezon zimowy nad Bałtykiem staje się coraz bardziej atrakcyjny dla turystów. Zloty morsów, rosnące zainteresowanie ofertą SPA oraz trend slow travel sprawiają, że nadmorskie hotele odnotowują wysokie obłożenie, sięgające nawet 80 proc. Eksperci z branży turystycznej podkreślają, że morsowanie ma szansę stać się pełnoprawnym produktem turystycznym Pomorza Zachodniego, przyciągając zarówno krajowych, jak i zagranicznych gości.
Styczeń i luty to dla zachodniopomorskiej turystyki zwykle miesiące najtrudniejsze. Zimą większą ilość turystów agregują kurorty górskie, a nad morze docierają wielbiciele Bałtyku po sezonie, osoby, które korzystają z zaplecza SPA lub właśnie morsy. Mimo, że kurorty takie jak Świnoujście czy Międzyzdroje są już całoroczne, to nie wszystkie hotele pracują przez cały rok. Wiele wciąż w I kwartale roku stosuje tzw. „przerwę techniczną”, by oszczędzić pieniądze i przygotować się na przyjazd turystów w kolejnych miesiącach.
„Oczywiście początek roku jest zawsze trudniejszy, ale nie możemy mówić, że turystów nie ma w ogóle, bo to nieprawda. Obecnie szacujemy, że w sezonie zimowym obłożenie sięgało 70-80 proc.” – mówi Grzegorz Dobosz, właściciel hotelu Hamilton, ekspert ds. turystyki Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
„Zimowy wypoczynek Polaków nad Bałtykiem przekładający się na duże obłożenie nadmorskich hoteli ma zdecydowanie miejsce w okresie świąteczno-sylwestrowym. Z roku na rok to zainteresowanie jest większe. Zauważamy to też podczas ferii, rzeczywiście Polacy coraz częściej kierują się nad morze, szczególnie do obiektów z rozbudowaną ofertą i infrastrukturą SPA & wellness. Ceny nad morzem zimą są bardzo konkurencyjne do tych w górach czy ofert wyjazdów zagranicznych. Bałtyk zimą wpisuje się też w trend slow travel, dla tych którzy szukają oddechu i alternatywy do zatłoczonych tras narciarskich” – dodaje Małgorzata Jaszkiewicz, Zdrojowa Invest & Hotels.
Pomorze Zachodnie z kolejnym produktem turystycznym? Morsowanie bałtyckie przyciąga coraz bardziej
Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej podkreśla, że Pomorze Zachodnie doczekało się kolejnej atrakcji mającej potencjał produktu turystycznego – mowa o morsowaniu.
„Bałtyk ma swój produkt na zimę, który oczywiście musi jeszcze zostać odpowiednio wypromowany i ubrany w format atrakcji sezonowej. Na pewno jest to szansa dla hotelarzy, by zainteresować wypoczynkiem nad Bałtykiem zimą, bo trudno wyobrazić sobie osoby spoza województwa zachodniopomorskiego, które przyjadą na morsowanie tylko na jeden dzień” – mówi Hanna Mojsiuk.
Zimą nad Bałtykiem dominują turyści krajowi, ale nie brakuje też gości z Niemiec czy ze Skandynawii. Obłożenie w hotelach szacujemy na około 70 proc. z zaznaczeniem, że w sezonie zimowym większym zainteresowaniem cieszą się hotele pięciogwiazdkowe z zapleczem wellness oraz atrakcjami takimi jak np. kręgle, bilard czy infrastruktura dla dzieci.
Hotele górują nad apartamentami na wynajem zimą, ale sektor nieruchomości nie narzeka na brak obłożenia
O ile w szczycie sezonu letniego apartamenty na wynajem nawiązują niemal równą konkurencję z hotelami, tak w sezonie zimowym potencjał hoteli jest znacznie wyższy. To kwestia zaplecza, ale także ceny.
„Hotele mogą oferować promocje, pakiety i inne sposoby na przyciąganie turystów i gości, a apartamenty na wynajem mają dość konkretną ofertę: wolne pokoje w różnym standardzie i różnych cenach. O ile latem możliwość wynajmu własnego apartamentu i elastyczność z tym związana to same zalety, tak zimą turysta od miejsca pobytu oczekuje dodatkowych atrakcji jak np. SPA” – przyznaje ekspert rynku nieruchomości Mirosław Król.
„W pierwszym kwartale roku 2025 widzimy większe zainteresowanie apartamentami na wynajem nad morzem niż w pierwszym kwartale roku 2024. To nie jest jednak wzrost skokowy” – dodaje Król.
Eksperci dodają, że sytuacja turystyki nadmorskiej w marcu zależy od pogody. Zauważają także, że fakt, że Wielkanoc w tym roku jest bardzo późno, może spowodować, że zainteresowanie spędzaniem świąt nad Bałtykiem będzie mniejsze, bo turyści będą woleli rezerwować hotele i apartamenty już na majówkę, która odbędzie się zaledwie kilka dni później.
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Mövenpick debiutuje we Wrocławiu
Marka Mövenpick, należąca do grupy Accor, ogłasza otwarcie nowego obiektu w Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Mövenpick debiutuje we Wrocławiu
Marka Mövenpick, należąca do grupy Accor, ogłasza otwarcie nowego obiektu w Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty